The national identification of the Cossack’s is a very interesting historical topic. For many centuries they lived in the south of Ukraine and Russia, and were engaged in robbery. Many runaway slaves, as well as rioters, joined them. Cossack’s control system is a military democracy. In all villages (“Stanitsa”) there is a commander - Ataman. They call themselves: Orthodox warriors. The villages are uniting in the Army. Army Commander – “Hetman”. In the XVI century, Cossack’s formed their own state: “Zaporozhskaya Sech”. “Zaporozhskaya Sech” had its own parliament: “Rada”. Cossack's had their own schools, had their own church, had hospitals. They even collected taxes. Cossack's fought against the Ottoman Empire. During the USSR, Cossack peopls was under heavy pressure. But now they are reborn again. Cossack's culture is very interesting. They have their own long traditions. But the most interesting thing about them is the music. Cossack choirs are very popular in Eastern Europe. Music often has a military theme. Also popular topics: “Fate”, “Wine”, “Love”, “Horse”, “Homeland” and “Nature”. Melodies are based on chords: T-S-D-IV. Rhythm - often 2/4 or 4/4. Polyphony is simple. Musical instruments - often an accordion, tambourine, balalaika, bandura (ethnic instruments). The young generation in Russia - idealizes Cossack's.
Warrior Society Cossack's Cossack Music The Cultural İdentity
Günümüzde Ukrayna’nın güneyi ve Rusya’nın batısında yaşayan Kazakların (Kozaklar) toplumsal kimliği konusuna dikkat ettiğimiz zaman, yüzyıllar süren bir zaman dilimi içinde bu insanların toplumsal statülerinin birkaç defa kökünden değiştiğini görüyoruz. Yüzyıllarca özgür Ortodoks savaşçılar gibi yaşayıp, etrafındaki tüm İmparatorluklarla savaşan insan gruplarından, XVI yüzyılda Çar’ın sınır koruyucularına dönüşen Kazaklar, XIX yy. Rus İmparatorunun şahsi muhafızlığına kadar yükselmişlerdi. Lakin SSCB zamanı ideolojik sebeplerden bu topluluk baskılara maruz kaldığından Bolşeviklere karşı savaş açan Kazaklar yenildiler ve bir topluluk gibi lağvedildiler. Sovyetlerin çöküşünden sonra Kazaklar yeniden gündeme geldi ve eski geleneklerini canlandırmaya başladılar. Devlet tarafından bazen sembolik (örneğin, dini törenler zamanı asayişin korunması gibi) görevler verilen bu insanların birçok gelenek ve sembolünün (at binme, kılıç kullanma, danslar, özel giyim-kuşamlar, bayraklar vb.) içinde şüphesiz Kazak kimliğinin günümüzdeki en önemli ve tanınan ögesi, onların müzikleridir. At binmek ve kılıç kullanmak günümüzde artık bir spora dönüşmüştür. Kazak taburları, arma, bayrak, simge ve kostümleri de devletin nizami ordusuna kıyasla bir maskeli balo gibi gözükmektedir. Yalnız coşkulu müzikleri sadece Kazak topluluğunun yaşamının her alanına nüfuz etmekle kalmayıp, bulunduğu bölge devletlerinin de milli değerlerine dönüşmüştür. Kazak koroları tüm dünyada tanınmaktadır. Araştırma Slav dilli kaynaklar kapsamında ve konuya hakim uzmanlar ile birebir görüşmeler üzerinden yürütülmüştür. Makalede Kazak topluluğunun tarihinin yanı sıra, topluluğun kültürel ögelerinin, özellikle müziğinin araştırılması amaçlanmış, onun form ve armonik yapısı, enstrümantal ve tematik detayları incelenmiştir.
Hiç bir kurum tarafından finansal destek sağlanmamıştır.
Yok
Mülakatta iştirak eden Ukrayna Kiev Glier Müzik Enstitüsü prof. Anna Smekhova'ya ve Ukrayna Kiev Bulgakov Devlet Müzesi rehberi Yanina Sidorenko'ya değerli bilgilerden dolayı teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültür Sosyolojisi, Müzik Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.