Her birey yaşamını idame ettirebilmek
için finansal kararlar vermek zorundadır. Basit bir mutfak alışverişinden
gayrimenkul alımına, emeklilik planlamasından yatırım kararlarına kadar
hayatımızın her döneminde finansal tercihler yapmamız gerekmektedir. Finansal
okuryazar olan bir birey bu konularda daha isabetli kararlar verecek ve
bütçesini daha doğru yöneterek ülke ekonomisine de katkıda bulunacaktır.
21. yüzyılda hızla değişen piyasa
koşulları, bireylerin finansal karar vermelerini gerektiren durumların artışı
ve toplumun demografik yapısındaki değişimler, finansal okuryazarlık konusunun
önemini su yüzüne çıkarmaktadır. Gündelik yaşamda yatırımdan tasarrufa,
bilinçli tüketimden kredi kartı kullanımına kadar pek çok farklı alanda
finansal araç ve uygulamaların artması sonucunda bireylerin sağlıklı finansal
kararlar verebilmesi için finansal okuryazar olmaları zorunlu bir hale
gelmiştir.
Tarama modelinde gerçekleştirilen
çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyelerini
ölçmek ve bu özelliklerin demografik değişkenlerle ilişkisini incelemektir.
Araştırmanın evrenini üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültelerinde
okuyan öğrenciler; örneklemini ise Hacettepe Üniversitesi ve Bilecik Şeyh
Edebali Üniversitesi’nde okumakta olan 300 öğrenci oluşturmaktadır.
Anket sonuçlarında;
öğrencilerin %45’inin finansal okuryazarlık hakkında ortalama bilgiye sahip
olduğu, %38.6’sının ise finansal konularda başarılı olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.