Social engagement or social media engagement is a topic being investigated linked to broadcasting strategies. One of the main reasons for that is that television programs are being followed through social media sites, and that their viewers interact with them through SNS (social network sites). Engagement brings about viewer loyalty on further level. Thus, broadcasting companies develop and use strategies in order to keep their relationship with their loyal fandom fresh and alive. This study analysed broadcasting company social media strategies with the help of both quantitative and qualitative methods. The reason for choosing the mixed method approach is to look at big data from quantitative and qualitative perspectives and to question whether this data goes beyond algorithms and numbers, and whether qualitative data is meaningful. Fanpage Karma tool is used for data collection and analysis where NVivo 12 is used for qualitative analysis purposes. Findings gathered reveal that along with the variables such as post number per day, posting times per day, page performance index of broadcasting companies, context and the techniques used to compose post texts are altogether linked and intertwined. Netflix Turkey is added to the cases that were selected from within mainstream broadcasting companies; for which the study revealed differences in terms of social media strategies. Mainstream broadcasters display both similarities and differences among themselves. While different and unique strategies can play a role in ensuring engagement, especially in today's television viewing environment where it is difficult to ensure and maintain engagement and loyalty, audience loyalty continues to be one of the biggest struggles of broadcasters against digitalization.
Social TV, Broadcaster Strategies, Engagement, Interaction, Loyalty
Sosyal katılım veya diğer adıyla sosyal medya katılımı, televizyon yayıncılığı stratejileri ile bağlantılı olarak araştırılan bir konudur. Bunun sebeplerinden birisi, televizyon programlarının sosyal medyada takip edilmesi ve izleyicinin programlarla sosyal ağ siteleri aracılığı ile etkileşime girmeleridir. Katılım, ileri boyutta izleyici sadakatini de getirmektedir. Böylelikle televizyon şirketleri sadık hayran kitlesi ile aralarındaki etkileşimi sürekli olarak taze ve canlı tutmak amacıyla stratejiler geliştirip kullanmaktadırlar. Bu çalışma, televizyon şirketlerinin sosyal medyadaki katılımı korumak ve artırmak üzerine geliştirip kullandıkları stratejileri nicel ve nitel yöntemlerle analiz etmiştir. Karma yöntem yaklaşımının tercih edilmesinin nedeni, büyük veriye nicel ve nitel açılardan bakarak bu verinin algoritmaların ve rakamların ötesine geçip geçmediğini, nitel verinin anlamlı olup olmadığını sorgulayabilmektir. Veri toplama ve istatistiksel analiz için Fanpage Karma aracı, nitel analiz için NVivo 12 programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular izleyici katılımını sağlamada kullanılan gönderilerin günlük sayısı, günlük gönderi zamanları, kanal hesaplarının performans endeksi gibi değişkenlerin yanısıra, gönderilerin içeriği ve içerikte kullanılan tekniklerin birbiri ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Beş anaakım kanala ek olarak abonelik sistemine dayalı platform olan Netflix Türkiye de çalışmaya dahil edilmiş; Netflix Türkiye’nin anaakım kanallara göre stratejilerinde farklılıklar gösterdiği görülmüştür. Anaakım kanallar ise kendi aralarında tutarlılıklar ve farklılıklar sergilemektedir. Özellikle katılım ve sadakati sağlamanın ve devam ettirmenin zorlaştığı günümüz televizyon izleme ortamında farklı ve benzersiz stratejiler katılımı sağlamada rol oynayabilmekte iken, izleyici sadakati kanalların dijitalleşme karşısındaki en büyük mücadelelerinden birisi olmayı sürdürmektedir.
Social TV Broadcaster Strategies Engagement Interaction Loyalty
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |