BibTex RIS Kaynak Göster

TO EVALUATE THE OPINIONS OF TEACHERS ABOUT CLASSROOM MANAGEMENT

Yıl 2017, Sayı: 10, 255 - 273, 01.02.2017

Öz

To reach the targets of the education in the classroom is only passible with successful classroom management. This research tries to find out the primary and secondary school teachers’ tendency according to their own senses. It’s a descriptive work out prepared by trimping the model of relationships. The sample of this research was prepared by working with 325 school teachers who work in 15 different primary and secondary schools in Mersin in 2014-2015. A survey with 47 items with five lower parts is used to find out “Classroom Management Tendencies”. The results were analized with SPSS 20 packet programme. While analizing supplies frequency percentage, arithmetic mean, t-test, Anova test, bidirectional, Anova test were used. Finally after all these studies it can be said that the point of views of teachers about classroom management doesn’t differ according to the attendance number in class and to the schools which they were graduated from, but differs according to their sexes, branches, the level of their classes and the duration of their teaching experiences.

Kaynakça

  • AKIN, U. (2006). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri İle İş Doyumları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosman Paşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • AYDIN, A. (2000). Sınıf Yönetimi. İkinci Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • KORKUT, K. ve BABAOĞLAN, E. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları ile Sınıf Yönetimi Beceri Algıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • BAŞAR, H. (2006). Sınıf Yönetimi. On üçüncü Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • BUĞDAY, F. (2010). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Konusundaki Düşünce Ve Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • AKKAYA ÇELİK, N. (2006). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • ÇELİKTEN, M. (2008). Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ERDOĞAN, S.(2001). Sınıf Yönetiminde Öğrenci Kontrolü Acısından Olumlu Öğretmen– Öğrenci İlişkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • GÖZÜTOK, F. D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • GÜLÜNAY SİVRİ, D. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Eğilimlerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İLGAR, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KESKİN, E. (2009). Orta öğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimindeki Yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KOÇOĞLU, A., M. (2013). İlkokullardaki Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KORKUT, K. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları İle Sınıf Yönetimi Beceri Algıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. (2015). www.mersin.meb.gov.tr, (Erişim Tarihi: 03.12.2015)
  • ÖZYÜREK, M. (2005). Olumlu Sınıf Yönetimi. Ankara: Kök yayıncılık.
  • SARITAŞ, M. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar, 47-90.
  • ŞEKER, A. (2000). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerileri ile Sınıf Atmosferi Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • TERZİ, A. R. (2002). Sınıf yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 155-156, 162-169.
  • TURAN, S. (2004). “Yönetimle ilgili Temel Teori ve Yaklaşımlar”. (Edit. Şişman, M. ve Turan, S.) Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TOPAL, T. (2007). “İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Davranışlarının Karşılaştırılması ve Öğrenci Başarısı İle İlişkisi”. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ÜNLÜ, H. (2008). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlikleri Ve Sınıf Yönetimi Davranışları. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YALÇINKAYA, M. ve TONBUL, Y. (2002). İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Algı ve Gözlemleri. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 96-103.

ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Sayı: 10, 255 - 273, 01.02.2017

Öz

Sınıfta gerçekleşen eğitim öğretimin istenilen hedeflere ulaşması ancak başarılı bir sınıf yönetimi becerisi ile mümkündür. Bu araştırma ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin kendi algılarına dayanarak sınıf yönetimine ilişkin eğilimlerini saptamayı amaçlamaktadır. Çalışma betimsel olup ilişkisel tarama modeli ile hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Mersin ilinde toplam 15 ilkokul ve ortaokulda görev yapan toplam 325 sınıf öğretmeni ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetim eğilimlerini ortaya koymak amacıyla beş alt bölümde 47 maddelik "Sınıf Yönetimi Eğilimleri" adlı anket kullanılmıştır. Uygulama sonunda elde edilen veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Veri analizlerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü ANOVA testi, iki yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sınıf yönetimi eğilimlerine ilişkin algıları sınıf mevcuduna ve en son mezun oldukları alana göre farklılaşmamakla birlikte cinsiyete, branşa, okutulan sınıf seviyesine ve mesleki kıdem yılına göre farklılaştığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • AKIN, U. (2006). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri İle İş Doyumları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosman Paşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • AYDIN, A. (2000). Sınıf Yönetimi. İkinci Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • KORKUT, K. ve BABAOĞLAN, E. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları ile Sınıf Yönetimi Beceri Algıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • BAŞAR, H. (2006). Sınıf Yönetimi. On üçüncü Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • BUĞDAY, F. (2010). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Konusundaki Düşünce Ve Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • AKKAYA ÇELİK, N. (2006). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • ÇELİKTEN, M. (2008). Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ERDOĞAN, S.(2001). Sınıf Yönetiminde Öğrenci Kontrolü Acısından Olumlu Öğretmen– Öğrenci İlişkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • GÖZÜTOK, F. D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • GÜLÜNAY SİVRİ, D. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Eğilimlerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İLGAR, L. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KARASAR, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KESKİN, E. (2009). Orta öğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimindeki Yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KOÇOĞLU, A., M. (2013). İlkokullardaki Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KORKUT, K. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları İle Sınıf Yönetimi Beceri Algıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. (2015). www.mersin.meb.gov.tr, (Erişim Tarihi: 03.12.2015)
  • ÖZYÜREK, M. (2005). Olumlu Sınıf Yönetimi. Ankara: Kök yayıncılık.
  • SARITAŞ, M. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama. Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar, 47-90.
  • ŞEKER, A. (2000). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerileri ile Sınıf Atmosferi Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • TERZİ, A. R. (2002). Sınıf yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları. Milli Eğitim Dergisi, 155-156, 162-169.
  • TURAN, S. (2004). “Yönetimle ilgili Temel Teori ve Yaklaşımlar”. (Edit. Şişman, M. ve Turan, S.) Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TOPAL, T. (2007). “İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Davranışlarının Karşılaştırılması ve Öğrenci Başarısı İle İlişkisi”. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ÜNLÜ, H. (2008). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterlikleri Ve Sınıf Yönetimi Davranışları. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YALÇINKAYA, M. ve TONBUL, Y. (2002). İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Algı ve Gözlemleri. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 96-103.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39CK54NZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gürdal Höbek Bu kişi benim

Lütfi Üredi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Höbek, G., & Üredi, L. (2017). ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(10), 255-273.
AMA Höbek G, Üredi L. ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. Şubat 2017;(10):255-273.
Chicago Höbek, Gürdal, ve Lütfi Üredi. “ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10 (Şubat 2017): 255-73.
EndNote Höbek G, Üredi L (01 Şubat 2017) ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 255–273.
IEEE G. Höbek ve L. Üredi, “ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, INES Journal, sy. 10, ss. 255–273, Şubat 2017.
ISNAD Höbek, Gürdal - Üredi, Lütfi. “ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 10 (Şubat 2017), 255-273.
JAMA Höbek G, Üredi L. ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2017;:255–273.
MLA Höbek, Gürdal ve Lütfi Üredi. “ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 10, 2017, ss. 255-73.
Vancouver Höbek G, Üredi L. ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2017(10):255-73.