BibTex RIS Kaynak Göster

THE CAUSES OF STUDENTS HAVING POSTGRADUATE EDUCATION IN A DIFFERENT AREA AND ACADEMIC CONCERNS

Yıl 2016, Sayı: 6, 339 - 352, 01.02.2016

Öz

The purpose of this study is to examine the reasons for having a doctorate or master in a different
area of postgraduate students and their academic anxieties. In general, anxiety is the unrest and insecurity
state of individuals felt in an alarming situation. Anxiety of postgraduate students which directs them to
the different areas is the state anxiety. In his study, the reasons of students’ having master or doctorate,
the departments they chose and their anxietes are given. The sample group postgraduate students are from
Gazi university, Yıldırım Beyazit University, Ankara University and Turgut Özal University. Both survey
as a quantitative and interview as a qualitative techniques are applied in this research. The obtained data
is interpreted using by SPSS.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20), 283-299.
  • Budak, S. (2000). Psikoloji Sözlüğü. (Birinci basım). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Dağ, İ. (1999). Psikolojinin Işığında Kaygı. Doğu Batı Düşünce Dergisi. (6). 181-189.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. (İkinci basım). İstanbul: Remzi Kitabevi A.Ş.
  • Ersevim, İ. (2005). Freud ve Psikanaliz’in Temel İlkeleri. (Üçüncü basım). İstanbul: Assos Yayınları
  • Manav, F. (2011) Kaygı Kavramı, Toplum Bilimleri Dergisi, Sayı:5, Ocak-Haziran, 201-211.
  • Scovel, T. (1991). The Effect of Affect on Foreign Language Learning: A Review of Anxiety Research. Horwitz, D. J. Young, (Eds.). Language Anxiety: From Theory and Research to Classroom Implications. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Taş, Y. (2006). Kaygı Nedir? Ankara: Bilkent Üniversitesi Öğrenci Gelişim ve Danışma Merkezi.

ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI

Yıl 2016, Sayı: 6, 339 - 352, 01.02.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrencilerinin farklı bir alanda yüksek lisans ve doktora yapma sebeplerini ve akademik kaygılarını incelemektir. Genel anlamda kaygı endişe verici bir durum karşısında bireylerin hissetmiş oldukları huzursuzluk ve güvensizlik halidir. Lisans eğitimini tamamlayan öğrencilerin farklı alanlara yönelmelerini sağlayan kaygı durumluluk kaygısıdır. Araştırmada, öğrencilerin hangi sebeplerle farklı alanlarda lisansüstü eğitimi yapmak istemeleri, en çok hangi bölümlere yöneldikleri ve endişeleri araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Gazi Üniversitesi, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve Turgut Özal Üniversitesi lisansüstü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma öğrencilere anket ve mülakat teknikleri uygulanarak yapılmıştır. Çalışmada hem nitel hem de nicel veri toplama teknikleri kullanılarak karma bir yöntem uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programına girilerek yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20), 283-299.
  • Budak, S. (2000). Psikoloji Sözlüğü. (Birinci basım). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Dağ, İ. (1999). Psikolojinin Işığında Kaygı. Doğu Batı Düşünce Dergisi. (6). 181-189.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. (İkinci basım). İstanbul: Remzi Kitabevi A.Ş.
  • Ersevim, İ. (2005). Freud ve Psikanaliz’in Temel İlkeleri. (Üçüncü basım). İstanbul: Assos Yayınları
  • Manav, F. (2011) Kaygı Kavramı, Toplum Bilimleri Dergisi, Sayı:5, Ocak-Haziran, 201-211.
  • Scovel, T. (1991). The Effect of Affect on Foreign Language Learning: A Review of Anxiety Research. Horwitz, D. J. Young, (Eds.). Language Anxiety: From Theory and Research to Classroom Implications. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
  • Taş, Y. (2006). Kaygı Nedir? Ankara: Bilkent Üniversitesi Öğrenci Gelişim ve Danışma Merkezi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96JS89TP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seydi Battal Bertlek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bertlek, S. B. (2016). ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(6), 339-352.
AMA Bertlek SB. ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI. INES Journal. Şubat 2016;(6):339-352.
Chicago Bertlek, Seydi Battal. “ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6 (Şubat 2016): 339-52.
EndNote Bertlek SB (01 Şubat 2016) ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 339–352.
IEEE S. B. Bertlek, “ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI”, INES Journal, sy. 6, ss. 339–352, Şubat 2016.
ISNAD Bertlek, Seydi Battal. “ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 (Şubat 2016), 339-352.
JAMA Bertlek SB. ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI. INES Journal. 2016;:339–352.
MLA Bertlek, Seydi Battal. “ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6, 2016, ss. 339-52.
Vancouver Bertlek SB. ÖĞRENCİLERİN FARKLI BİR ALANDA LİSANSÜSTÜ EĞİTİMİ YAPMA SEBEPLERİ VE AKADEMİK KAYGILARI. INES Journal. 2016(6):339-52.