Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 175 - 190, 30.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık: Sakarya.
  • Aydın, S. (2016). Gelişen Web Teknolojileri İle Şekillenen İnternet Reklamcılığının Tüketici Davranışlarına Etkisi. Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Backes, M., Kate, A., Maffei, M., & Pecina, K. (2012,). Obliviad: Provably Secure and Practical Online Behavioral Advertising. In Security and Privacy, 2012 IEEE Symposium , 257-271.
  • Berber, K. L. (2014). Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Uygulamaları Özelinde Kişisel Verilerin Korunması, Oniki Levha Yayıncılık: İstanbul.
  • Bilenko, M., Richardson, M. Ve Tsai, J. (2011). Targeted, not tracked: Client-side solutions for privacy-friendly behavioral advertising. Microsoft Way. 1-20.
  • Boerman, S. C., Kruikemeier, S., & ZuiderveenBorgesius, F. J. (2017). Online Behavioral Advertising: A Literature Review and Research Agenda. Journal of Advertising, 46(3), 363-376.
  • Doig, J. M. (2016). Impact of online privacy concerns and brand reputation on consumer willingness to provide personal information. Doctoral dissertation, Avustralia: Queensland University of Technology.
  • Ensari, A. B. (2014). Çevrimiçi davranışsal pazarlamanın tüketici davranışları üzerindeki etkileri ve kişisel verilerle ilişkisi. Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Hoofnagle, C. J., Soltani, A., Good, N. Ve Wambach, D. J. (2012). Behavioral Advertising: The Offer You Can't Refuse. Harv. L. & Pol'y Rev. 6, 273.
  • Karabıyık, B. K., Armağan, E. (2017). Tüketicinin Çevrimiçi Davranışsal Reklamlara Tıklama Kararını Etkileyen Faktörler. Journal of Yaşar University, 12(47).
  • Lawson, W. E. (2010). Advertising networks and the state of online advertising. Doctoral dissertation. Texas.
  • McDonald, A. M., Cranor, L. F. (2009). An empirical study of how people perceive online behavioral advertising. CMU-CyLab. 09-015.
  • McGillivray, K. (2010). Behavioral Advertising: tracking consumers with consent: Consideration of the substantive and procedural role of online contracts and other agreements, consent, and regulation of behavioral advertising in the US and the EU. Master's thesis. Oslo: Unıversitas Osloensis.
  • Mordkovıch, B. ( 2007). Eugene; Pay-Per-Click Search Engine Marketing Handbook. MordComm Inc, Brooklyn: New York.
  • Pett, M. A., Lackey, N. R. Ve Sullivan, J. J. (2003). Making sense of factor analysis: The use of factor analysis for instrument development in health care research. Sage: United Kingdom.
  • Sanje, G., Senol, I. (2012). The importance of online behavioral advertising for online retailers. International Journal of Business and Social Science, 3(18).
  • Smit, E.G, Van Noort, G. ve Voorveld, H.A. (2014). Understanding online behavioral advertising: user information in Europe, privacy concerns, and online dating behaviors. İnsan Davranışında Bilgisayarlar , 32 , 15-22.
  • Tuten, T. L. (2008). Advertising 2.0: social media marketing in a web 2.0 world: social media marketing in a web 2.0 world. Praeger: London.
  • Wells, W., Burnett, J. and Moriarty, S. (2003). Advertising:Principles and Practice. Pearson Education Ltd: Australia.
  • İnternet Kaynaklarıhttps://www.iabturkiye.org/ , (Erişim tarihi: 01.01.2018)
  • https://www.iabturkiye.org/online-reklamcilik-terimleri-sozlugu/c?sayfa=3, (Erişim tarihi : 01.01.2018)
  • https://www.pcworld.com/article/128272/article.html, (Erişim tarihi: 01.01.2018)
  • https://www.dunyahalleri.com/cikan-kismin-ozeti-facebook-ve-cambridge-analytica-skandali/, ( Erişim tarihi: 01.04.2018)
  • https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-43649116 ( Erişim tarihi: 01.04.2018)

İNTERNET REKLAMCILIĞINDA DAVRANIŞSAL HEDEFLEMENİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 175 - 190, 30.11.2018

