Bu
araştırmanın amacı, lise öğrencilerin yaz tatillerini kullanım biçimlerinin
cinsiyet, sınıf düzeyi, okul başarısı, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi
demografik değişkenlerine ve sorumluluk alma, kaynakların doğru şekilde
yönetilmesi ve mutlu olmalarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını
incelemektir. Örneklemi 2017-2018 Eğitim Öğretim Güz Döneminde Malatya ilinde
Anadolu liselerine devam eden 554 (Kız= 250 Erkek=304) öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen öğrencilerin demografik
özelliklerini ve yaz ayalarını nasıl değerlendirdiklerini belirlemek için
hazırlanan Kişisel Bilgi Anketi,
Sorumluluk Tutum Ölçeği, Akademik Öz Düzenlemeli Öğrenme Ölçeğinin Zaman
Yönetimi Alt Ölçeği ve Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir çoğunluğu yaz tatillerini aileye ait
tarla, bahçe dükkan, işyeri vb yerlerde veya ücret karşılığı bir işyerinde
çalışarak geçirmekteler ve yüne öğrencilerin büyük bir çoğunluğu yaz tatilini
hobileriyle uğraşarak, arkadaşlar ile vakit geçirerek, kitap okuyarak ve
seyahat ederek geçirmek istemektedirler. Araştırma bulguları lise öğrencilerinin mutluluk, kaynakların
yönetimi ve sorumluluk alma puanlarının, liseye başlamadan önce ve başladıktan
sonra yaz tatillerini nasıl geçirdiklerinin ve yaz tatilini çalışarak geçirme
konusundaki düşüncelerine göre farklılaştığını ortaya koymaktadır.
Öğrencilerin aileleri ile nitelikli zaman
geçirmeleri, yaz tatillerini değerlendirmeleri ve olumlu deneyimler kazanmaları
için öğrencileri bilgilendirme konusunda rehber öğretmenlere görev düşmektedir.
Lise öğrencileri yaz tatili zaman yönetimi sorumluluk mutluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.