BibTex RIS Kaynak Göster

PRE-SCHOOL TEACHERS AND ADMINISTRATORS EVALUATIONS ABOUT THE CURRENT QUALITY OF THEIR INSTITUTIONS PHYSICAL ENVIRONMENT

Yıl 2017, Sayı: 10, 51 - 58, 01.02.2017

Öz

Although learning can happen anywhere. the desired positive learning outcomes of education systems can only be achieved in quality learning environments. Learning environment consists of physical. psychosocial and service providing elements. The quality of all these parts has a positive effect on learning. Therefore all efforts on enhancing the quality of the learning environment are crucial for providing an effective learning service. The major objective of this study is to determine pre-school teachers and administrators evaluation within the context of their institutions current physical environment quality. General screening model has been used in this study and 15 independent public and private pre- school education institutions located in the central districts of Meram. Selçuklu. Karatay depending on Konya Provincial Directorate of National Education formed the study sample. A total of 51 teachers and 15 administrators from these institutions were included in this study. Assessments about current situations of schools made by trainers (teachers and administrators) within the context of physical environment standards revealed areas particularly in need of improving physical environment standards. In the light of obtained results to recruit inadequacies of the current situation in the context of physical environment standards have been proposed.

Kaynakça

  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. ( 2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erişen,Y.(2001). Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara. Standartlara Uygunluğunun Değerlendirilmesi.
  • Güleş, F. & Erişen, Y. (2013). Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Çevre Standartlarını Belirleme: Paydaş Görüşlerine Dayalı Bir Analiz. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 30. ss. 129-138.
  • NAEYC (National Association for the Education of Young Children) (2007). Early Childhood Program Standards and Accreditation Criteria: The Mark of Quality in Early Childhood Education. Washington: National Association for the Education of Young Children.
  • Sevimli, E. (1997). Çağdaş Orta Öğretim Sistemleri Teknoloji ve Ekipmanlarının Orta Öğretim Binalarının Tasarımına Etkilerinin Analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi. İstanbul.
  • http://konya.meb.gov.tr/bim/kurumlar/kurumlar_liste.asp.2013 Accessed: 30.06.2013

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ

Yıl 2017, Sayı: 10, 51 - 58, 01.02.2017

Öz

Öğrenme her yerde oluşabilir. ancak eğitim sistemleri tarafından aranan olumlu öğrenme çıktıları. kaliteli öğrenme ortamlarında oluşur. Öğrenme çevresi. fiziksel. psiko-sosyal ve hizmet sunumu unsurlarını içermektedir. Tüm bu unsurlara ilişkin kalitenin öğrenme üzerinde dolaylı bir etkisi vardır. Dolayısıyla öğrenme ortamında kalite sağlamaya yönelik girişimler etkin bir öğrenim sunmak için büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın temel amacı okul öncesi eğitim öğretmen ve yöneticilerinin okullarının fiziksel çevre kalitesine yönelik mevcut durum ile ilgili değerlendirmelerini belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmış olup. çalışma örneklemini. Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Meram. Selçuklu ve Karatay merkez ilçelerin de bulunan toplam 15 bağımsız resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları oluşturmaktadır. Bu kurumlardan 51 öğretmen ve 15 yönetici çalışmaya dahil olmuştur. Fiziksel çevre standartları bağlamında eğitmenlerin (öğretmen ve yönetici) okullarındaki mevcut durumlarına ilişkin yapmış oldukları değerlendirmeler. fiziksel çevre standartları konusunda özellikle iyileştirme yapılması gereken alanları ortaya çıkarmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında fiziksel çevre standartları bağlamında mevcut duruma ilişkin yetersizliklerin iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. ( 2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erişen,Y.(2001). Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara. Standartlara Uygunluğunun Değerlendirilmesi.
  • Güleş, F. & Erişen, Y. (2013). Okul Öncesi Eğitimde Fiziksel Çevre Standartlarını Belirleme: Paydaş Görüşlerine Dayalı Bir Analiz. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı: 30. ss. 129-138.
  • NAEYC (National Association for the Education of Young Children) (2007). Early Childhood Program Standards and Accreditation Criteria: The Mark of Quality in Early Childhood Education. Washington: National Association for the Education of Young Children.
  • Sevimli, E. (1997). Çağdaş Orta Öğretim Sistemleri Teknoloji ve Ekipmanlarının Orta Öğretim Binalarının Tasarımına Etkilerinin Analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi. İstanbul.
  • http://konya.meb.gov.tr/bim/kurumlar/kurumlar_liste.asp.2013 Accessed: 30.06.2013
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96DA24FE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Figen Güleş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Güleş, F. (2017). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 51-58.
AMA Güleş F. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ. INES Journal. Şubat 2017;(10):51-58.
Chicago Güleş, Figen. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10 (Şubat 2017): 51-58.
EndNote Güleş F (01 Şubat 2017) OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 51–58.
IEEE F. Güleş, “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ”, INES Journal, sy. 10, ss. 51–58, Şubat 2017.
ISNAD Güleş, Figen. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 (Şubat 2017), 51-58.
JAMA Güleş F. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ. INES Journal. 2017;:51–58.
MLA Güleş, Figen. “OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10, 2017, ss. 51-58.
Vancouver Güleş F. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN KURUMLARININ MEVCUT FİZİKSEL ÇEVRE KALİTESİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ. INES Journal. 2017(10):51-8.