Günümüzde, finansal kuruluşların hissedarlara ve tüm
paydaşlara karşı sorumlulukları artmış ve tüm kurumsal iletişim süreçleri gibi
finansal halkla ilişkiler de önem kazanmıştır. Finansal halkla ilişkiler;
kuruluşun paydaşları ve diğer kamularla ilişkilerini düzenleyen ve olumlu imaj
ve iyi bir kurumsal itibar oluşturmayı hedefleyen yönetsel bir iletişim
sürecidir. Son yıllarda giderek
zenginleşen uygulamaları ve hızlı biçimde gelişen yapısı
nedeniyle; dijital iletişim platformları
finansal kuruluşların paydaşlarıyla iletişim kurmaları ve işlem yapmaları için
yeni olanaklar sunmaktadır. Dijital iletişim platformlarından biri olan sosyal
medya da, finansal kuruluşların
özellikle de bankaların bilgi sahibi olmak ve bilgi paylaşmak amacıyla
kullandıkları mecralardan biridir.
Bu çalışmanın temel amacı toplumsal sorumluluklar
konusunda başarılı bulunan finansal kuruluşların sosyal sorumluluk faaliyetleri
ile ilgili paylaşımları bağlamında sosyal medya platformlarını ne şekilde
kullandıklarını değerlendirmektir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmasında
toplumsal sorumluluklar konusunda başarılı bulunan kuruluşlar içerisinden
bankacılık sektörünün önemli kuruluşları olan Akbank, Türkiye İş Bankası AŞ ve
Garanti Bankası seçilmiştir. Bankaların sosyal medya platformları içerisinde en
çok kullanıcı sayısına sahip olan facebook hesaplarındaki paylaşımları nitel
araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi ile ele
alınmıştır.
Elde edilen bulgular doğrultusunda bankaların
paylaştığı gönderiler içerisinde kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile
ilgili yapmış oldukları paylaşım sayıları ele alındığında bu kapsamda en çok
paylaşımı Akbank’ın yaptığı görülmektedir. Ardından KSS faaliyetleri ile ilgili
paylaşım sayısı değerlendirildiğinde Garanti Bankası ikinci sırada yer
almaktadır. İş bankasının ise bu anlamda yaptığı paylaşım sayısı diğer iki
bankaya oranla oldukça azdır. Ancak facebookta yaptıkları genel paylaşım
sayılarına oranla her üç bankanın da gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk
faaliyetleri ile ilgili paylaşımlarına bu sosyal medya aracında yeteri kadar
yer vermedikleri görülmektedir.
Finansal Halkla İlişkiler Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sosyal Medya Finansal Kuruluşlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |