BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHER ABOUT THE NEW SECONDARY EDUCATION PROGRAM

Yıl 2016, Sayı: 7, 65 - 81, 01.04.2016

Öz

This study aims to identify the opinions of the math teachers for the program of secondary school education math course which has been introduced since the academic year 2013-2014. There search is a qualitative study. There search was carried out with a total of 23 teachers working in Adiyaman, Kahramanmaras and Osmaniye. The determination of the working group was based on volunteerism. The semi-structured interview form developed by the researchers as a data collection tool was used. The interview form consists of six questions. The content analysis was used to analyze the data obtained in the study. As the result of the analysis, teachers find the program as dense, in effective and in efficient. Also, they find time in sufficient and say that the program should be prepared separately for the types of schools. However, they have met the spiral program generally positive and saw the program as contributing more than the previous program.

Kaynakça

  • Akkaya, A.O. (2008). 6. Sınıf Matematik Ders Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aközbek, A. (2008). Lise 1. Sınıf Matematik Öğretim Programının CIPP Değerlendirme Modeli İle Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Amit, M. ve Fried, M.N. (2002). Research, Reform, And Times Of Change, Handbook Of İnternational Research İn Mathematics Education, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah.
  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008) Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 128-141.
  • Aslan, E. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Tahmin Becerisi Ve Bu Becerinin Kazandırılması Sırasında Karşılaşılan Durumların Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Austin, R. J.,& Reinhardt, D. (1999). Philosophy And Advocacy: An Examination Of Preservice Music Teachers’ Beliefs, Journal Of Research İn Music Education, 47,18-30.
  • Avcu, T. (2009). 7. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Derya Kitabevi Trabzon, 2006.
  • Bal, A.P. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, 2008, s.53-68
  • Berk, F. (2008). Eski ve yeni ilköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programları ve ders kitaplarında tarih konularının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim A.B.D.
  • Budak, M. (2011). İlköğretim Matematik Dersi 6-8 Sınıflar Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Blake, R.W. (2002). An Enactment Of Science, New York: Peter Lang.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim 1. Kademe Programlarının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Yayınlamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Bybee, R. (1993). Reforming Science Education – Social Perspectives And Personal Reflections, New York: Teacher College Pres.
  • Çiftçi, Z.B., Akgün, L. Ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı ile İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri, Anadolu Journal of Education Sciences İnternational, January 2013, 3(1).
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2006). Eğitimde Çoklu Zeka Kuramı Ve Uygulama, PegemA Yayıncılık.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y.(2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2 (2004) 217-230
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Ersoy, Y. (2003). Problem Kurma ve Çözme Yaklaşımlı Matematik Öğretimi Yönünde Yenilik Hareketleri, 02.06.2015 Tarihinde www.matder.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • Franke, L. ve Kazemi, E. (2001). Learning to Teach Mathematics: Focus on Student Thinking. Theory into Practice. Spring, 40 (2), 102-109.
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51, 457-476.
  • Giroux, H. A. (1996). From modernism to post modernism: An anthology, Ed. L. Cahoon, Blackwell, 687-697.
  • Halat, E. (2007). Yeni ilköğretim matematik programı (1–5) ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 63-88.
  • Hekimoğlu, S. ve Sloan, M. (2005). A Compendium of Views on the NCTM Standards, The Mathematics Educator, Vol. 15, No. 1, 35-43
  • İnan, A. (2006). 9. Sınıf Matematik Dersi İçin 2005 Yılında Uygulanan Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İzci, E. ve Göktaş, Ö, (2014). Matematik Öğretmenlerinin 5. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 41. Sayı Temmuz 2014.
  • Kagan, D. M. (1992). Implications Of Research On Teacher Belief, Educational Psychologist, 27, 65-90.
  • Kalender, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli yeni matematik programının uygulanması sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, 27.Basım, Aralık 2014.
  • Koca, S. (1999). Orta Öğretimde Fizik Dersi Müfredat Programlarının Değerlendirilmesi Ve Alternatif Bir Fizik Programı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Konur, K. (2012). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının İçerik Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB (2013). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretim Matematik Dersi (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: MEB Basımevi.
  • Miles, M., & Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2th Edition), America: Person Education.
  • Nespor, J. (1987). The Role Of Beliefs İn The Pratice Of Teaching, Journal Of Curriculum Studies, 19(4), 317-328.
  • Orbeyi, S. (2007). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Öztürk, C. Ve Tuncel G. Yeni 4. Ve 5. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, Kök Yayıncılık, 2: 184-194, Ankara, (2006).
  • Smith, M.(2000). Redefınıng Success In Mathematıcs Teachıng And Learning. Mathematics Teaching in the Middle School. February, 5 (6).
  • Sönmez, V. (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Selvi, K. (2006). İlköğretim programlarının sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak değerlendirmesi, Muğla Üniversitesi 15. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri, Muğla.
  • Şahan, H. H. (2007). İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tataroğlu, B., Özgen, K., Alkan, H., (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenliği Tercih Nedenleri ve Beklentileri, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their İmplications, 27-29 April 2011, Antalya-Turkey.
  • Tuncer, M. ve Berkant, H.G. (2012). İlköğretim Ve Ortaöğretim Programlarının Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2012 Cilt:11 Sayı:42 (022-039)
  • TTKB (2005). Ağustos 2005 tarih ve 2575 sayılı Tebliğler Dergisi, 68. Cilt, 598. Sf. http://www.belgeler.com/blg/1qa2/2005-fihristi-2 adresinden ulaşılmıştır.
  • Uğurel, I.,Bukova, E. ve Kula, S. (2010). Matematik Öğretmenlerinin Öğretme Etkinlikleri ile İlgili Görüş ve Deneyimleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 28(2010).
  • Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme. Alkım Kitapçılık Yayıncılık, Ankara.
  • Yazıcı, E. (2009). İlköğretim Matematik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma, Yayınlamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yenilmez, K., Karakuş, Ö. (2007). İlköğretim Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimine İlişkin Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 87-98.
  • Yıldırım, S. (2009). İlköğretim 1. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programı’nın Kazanımlar Boyutunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ekim 2013, Ankara.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yurday, H. (2006). Lise Matematik Öğretmenlerinin Yeni Öğretim Programına Yaklaşımları, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.

LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1

Yıl 2016, Sayı: 7, 65 - 81, 01.04.2016

Öz

Bu çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ortaöğretim matematik dersi programına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırma Kahramanmaraş, Osmaniye ve Adıyaman illerinde çalışan toplam 23 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu toplam altı sorudan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin programı yoğun ve etkisiz buldukları görülmüştür. Ayrıca programın okul türlerine göre ayrı ayrı hazırlanması gerektiğini belirtmişler ve zamanı yetersiz bulmuşlardır. Buna karşın programın sarmal olmasını genelde olumlu karşılamışlar ve programı önceki programa göre daha katkı sağlayıcı olarak görmüşlerdir.

Kaynakça

  • Akkaya, A.O. (2008). 6. Sınıf Matematik Ders Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aközbek, A. (2008). Lise 1. Sınıf Matematik Öğretim Programının CIPP Değerlendirme Modeli İle Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Amit, M. ve Fried, M.N. (2002). Research, Reform, And Times Of Change, Handbook Of İnternational Research İn Mathematics Education, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah.
  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008) Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 128-141.
  • Aslan, E. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Tahmin Becerisi Ve Bu Becerinin Kazandırılması Sırasında Karşılaşılan Durumların Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Austin, R. J.,& Reinhardt, D. (1999). Philosophy And Advocacy: An Examination Of Preservice Music Teachers’ Beliefs, Journal Of Research İn Music Education, 47,18-30.
  • Avcu, T. (2009). 7. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Derya Kitabevi Trabzon, 2006.
  • Bal, A.P. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, 2008, s.53-68
  • Berk, F. (2008). Eski ve yeni ilköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programları ve ders kitaplarında tarih konularının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim A.B.D.
  • Budak, M. (2011). İlköğretim Matematik Dersi 6-8 Sınıflar Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Blake, R.W. (2002). An Enactment Of Science, New York: Peter Lang.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim 1. Kademe Programlarının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Yayınlamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Bybee, R. (1993). Reforming Science Education – Social Perspectives And Personal Reflections, New York: Teacher College Pres.
  • Çiftçi, Z.B., Akgün, L. Ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı ile İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri, Anadolu Journal of Education Sciences İnternational, January 2013, 3(1).
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2006). Eğitimde Çoklu Zeka Kuramı Ve Uygulama, PegemA Yayıncılık.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y.(2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2 (2004) 217-230
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Ersoy, Y. (2003). Problem Kurma ve Çözme Yaklaşımlı Matematik Öğretimi Yönünde Yenilik Hareketleri, 02.06.2015 Tarihinde www.matder.org.tr adresinden erişilmiştir.
  • Franke, L. ve Kazemi, E. (2001). Learning to Teach Mathematics: Focus on Student Thinking. Theory into Practice. Spring, 40 (2), 102-109.
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2007). Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51, 457-476.
  • Giroux, H. A. (1996). From modernism to post modernism: An anthology, Ed. L. Cahoon, Blackwell, 687-697.
  • Halat, E. (2007). Yeni ilköğretim matematik programı (1–5) ile ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 63-88.
  • Hekimoğlu, S. ve Sloan, M. (2005). A Compendium of Views on the NCTM Standards, The Mathematics Educator, Vol. 15, No. 1, 35-43
  • İnan, A. (2006). 9. Sınıf Matematik Dersi İçin 2005 Yılında Uygulanan Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İzci, E. ve Göktaş, Ö, (2014). Matematik Öğretmenlerinin 5. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 41. Sayı Temmuz 2014.
  • Kagan, D. M. (1992). Implications Of Research On Teacher Belief, Educational Psychologist, 27, 65-90.
  • Kalender, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli yeni matematik programının uygulanması sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, 27.Basım, Aralık 2014.
  • Koca, S. (1999). Orta Öğretimde Fizik Dersi Müfredat Programlarının Değerlendirilmesi Ve Alternatif Bir Fizik Programı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Konur, K. (2012). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının İçerik Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB (2013). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ortaöğretim Matematik Dersi (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: MEB Basımevi.
  • Miles, M., & Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2th Edition), America: Person Education.
  • Nespor, J. (1987). The Role Of Beliefs İn The Pratice Of Teaching, Journal Of Curriculum Studies, 19(4), 317-328.
  • Orbeyi, S. (2007). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Öztürk, C. Ve Tuncel G. Yeni 4. Ve 5. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, Kök Yayıncılık, 2: 184-194, Ankara, (2006).
  • Smith, M.(2000). Redefınıng Success In Mathematıcs Teachıng And Learning. Mathematics Teaching in the Middle School. February, 5 (6).
  • Sönmez, V. (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Selvi, K. (2006). İlköğretim programlarının sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak değerlendirmesi, Muğla Üniversitesi 15. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri, Muğla.
  • Şahan, H. H. (2007). İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tataroğlu, B., Özgen, K., Alkan, H., (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenliği Tercih Nedenleri ve Beklentileri, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their İmplications, 27-29 April 2011, Antalya-Turkey.
  • Tuncer, M. ve Berkant, H.G. (2012). İlköğretim Ve Ortaöğretim Programlarının Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2012 Cilt:11 Sayı:42 (022-039)
  • TTKB (2005). Ağustos 2005 tarih ve 2575 sayılı Tebliğler Dergisi, 68. Cilt, 598. Sf. http://www.belgeler.com/blg/1qa2/2005-fihristi-2 adresinden ulaşılmıştır.
  • Uğurel, I.,Bukova, E. ve Kula, S. (2010). Matematik Öğretmenlerinin Öğretme Etkinlikleri ile İlgili Görüş ve Deneyimleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 28(2010).
  • Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme. Alkım Kitapçılık Yayıncılık, Ankara.
  • Yazıcı, E. (2009). İlköğretim Matematik Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma, Yayınlamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yenilmez, K., Karakuş, Ö. (2007). İlköğretim Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimine İlişkin Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 87-98.
  • Yıldırım, S. (2009). İlköğretim 1. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programı’nın Kazanımlar Boyutunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ekim 2013, Ankara.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yurday, H. (2006). Lise Matematik Öğretmenlerinin Yeni Öğretim Programına Yaklaşımları, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83RH47YA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Fatih Sakallı Bu kişi benim

Celal Çakan Abdulkadir Borazan Ebru Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Sakallı, A. F., & Korkmaz, C. Ç. A. B. E. (2016). LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(7), 65-81.
AMA Sakallı AF, Korkmaz CÇABE. LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1. INES Journal. Nisan 2016;(7):65-81.
Chicago Sakallı, Ali Fatih, ve Celal Çakan Abdulkadir Borazan Ebru Korkmaz. “LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7 (Nisan 2016): 65-81.
EndNote Sakallı AF, Korkmaz CÇABE (01 Nisan 2016) LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 65–81.
IEEE A. F. Sakallı ve C. Ç. A. B. E. Korkmaz, “LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1”, INES Journal, sy. 7, ss. 65–81, Nisan 2016.
ISNAD Sakallı, Ali Fatih - Korkmaz, Celal Çakan Abdulkadir Borazan Ebru. “LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (Nisan 2016), 65-81.
JAMA Sakallı AF, Korkmaz CÇABE. LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1. INES Journal. 2016;:65–81.
MLA Sakallı, Ali Fatih ve Celal Çakan Abdulkadir Borazan Ebru Korkmaz. “LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 65-81.
Vancouver Sakallı AF, Korkmaz CÇABE. LİSE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ ORTAÖĞRETİM MATEMATİK PROGRAMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ1. INES Journal. 2016(7):65-81.