The aim of this research is to analyze the visual representations of platform and menu films in the context of cinema and gastronomy. Gastronomy is a discipline that includes many details about food and cooking techniques and has developed and spread in recent years. In this context, gastronomic elements also take place in cinema. Although the relationship between cinema and food began with the history of cinema, food has a wide place in contemporary cinema. In this context, food; It takes place in cinema from many areas such as social, cultural, economic and political. The food itself, ways of eating and presentation are used as metaphors in different ways. The method of the research is content analysis, which is one of the qualitative research methods. Content analysis is one of the basic methods used in detailed analysis of films, texts and visuals. This method was preferred because it was suitable for the purpose of the research. The study group of the research consists of Platform and Menu films. The choice of these films for analysis was influenced by the fact that the films were up-to-date and suitable for the purpose of the research. When the data obtained from the research were examined, it was determined that food in both films referred to social and cultural values such as status, class and economic.
Bu araştırmanın amacı sinema ve gastronomi bağlamında platform ve menü filmlerinin görsel temsillerinin analiz edilmesidir. Gastronomi, yemek ve yemeğin tekniğine dair birçok detayı içeren ve son yıllarda gelişerek yayılan bir disiplindir. Bu bağlamda gastronomik unsurlar sinemada da kendisine yer almaktadır. Sinema ve yemek ilişkisi sinema tarihiyle birlikte başlamış olsa da çağdaş sinemada yemek geniş bir şekilde yer bulaktadır. Bu bağlamda yemek; sosyal, kültürel, ekonomik ve politik gibi birçok alandan hareketle sinemada yer almaktadır. Yemeğin kendisi, yeme şekilleri ve sunum şekilleri farklı şekillerde metafor olarak kullanılmaktadır. Araştırmanın yöntemini ise nitel araştırma yöntemlerinden olan içerik analizi oluşturmaktadır. İçerik analizi, film, metin ve görsellerin detaylı analizinde kullanılan temel yöntemlerden birisidir. Araştırmanın amacına uygun olduğundan bu yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ise Platform ve Menü filmleri oluşturmaktadır. Analiz için bu filmlerin tercih edilmesinde filmlerin güncel filmler olması ve araştırmanın amacına uygun olması etkili olmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde her iki filmde de yemeğin statü, sınıf ve ekonomik olan sosyal ve kültürel değerlere gönderme yaptığı belirlenmiştir. Platform ve Menü filmlerinin kurgularının distopik bir şekilde gelişmesi yemeğin bu evrendeki yerini çoklu anlamlar üzerinden anlaşılır kılsa da her iki filmde de yemek, toplumsal bir statünün göstergesi ve sınıfsal ayrımın parçasıyla sembolleşmiştir. Bununla birlikte Platform filminde çok daha sembolik bir şekilde yer alan gastronomi ve yemek unsurları Menü filminde çok daha teknik bir şekilde işlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon, Gastronomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.