Öz

Bu çalışma için, davranışsal hedefleme
ya da çevrimiçi davranışsal reklamcılığa yönelik yapılan çalışmalar incelendiğinde,
ana temanın kişisel mahremiyet ve farkındalık üzerine oluşturulduğu
gözlenmiştir. Genel çerçeve incelendikten sonra, çevrimiçi davranışsal
reklamcılığın satın alma davranışı üzerindeki etkisine dayalı detaylı bir
çalışmanın gerekliliği üzerinde karar kılınmış, bu çalışma ile davranışsal
hedeflemenin satın alma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Çevrimiçi davranışsal reklamcılık, kişilerin internet
üzerindeki aktiviteleri ile paralellik gösterdiğinden, gözlem ya da görüşme
tekniklerinin uygun olmayacağına, uygun yöntemin anket çalışması olduğuna karar
verilmiştir. Yapılan anket çalışması ile davranışsal hedeflemenin satın alma
niyeti ve davranışına etkisinin yanında, katılımcıların bu tür reklamlara
yönelik farkındalıkları ve aynı zamanda internet reklamlarına karşı
yaklaşımlarına yönelik analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
katılımcıların satın alma niyeti ve davranışında, ÇDR’nin anlamsal olarak
farklılık yaratacak seviyede etkisinin bulunduğu görülmüştür. Katılımcıların
ÇDR’ye yönelik farkındalıklarının da olumlu düzeyde olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık: Sakarya.
  • Aydın, S. (2016). Gelişen Web Teknolojileri İle Şekillenen İnternet Reklamcılığının Tüketici Davranışlarına Etkisi. Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Backes, M., Kate, A., Maffei, M., & Pecina, K. (2012,). Obliviad: Provably Secure and Practical Online Behavioral Advertising. In Security and Privacy, 2012 IEEE Symposium , 257-271.
  • Berber, K. L. (2014). Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Uygulamaları Özelinde Kişisel Verilerin Korunması, Oniki Levha Yayıncılık: İstanbul.
  • Bilenko, M., Richardson, M. Ve Tsai, J. (2011). Targeted, not tracked: Client-side solutions for privacy-friendly behavioral advertising. Microsoft Way. 1-20.
  • Boerman, S. C., Kruikemeier, S., & ZuiderveenBorgesius, F. J. (2017). Online Behavioral Advertising: A Literature Review and Research Agenda. Journal of Advertising, 46(3), 363-376.
  • Doig, J. M. (2016). Impact of online privacy concerns and brand reputation on consumer willingness to provide personal information. Doctoral dissertation, Avustralia: Queensland University of Technology.
  • Ensari, A. B. (2014). Çevrimiçi davranışsal pazarlamanın tüketici davranışları üzerindeki etkileri ve kişisel verilerle ilişkisi. Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Hoofnagle, C. J., Soltani, A., Good, N. Ve Wambach, D. J. (2012). Behavioral Advertising: The Offer You Can't Refuse. Harv. L. & Pol'y Rev. 6, 273.
  • Karabıyık, B. K., Armağan, E. (2017). Tüketicinin Çevrimiçi Davranışsal Reklamlara Tıklama Kararını Etkileyen Faktörler. Journal of Yaşar University, 12(47).
  • Lawson, W. E. (2010). Advertising networks and the state of online advertising. Doctoral dissertation. Texas.
  • McDonald, A. M., Cranor, L. F. (2009). An empirical study of how people perceive online behavioral advertising. CMU-CyLab. 09-015.
  • McGillivray, K. (2010). Behavioral Advertising: tracking consumers with consent: Consideration of the substantive and procedural role of online contracts and other agreements, consent, and regulation of behavioral advertising in the US and the EU. Master's thesis. Oslo: Unıversitas Osloensis.
  • Mordkovıch, B. ( 2007). Eugene; Pay-Per-Click Search Engine Marketing Handbook. MordComm Inc, Brooklyn: New York.
  • Pett, M. A., Lackey, N. R. Ve Sullivan, J. J. (2003). Making sense of factor analysis: The use of factor analysis for instrument development in health care research. Sage: United Kingdom.
  • Sanje, G., Senol, I. (2012). The importance of online behavioral advertising for online retailers. International Journal of Business and Social Science, 3(18).
  • Smit, E.G, Van Noort, G. ve Voorveld, H.A. (2014). Understanding online behavioral advertising: user information in Europe, privacy concerns, and online dating behaviors. İnsan Davranışında Bilgisayarlar , 32 , 15-22.
  • Tuten, T. L. (2008). Advertising 2.0: social media marketing in a web 2.0 world: social media marketing in a web 2.0 world. Praeger: London.
  • Wells, W., Burnett, J. and Moriarty, S. (2003). Advertising:Principles and Practice. Pearson Education Ltd: Australia.
  • İnternet Kaynaklarıhttps://www.iabturkiye.org/ , (Erişim tarihi: 01.01.2018)
  • https://www.iabturkiye.org/online-reklamcilik-terimleri-sozlugu/c?sayfa=3, (Erişim tarihi : 01.01.2018)
  • https://www.pcworld.com/article/128272/article.html, (Erişim tarihi: 01.01.2018)
  • https://www.dunyahalleri.com/cikan-kismin-ozeti-facebook-ve-cambridge-analytica-skandali/, ( Erişim tarihi: 01.04.2018)
  • https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-43649116 ( Erişim tarihi: 01.04.2018)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacer Taşdelen

Zülfiye Acar Şentürk

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdelen, H., & Acar Şentürk, Z. (2018). İNTERNET REKLAMCILIĞINDA DAVRANIŞSAL HEDEFLEMENİN TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 3(2), 175-190.