Bu çalışma, işitme
engelli öğrencilerin sosyal medya kullanım nedenlerini ortaya koymayı amaçlamamıştır.
Nicel yöntem içerisinde yer alan betimleyici tarama modelinin kullanıldığı bu
çalışmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anket, Anadolu
Üniversitesi Engelliler Araştırma Yüksekokul’unda eğitim alan ve yaşları 18-30
arasında değişiklik gösteren 95 işitme engelli öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
Bu anlamda, öğrencilerin sosyal medya kullanım motivasyonlarına ilişkin Arkadaşlık Önemsenme, Sosyal Çevre ile İletişim ve Bağ Kurma, Spor, Kendini
İfade Etme, Bağımlılık olmak üzere beş faktör elde edilmiştir. Sosyal
medya araçlarına bağlanmak için en çok mobil telefonları kullanan işitme
engelli öğrencilerin en çok iletişim kurduğu sosyal medya aracı ise Whatsapp
olmuştur.
Sosyal Medya Motivasyonu İşitme Engelli Öğrenci Sosyal Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |