BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF MUSIC EDUCATION IN PRE-SCHOOL PERIOD

Yıl 2017, Sayı: 11, 192 - 202, 01.04.2017

Öz

In terms of social development, it is the point where it is important to apply music activities so that children are able to adapt themselves to the environment in which they are comfortable and to express themselves in a more courageous way. Each child will have a very important place in socializing, especially in the kind of musical activity in which he can best express himself, working with the group. For example, it is a kind of activity in which you can say with the group, use your voice and discover the control, develop the adaptive skill, and gain discipline about cooperation; It is defined as a kind of activity in which individual instrument play can positively induce energy, provide personal satisfaction and develop rhythm-melody sensation. One of the aims of music lesson is to train taste, to create aesthetic and artistic pleasure in children. If we know what quality and beauty are in music, and if these elements are related to emotional development, we say that music education is important for a healthy emotional development. How should the problem of research be preoccupation of music education in preschool period? It creates the question. Research is important to emphasize the value of music education in the pre-school period. Descriptive analysis and source screening methods were used to collect data in the study.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınlan Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. (2003) Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitim 1. 2. Baskı. İstanbul: Ya-pa Yayıncılık .
  • Arıkan, R. (2007) Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara ,Asil Yayıncılık.
  • Arslan, A. (2005). Erken Çocuklukta Müziğin Önemi ve Şarkı Öğretimi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 2. İstanbul: Moıpa Yayıncılık.
  • Artan, İ., Balat, G.U. (2001). "Anaokuluna devam eden dört ve altı yaş grubu çocukların şarkı söyleme ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi”. Ankara : Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:9, Sayı:2 Bilir, Ş, Bal, S, artan, İ. (1993). Anaokuluna devam eden 5- 7 yaş grubundaki ileri derecede işitme özürlü çocukların işitsel algı gelişimlerinin incelenmesi. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Gn. Md. Aile ve Toplum Dergisi.
  • Ersoy, Ö. (2003). Müzik Etkinliklerinde Öğretmenin Rolü Müziğin Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönem Eği- timde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Kamacıoğlu, F. (1990). Müzik eğitiminde arayışlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi.
  • Karasar, N. (1999) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karşal, E. (2005). Matematik ve Müzik. Müzik ve Bilim Dergisi .Uluslar arası Hakemli Bilimsel Müzik Dergisi.
  • Morgül, M. (2006). İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir Ankara: Kök Yayınları.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı) (2002). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 31.05.2002 Tarih ve 270 Sayılı Kararı,Tebliğler Dergisi.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı). (2012). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 21.07.2012 Tarih ve 28360 Sayılı Kararı, Tebliğler Dergisi.
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1991.) Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitimi. M.E. B. Devlet Kitapları Ankara: Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları. Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeDönem. Epsilon Yayınları.
  • Öztürk, A. (2003). Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Sığırtmaç, A.D. (2005) Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönem Dönemde Müzik Eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Sun, M. ve Seyrek, H. (1998). Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitiminde Müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları.
  • Sungurtekin, Ş. (2001). “Uygulamalı çevre eğitimi projesi” kapsamında ana ve ilköğretim okullarında “müzikyoluyla çevre eğitimi”. Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Uçan, A. (2001) “Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönem Müzik Eğitimi Ve Programı”, Müzik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Ulutaş, 1., Ersoy, Ö. (2004). Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdesanat eğitimi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara : Sekçin yayınları.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2017, Sayı: 11, 192 - 202, 01.04.2017

