En etkin ve yaygın kullanılan kitle iletişim araçlarından olan radyo ve televizyon, ortaya çıktığı ilk dönemlerden bugüne gelişerek varlığını sürdürmeye devam etmiştir. Kitle iletişim araçlarından radyonun işlevi televizyona oranla daha etkili olmasına rağmen sadece ses olmasından dolayı daha kısıtlı olmuştur. Ancak radyo önemini hiçbir zaman kaybetmemiş, televizyon ise ses ve radyoyu geride bırakmıştır. Bu durum televizyonun birçok alanda kullanılmasına neden olmuştur.
McLuhan’a göre, kitle iletişim araçlarının haber verme, eğlendirme, eğitme, bilgilendirme, güdüleme, mal ve hizmetlerin tanıtımını yapma, ikna etme gibi işlevleri bulunmaktadır. Bu işlevler arasından en çok haberleşme ve eğlendirme aracı olarak kullanılan televizyon, daha sonra eğitim için de kullanılmaya başlamıştır. Çalışma kapsamında işlenen televizyonun bir eğitim aracı olarak kullanılması işlevi, 31 Aralık 2019 yılında başlayan COVID-19 pandemisi sonrasında eğitimde yaşanan değişimlerin televizyonun eğitim alanındaki önemini daha net bir şekilde ortaya koymuştur. Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını, insanların sosyal temastan kaçınmasına ve bunun sonucunda birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da aksaklıkların yaşanmasına neden olmuştur. Pandeminin Türkiye’de görülmesi sonucu 12 Mart 2020 yılında eğitime ara verilmiş ve yapılan düzenlemeler ile Türkiye’de eğitimlerin EBA TV İnternet ve TRT EBA TV aracılığı ile sürdürülmesi kararlaştırılmıştır.
Çalışmada, yaşanan koronavirüs pandemisi sonrasında TRT EBA TV aracılığıyla eğitimin uzaktan eğitim sistemi ile sürdürülmesi sonrasında televizyon izlenme oranlarında yaşanan değişimleri tespit etmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda 2020 yılı aylık TİAK (Televizyon İzleme Araştırmaları Anonim Şirketi) veri tablosunda yer alan Tam Gün (Total Day) ve OPT (07:00-20:00) (Off Prime Time) zamanları izlenme oranları incelenmiştir. Çalışmada veri analizlerinin çözümlemesinde en etkili yöntem olduğu düşünülen içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |