Bu çalışma için, davranışsal hedefleme
ya da çevrimiçi davranışsal reklamcılığa yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde,
ana temanın kişisel mahremiyet ve farkındalık üzerine oluşturulduğu
gözlenmiştir. Genel çerçeve incelendikten sonra, çevrimiçi davranışsal
reklamcılığın satın alma davranışı üzerindeki etkisine dayalı detaylı bir
çalışmanın gerekliliği üzerinde karar kılınmış, bu çalışma ile davranışsal
hedeflemenin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Çevrimiçi davranışsal reklamcılık, kişilerin internet
üzerindeki aktiviteleri ile paralellik gösterdiğinden, gözlem ya da görüşme
tekniklerinin uygun olmayacağına, uygun yöntemin anket çalışması olduğuna karar
verilmiştir. Yapılan anket çalışması ile davranışsal hedeflemenin satın alma
niyeti ve davranışına etkisinin yanında, katılımcıların bu tür reklamlara
yönelik farkındalıkları ve aynı zamanda internet reklamlarına karşı
yaklaşımlarına yönelik analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
katılımcıların satın alma niyeti ve davranışında, ÇDR’nin anlamsal olarak
farklılık yaratacak seviyede etkisinin bulunduğu görülmüştür. Katılımcıların
ÇDR’ye yönelik farkındalıklarının da olumlu düzeyde olduğu saptanmıştır.
Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Davranışsal Hedefleme İnternet Reklamcılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |