Dijital platformlarda Müslüman kadın kimliğinin nasıl temsil edildiğini Netflix dijital platformunda yayınlanan Élite dizisi örnekliğinde analiz etme girişimi, bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Geleneksel medya ve yeni medyada temsil sorunu literatürde sıklıkla ele alınan bir temaya karşılık gelmekte, İslamofobi, oryantalizm ve self-oryantalizm temaları çerçevesinde Müslüman kadın temsili de çeşitli araştırmalara konu edilmektedir. Ancak Türkiye’de gerçekleştirilen akademik çalışmalara bakıldığında Müslüman kadın kimliğinin dijital platformlarda nasıl temsil edildiği konusunda ayrıntılı bir araştırmanın yapılmadığı görülmektedir. Çalışma bu çerçevede Netflix dijital platformunda yayınlanan Élite dizisinde Müslüman kadın kimliğinin hangi temalar çerçevesinde ele alındığını ortaya koyma amacı taşımaktadır. Araştırma kapsamında Netflix dijital platformunda 2018 yılında yayınlanmaya başlayan Élite dizisinin 3 sezon 24 bölümü, nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan doküman analizi ile ele alınmış, elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz aşaması belirlenen temalar çerçevesinde şekillenmiştir. Çalışmanın başlıklar halinde ele alınan tüm temaları, seküler yaşam tarzını tehdit eden bir unsur olarak İslam algısının yansımaları şeklinde ortaya çıkmaktadır ve İslamofobik temsillerin temelinde tam da bu tehdit algısının mevcut olduğu görülmektedir. Müslüman kadın ise söz konusu tehdit algısının düğümlendiği odaklardan birini temsil etmesi bakımından merkezidir. Toplumsal entegrasyonun ancak kimlikte Müslüman olunsa dahi seküler gündelik pratiklerin benimsenmesi yoluyla gerçekleştirilebileceği iması ön plana çıkmaktadır. Bu çerçevede bir İspanyol gençlik dizisi olan Élite’in Müslüman kadın kimliğini, geleneksel medyadan yeni medyaya devamlılık sağlayan bir perspektifle İslamofobik bir tarzda ele aldığı ifade edilebilir.
İslamofobi Müslüman Kadın Temsil Dijital Platformlar Netflix
Çalışma, etik kurul raporu gerektirmemektedir.
The subject of this study revolves around the analysis of how Muslim women identity is represented in digital platforms, exemplified by the Netflix digital platform through the series Élite. The issue of representation in traditional and new media is a frequently addressed theme in the literature, encompassing themes such as Islamophobia, Orientalism, and self-Orientalism. Within the framework of these themes, the representation of Muslim women is also subject to various research endeavors. However, when examining academic studies conducted in Turkey, it is observed that there has not been a detailed study on how Muslim women identity is represented on digital platforms. Within this context, the aim of this study is to reveal the themes under which Muslim women identity is addressed in the series Élite, which is aired on the Netflix digital platform. In the scope of the research, the 3 seasons consisting of 24 episodes of the Élite series, which began airing on the Netflix digital platform in 2018, were analyzed using document analysis, and the obtained data were analyzed using content analysis technique. The analysis phase was shaped within the framework of the identified themes. All the themes addressed in the study emerge as reflections of the perception of Islam as a threat to secular lifestyle, and it is observed that the foundations of Islamophobic representations are rooted precisely in this perception of threat. Muslim women, in representing one of the focal points where this perception of threat is centered, hold a central position. The implication is made that societal integration can only be achieved through the adoption of secular daily practices, even if one identifies as Muslim. Within this framework, it can be argued that the Spanish youth series "Élite" addresses the identity of Muslim women in an Islamophobic manner, providing continuity from traditional media to new media perspectives.
Islamophobia Muslim Women Representation Digital Platforms Netflix
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnternet Yayıncılığı, Kitle İletişimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.