Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEDIA POLICIES IN PAKISTAN

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 9 - 23, 12.12.2019

Öz

MEDIA
POLICIES IN PAKISTAN

Abstract

Media policies of a country are
one of the important factors which influence that country’s affairs and decide
how that country will be represented to the rest of the world. This image
created by media in turn affects the economic, political and social conditions
and international ties of that country. This study analyses the media policies
of Pakistan and how these policies developed over different political eras. This
analysis is done by discussing different historical events and eras related to
media in chronological order. By making Pakistan as subject of study, different
areas affecting the media policies and those affected by media policies have
been explained in such a way that can be used to understand similar situations
occurring in other parts of the world and make decisions regarding them. This
study depicts how Pakistani media, which seems to be fated to function under
unstable political, economic and security conditions, experienced sudden
liberation in 2002 by increasing the participation of private sector along with
studying the effects this freedom has had on the ruling class. Other topics
discussed in this study include role of media during war, discrimination done
by media among audiences in provision of information, status of journalists in
Pakistan, media ownership and sponsorship, role of Pakistan Electronic Media
Regulatory Authority (PEMRA) and the advent of new media in Pakistan. As a
result of this study which has been carried out by literature review method,
the current problems faced by Pakistani media and the necessary regulations
required for the solution of these problems in question have been presented.

Keywords:  Pakistani
Media Policies, Pakistani Media, PEMRA, Media Laws

PAKİSTAN’DA
MEDYA POLİTİKALARI

Özet

Bir ülkenin
medya politikaları, o ülkenin sorunlaını etkileyen ve o ülkenin dünyanın geri kalanında
nasıl temsil edileceğine karar veren önemli faktörlerden birisidir. Medya politikaları
ile oluşturulan bu imaj; ülkenin ekonomik, politik ve sosyal koşullarını ve
uluslararası bağlarını etkiler. Bu çalışmada, Pakistan'ın mevcut medya
politikaları ve farklı siyasi dönemlerde nasıl geliştirildikleri analiz
edilmektedir. Bu analiz, medya ile ilgili farklı tarihsel olay ve dönemleri
kronolojik sırayla tartışarak yapılmaktadır. Pakistan'ı çalışma konusu yaparak,
medya politikalarını etkileyen ve medya politikalarından etkilenen farklı
alanlar, dünyanın diğer bölgelerinde meydana gelen benzer durumları anlamak ve
onlarla ilgili kararlar vermek için kullanılabilecek şekilde açıklanmıştır. Bu
çalışmada aynı zamanda istikrarsız siyasi, ekonomik ve güvenlik koşulları
altında gelişen Pakistan medyasının 2002 yılında özel sektörün de sürece dahil
olmasıyla sayılarının hızla çoğalarak nasıl hızlı bir özgürlük yaşadığını
ayrıca bu özgürlüğün ülkeyi ve yönetici sınıfı nasıl etkilediği de
incelenmektedir. Bu çalışmada tartışılan diğer konular arasında medyanın savaş
sırasındaki rolü, bilgi sağlamada medya tarafından izleyiciler arasında
ayrımcılık yapılması, Pakistan'daki gazetecilerin durumu, medyada mülkiyet sahipliği,
Pakistan Elektronik Medya Düzenleme Kurumu'nun (PEMRA) rolü ve Pakistan'da yeni
medyanın ortaya çıkması yer almaktadır. Literatür taraması yöntemi ile
gerçekleştirilen bu çalışma sonucunda Pakistan medyasının mevcut sorunlarına ve
söz konusu sorunların çözümü için yapılması gereken düzenlemelere yer
verilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Pakistan Medya Politikaları, Pakistan Medyası, PEMRA, Medya Yasaları





















































































































































 

Kaynakça

  • Kaynakça
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 9 - 23, 12.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vedat Çakır 0000-0001-9445-7420

Rubab Batool

Yayımlanma Tarihi 12 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, V., & Batool, R. (2019). MEDIA POLICIES IN PAKISTAN. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 4(2), 9-23.