Öz

Sosyal gelişim açısından, çocuğun bulunduğu ortamlara rahat bir şekilde uyum sağlaması, kendini daha cesur bir şekilde ifade edebilmesi için müzik etkinliklerine başvurmanın önemli ölçüde fayda sağladığı kesindir. Her çocuğun, özellikle kendisini en iyi ifade edebileceği, müziksel etkinlik türünde, gurupla çalışması, onun sosyalleşmesinde çok önemli bir yere sahip olacaktır. Örneğin, gurupla söyleme, sesini kullanmayı ve denetlemeyi keşfedeceği, uyum becerisini geliştireceği, işbirliğine dair disiplin kazanacağı türden bir etkinlikken; bireysel çalgı çalması enerjisini olumlu yönlendirebileceği, kişisel doyum sağlayabileceği ve ritim- melodi duygusunu geliştirebileceği türden bir etkinlik olarak tanımlanmaktadır. Müzik dersinin amaçlarından birisi de zevki eğitmek, çocukta estetik ve artistik zevk yaratmak gibi unsurlardır. Müzikte kalite ve güzelliğin ne olduğunun duyurulması, bu unsurların duygusal gelişimle bağlantılı olduğunu düşünürsek sağlıklı bir duygusal gelişim için müzik eğitiminin önemini söylemiş oluruz. Araştırmanın problemini okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemi nasıl olmalıdır? Sorusu oluşturmaktadır. Araştırma: okul öncesi dönemde müzik eğitiminin önemini vurgulaması bakımından okul öncesi eğitimcilerine ve müzik eğitimcilerine kaynak teşkil etmesi amaçlanmıştır. Araştırma okul öncesi dönemde müzik eğitiminin değerini vurgulaması bakımından önemelidir. Araştırmada verilerin toplanmasında betimsel analiz ve kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınlan Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. (2003) Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitim 1. 2. Baskı. İstanbul: Ya-pa Yayıncılık .
  • Arıkan, R. (2007) Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara ,Asil Yayıncılık.
  • Arslan, A. (2005). Erken Çocuklukta Müziğin Önemi ve Şarkı Öğretimi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 2. İstanbul: Moıpa Yayıncılık.
  • Artan, İ., Balat, G.U. (2001). "Anaokuluna devam eden dört ve altı yaş grubu çocukların şarkı söyleme ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi”. Ankara : Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt:9, Sayı:2 Bilir, Ş, Bal, S, artan, İ. (1993). Anaokuluna devam eden 5- 7 yaş grubundaki ileri derecede işitme özürlü çocukların işitsel algı gelişimlerinin incelenmesi. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Gn. Md. Aile ve Toplum Dergisi.
  • Ersoy, Ö. (2003). Müzik Etkinliklerinde Öğretmenin Rolü Müziğin Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönem Eği- timde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Kamacıoğlu, F. (1990). Müzik eğitiminde arayışlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi.
  • Karasar, N. (1999) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karşal, E. (2005). Matematik ve Müzik. Müzik ve Bilim Dergisi .Uluslar arası Hakemli Bilimsel Müzik Dergisi.
  • Morgül, M. (2006). İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir Ankara: Kök Yayınları.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı) (2002). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 31.05.2002 Tarih ve 270 Sayılı Kararı,Tebliğler Dergisi.
  • MEB, (Milli Eğitim Bakanlığı). (2012). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 21.07.2012 Tarih ve 28360 Sayılı Kararı, Tebliğler Dergisi.
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1991.) Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitimi. M.E. B. Devlet Kitapları Ankara: Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları. Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeDönem. Epsilon Yayınları.
  • Öztürk, A. (2003). Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitimde Müzik. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Sığırtmaç, A.D. (2005) Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönem Dönemde Müzik Eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Sun, M. ve Seyrek, H. (1998). Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdeEğitiminde Müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları.
  • Sungurtekin, Ş. (2001). “Uygulamalı çevre eğitimi projesi” kapsamında ana ve ilköğretim okullarında “müzikyoluyla çevre eğitimi”. Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Uçan, A. (2001) “Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönem Müzik Eğitimi Ve Programı”, Müzik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Ulutaş, 1., Ersoy, Ö. (2004). Çocuğun motor, algısal, sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimi dönemdesanat eğitimi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara : Sekçin yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84VR75FG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Kabataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Kabataş, M. (2017). OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(11), 192-202.
AMA Kabataş M. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. INES Journal. Nisan 2017;(11):192-202.
Chicago Kabataş, Mustafa. “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 11 (Nisan 2017): 192-202.
EndNote Kabataş M (01 Nisan 2017) OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 11 192–202.
IEEE M. Kabataş, “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”, INES Journal, sy. 11, ss. 192–202, Nisan 2017.
ISNAD Kabataş, Mustafa. “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 11 (Nisan 2017), 192-202.
JAMA Kabataş M. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. INES Journal. 2017;:192–202.
MLA Kabataş, Mustafa. “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 11, 2017, ss. 192-0.
Vancouver Kabataş M. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE MÜZİK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. INES Journal. 2017(11):192-20.