Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’ NİN AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞ SÜRECİNİN TÜRK BASININDAKİ SUNUMU

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 63 - 83, 30.05.2017

Öz

Başlık

Özet


Avrupa Birliği Maastricht
Antlaşması ile 1992 yılında son halini almıştır. Temelinde 2. Dünya Savaşı
sonrasında Avrupa’da ortaya çıkan yıkımın yaralarını sarmak ve Avrupa’da böylesine
bir yıkımın tekrarlanmasını önlemeyi amaçlayan bir birliktir. Başlangıçta
ekonomik birlikteliği sağlamak için oluşturulmuşken zaman içinde sosyal,
siyasal ve kültürel bütünlüğü de sağlamayı başarmıştır. Avrupa Birliğin
gelişmesi ve derinleşmesi ile birlikte dünya üzerinde önemli bir güç merkezi
haline gelmiştir. Birliğin giderek artan etkisi ülkelerin üyelik taleplerini
arttırmıştır. Türkiye’de Avrupa Birliğinin gelişme sürecinden etkilenen ve üye
olmak isteyen ülkelerden olmuştur. Bu doğrultuda 1959 Avrupa Ekonomik
Topluluğuna yapılan başvuru ile Türkiye’nin Avrupa Birliği serüveni
başlamıştır. Sürecin hala devam ediyor olmasına karşın Türkiye’nin süreç için
çalışmalara devam etmesinin ne kadar önemli bir konu olduğunu göstermektedir.

Bu çalışma medyanın bu
kadar önemli bir konuyu Türkiye açısından ne kadar dikkate alıyor olduğunu ve
üyelik sürecine yönelik nasıl bir tutum yansıttığını görmek amacıyla
yapılmıştır. Amaca yönelik AB üyelik sürecinin medyada sunumu incelenmiştir.
Çalışma ile Türkiye’nin AB’ne üyelik sürecinin Hürriyet, Milliyet, Birgün,
Evrensel, Yeniçağ ve Yeni Şafak gazetelerindeki haberlere yansıma biçimleri,
diğer bir ifadeyle haberlerdeki AB imajı ve algısının ortaya konulması
amaçlanmaktadır.

            Çalışma kapsamında ilk olarak Avrupa Birliği’nin
tarihçesi, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım süreci ve Avrupa Birliği ve
medya ilişkisi ele alınmıştır. Çalışma 2000-2016 Nisan yılları arasını
kapsamaktadır. Çalışmada ilgili gazetelerin internet sitelerindeki arşiv
kısmından elde edilen haberler nitel ve nicel içerik analizi yöntemi ile analiz
edilmiştir. Elde edilen sonuçlar Türkiye’nin sürece yönelik tutumunu yıllar
içinde nasıl bir yol izlediğini göstermek açısından önemli veriler sunmaktadır.
Bu da Türkiye’nin üzerinde özellikle durduğu üyelik sürecinin Türkiye
medyasında da önemli bir konu olarak işlenip işlenmediğini görmek açısından
önem taşımaktadır.







Anahtar Kelimeler:
Avrupa Birliği, Medya, Üyelik Süreci, Haber İçerikleri

Anahtar Kelimeler

Abstract

Keywords

Giriş

Teorik kısım

Uygulama kısmı (Makaleye göre değişir)

Sonuç ve Tartışma

Kaynakça

Kaynakça

  • ACAR, M. (2007). Avrupa Birliği’nin Medya Politikaları ve Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Türk Medyası, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • AKÇAY, B. (2008), “Avrupa Birliği’nin Ekonomik Kriterleri ve Türkiye”, Maliye Dergisi, Sayı: 155, ss. 11–38.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 63 - 83, 30.05.2017

Öz

Kaynakça

  • ACAR, M. (2007). Avrupa Birliği’nin Medya Politikaları ve Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Türk Medyası, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • AKÇAY, B. (2008), “Avrupa Birliği’nin Ekonomik Kriterleri ve Türkiye”, Maliye Dergisi, Sayı: 155, ss. 11–38.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gonca Pervin Aksoy

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aksoy, G. P. (2017). TÜRKİYE’ NİN AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞ SÜRECİNİN TÜRK BASININDAKİ SUNUMU. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 2(1), 63-83.