Nijer’in başkenti Niamey’de bulunan Nijer-Türkiye Dostluk Hastanesi’nde Haziran-Ağustos 2020 aylarında, hasta memnuniyet anketi yapılmıştır. Türkiye Sağlık Bakanlığı’nın hastanelerde kalite yönetim süreçlerinde uygulanan ayaktan ve yatan hasta hizmetleri memnuniyet anketleri kullanılmıştır. Anketlerin geçerlilik ve güvenilirlik testi için Cron-bach Alfa değeri kullanılarak ayaktan hasta memnuniyet anketi için %76.3, yatan hasta için %73.8 (>70) olarak tespit edilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak değerlendirilmiştir. Ayaktan hastalarda hastane hizmetlerine ilişkin anket cevaplarının “hastane sağlık hizmetleri memnuniyeti” puan ortalaması 17.7±3.45, “hastane temizlik hizmetleri memnuniyeti” puan ortalaması 4.24±0.60, “Türkiye hakkındaki genel görüş” puan ortalaması 6.06±1.52 ve “toplam memnuniyet” puan ortalaması 28.05±4.53’dir Yatan hasta memnuniyet anketlerinde katılımcıların “oda hizmetleri memnuniyeti” ortalaması 3.57±1.03, “yemek hizmetleri memnuniyeti” ortalaması 5.78±1.57, “hastane sağlık hizmetleri memnuniyeti” ortalaması 14.91±4.11, “Türkiye hakkında genel görüş” memnuniyet ortalaması 6.10±1.60 ve “toplam memnuniyet” ortalaması 30.36±5.98’dir. Eğitim düzeylerine göre katılımcıların “hastane sağlık hizmetleri memnuniyeti” ve “toplam memnuniyet” alt boyutunda “Independent Student-t” testi kullanılarak 0.035 ve 0.013 olarak istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar saptanmıştır (p<0.05). Eğitim düzeyi yüksek olanların, düşük olanlara oranla hastane sağlık hizmet puanı ve toplam memnuniyet puanının yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Afrika Ayaktan hasta memnuniyeti Nijer Nijer-Türk Dostluk Hastanesi Yatan hasta memnuniyeti
A patient satisfaction survey was conducted between June and August 2020 at the Niger-Turkey Friendship Hospital, in Niamey, capital city of Niger. