Girişimcilik eğilimlerini etkileyen birçok faktör vardır. Bu çalışmada kültürün girişimcilik eğilimleri üzerinde etkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanların demografik özelliklerine ve eğitim alanlarına göre girişimcilik eğilimlerinin farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Kültür olarak Hofstede’nin kültür boyutları dikkate alınmıştır. Çalışma, İnönü Üniversitesinde sosyal bilimler, fen bilimleri ve sağlık bilimleri alanlarında eğitim gören öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Öğrencilerin katılmış olduğu 539 değerlendirmeye alınmış olup SPSS paket programında analiz edilmiştir. Kültür (Hofstede) boyutları “dişillik, erillik, bireyci, kolektivist, düşük güç mesafesi, yüksek güç mesafesi, düşük belirsizlikten kaçınma ve yüksek belirsizlikten kaçınma” olarak 8 faktöre ayrılmıştır. Girişimcilik eğilimini etkileyen faktörler ise; “azim ve sorumluluk, kendi işini kurmaya yönelik kolaylıklar, birlikte hareketlilik, yenilik ve aile desteği şeklindedir. Daha sonra belirlenen kültür boyutlarının girişimcilik eğilim faktörlerini etkileyip etkilemediğini ortaya çıkarmak için regresyon analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda kültür (Hofstede) boyutlarının girişimcilik eğilimi faktörleri üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.
Girişimcilik Girişimcilik Eğilimi Ulusal Kültür (Hofstede) Boyutu
There are many factors that affect entrepreneurial tendencies. In this study, it has been tried to determine whether the culture is effective on entrepreneurship tendencies. In addition, it was also examined whether the entrepreneurship tendencies of the participants differ according to their demographic characteristics and education areas. Cultural dimensions of Hofstede were taken in to consideration. The study was carried out on students studying in socials ciences, natural sciences and health sciences at İnönü University. The data were collected by questionnaire technique. The 539 assessments that students participated in were taken into consideration and analyzed in the SPSS package program. Culture (Hofstede) dimensions are divided into 8 factors as "femininity, masculinity, individualist, collectivist, low power distance, high power distance, low uncertainty avoidance and high uncertainty avoidance". Factors affecting entrepreneurship tendency are; “perseverance and responsibility, facilities for starting their own business, mobility together, innovation and family support. Then, regression analysis was applied to reveal whether the determined cultural dimensions affect the entrepreneurial trend factors. As a result of the analysis, it was determined that the dimensions of culture (Hofstede) were effective on the factors of entrepreneurship tendency.
Entrepreneurship Entrepreneurial Tendency National Culture (Hofstede) Dimension Entrepreneurship, Entrepreneurial Tendency, National Culture (Hofstede) Dimension
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.