Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 22, 31.05.2018

Öz

Kaynakça

  • Ansolabehere, S. ve Iyengar, Ş. (1996). Going Negative: How Political Ads Shrink and Polarize the Electorate. Free Press.
  • Çolak, A. (2009). Kelimeleri Seviniz. Zaman, 3 Ocak. Deneçli, C. (2015). Marka Konumlandırma ve Algılama. İstanbul: Kriter.
  • Devran, Y. (2003). Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj, Strateji ve Taktikler. İstanbul: AND.
  • Devran, Y. (2007). 22 Temmuz Bir Dönemin Sonu mu Başlangıcı mı?. İstanbul: Sam
  • Devran, Y. (2010). Haber, Söylem, İdeoloji. İstanbul: Başlık.
  • Devran, Y. (2011). Siyasal İktidar TRT İlişkisinin Dünü. İstanbul: Başlık.
  • Fowler, R. (1991). Language in the News: Discourse and Ideology in the Press. London: Routledge.
  • Iyengar, S., Reeves, R. Ed. (1997). Do the Media Govern? London: Sage.
  • Johnson, Dennis W. (2001). No Place for Amateurs: How Political Consultants Are Reshaping American Democracy. London: Routledge.
  • Jonson-Cartee, Karen S., Copeland, Gary A. (1991). Negative Political Advertising. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associations.
  • Jonson-Cartee, Karen S., Copeland, Gary A. (1997). Manipulation of the American Voter. Westport: Praeger.
  • Johnson, A. (1995). Dictionary of Sociology, Massachusetts: Blackwell.
  • Jorgenson M., L.J. Phillips (2002). Discourse Analysis as Theory and Method. London: Sage.
  • Northouse, P. G. (2004). Leadership: Theory and Practice. California: Sage.
  • Paçacı, İ. (2013). Küreselleşme Sürecinde Yönetim ve Medyanın Dönüşümü. İstanbul: Akademi Titiz Yayınları.
  • Sözen, E. (1999). Söylem, Belirsizlik, Mücadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları.

ÇATIŞMACI LİDERLİK: 1 KASIM 2015 SEÇİMLERİNDE SİYASİ PARTİ LİDERLERİNİN SÖYLEMLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 22, 31.05.2018

Öz

7 Haziran
2015 tarihinde düzenlenen genel seçimlerin ardından hükümet kurma çabalarının
sonuçsuz kalması neticesinde Türkiye 1 Kasım 2015 tarihinde erken seçime gitmek
zorunda kalmıştır. Bu süreçte siyasi liderler kamuoyunu etkileyerek oy
dağılımını kendileri lehine değiştirmek için çaba sarf etmiştir. Siyasal
mücadelede ve iktidarı elde etmede siyasi liderlerin nasıl bir söylem inşa
ettikleri kadar bu söylemin medyada nasıl yer aldığı da önemlidir. İşte bu
çalışmada 1 Kasım 2015 tarihinde gerçekleştirilen genel seçimler öncesinde
siyasi liderlerin çatışmacı söylemleri ile bu söylemlerin medyada yer alış
biçimleri irdelenmiştir. Bu çalışma çerçevesinde günlük yayınlanan Akşam, Cumhuriyet,  Haber Türk, Hürriyet, Milliyet, Sabah, Sözcü, Star, Posta, Takvim, Taraf, Yeni Akit ve Yeni Şafak gazetelerinin 1 Ekim 2015 ile
1 Kasım 2015 tarihleri arasında ilk sayfalarında yer verdiği siyasi parti
liderlerinin söylemleri ele alınmıştır. Aynı zamanda seçim sürecinde iktidarın
kampanyasına yakın bir söylem benimseyen Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın söylemleri de
araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma neticesinde Türk siyasetindeki söylem
sorununun boyutları tespit edilmeye çalışılmış, liderlerin söylemlerini daha
düzeyli ve saygın bir biçimde belirlemesine ve medyanın seçim sonrası siyasal
uzlaşmayı sıkıntıya sokmayacak şekilde konuları çerçevelemesine ve öne
çıkarmasına katkıda bulunmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Ansolabehere, S. ve Iyengar, Ş. (1996). Going Negative: How Political Ads Shrink and Polarize the Electorate. Free Press.
  • Çolak, A. (2009). Kelimeleri Seviniz. Zaman, 3 Ocak. Deneçli, C. (2015). Marka Konumlandırma ve Algılama. İstanbul: Kriter.
  • Devran, Y. (2003). Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj, Strateji ve Taktikler. İstanbul: AND.
  • Devran, Y. (2007). 22 Temmuz Bir Dönemin Sonu mu Başlangıcı mı?. İstanbul: Sam
  • Devran, Y. (2010). Haber, Söylem, İdeoloji. İstanbul: Başlık.
  • Devran, Y. (2011). Siyasal İktidar TRT İlişkisinin Dünü. İstanbul: Başlık.
  • Fowler, R. (1991). Language in the News: Discourse and Ideology in the Press. London: Routledge.
  • Iyengar, S., Reeves, R. Ed. (1997). Do the Media Govern? London: Sage.
  • Johnson, Dennis W. (2001). No Place for Amateurs: How Political Consultants Are Reshaping American Democracy. London: Routledge.
  • Jonson-Cartee, Karen S., Copeland, Gary A. (1991). Negative Political Advertising. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associations.
  • Jonson-Cartee, Karen S., Copeland, Gary A. (1997). Manipulation of the American Voter. Westport: Praeger.
  • Johnson, A. (1995). Dictionary of Sociology, Massachusetts: Blackwell.
  • Jorgenson M., L.J. Phillips (2002). Discourse Analysis as Theory and Method. London: Sage.
  • Northouse, P. G. (2004). Leadership: Theory and Practice. California: Sage.
  • Paçacı, İ. (2013). Küreselleşme Sürecinde Yönetim ve Medyanın Dönüşümü. İstanbul: Akademi Titiz Yayınları.
  • Sözen, E. (1999). Söylem, Belirsizlik, Mücadele, Bilgi/Güç ve Refleksivite. İstanbul: Paradigma Yayınları.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Devran Bu kişi benim 0000-0001-6430-1943

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Devran, Y. (2018). ÇATIŞMACI LİDERLİK: 1 KASIM 2015 SEÇİMLERİNDE SİYASİ PARTİ LİDERLERİNİN SÖYLEMLERİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 3(1), 5-22.