Birinci Dünya Savaşı, 20.yy’da yaşanmış ilk büyük ve uluslararası savaş olması nedeniyle tarihte önemli bir yere sahiptir. Ancak savaşı değerli kılan bir başka özelliği de iletişim çalışmaları kapsamında ülkelerin bu savaşta kitle iletişim araçlarını planlı ve sistemli bir biçimde propaganda aracı olarak kullanmış olmalarıdır. Bu ülkeler arasında İtilaf Devletleri’nden İngiltere, etkili propaganda faaliyetleri sebebiyle çalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir. İngiltere’nin gazete, radyo, poster/afiş ve sinema filmleri aracılığıyla yaygın bir biçimde yapmış olduğu propaganda faaliyetleri, arşiv taramasıyla incelenmiştir. Bu çalışmadaki amaç, yapılmış olan propaganda faaliyetlerinin 20.yy’daki erken dönem iletişim araştırmaları ile etkileşim içerisinde olup olmadığının tespit edilmesidir. Çalışma sonucunda, dönemin iletişim araştırmalarında medyanın güçlü etkileri ve propaganda etkileri üzerine yoğun analizler yapıldığı görülmüştür. Bu araştırmalarda, sıklıkla kitle iletişimin propaganda gücüne vurgu yapılmıştır. Dolayısıyla 1920’lerde ve 1930’larda ortaya çıkan iletişim araştırmalarına dair analiz ve teorilerin, Birinci Dünya Savaş’ındaki propaganda çalışmaları ile ciddi bir etkileşim içerisinde olduğu bulgulanmıştır.
Propaganda Kitle İletişim İletişim Araştırmaları Birinci Dünya Savaşı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik, İletişim Çalışmaları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |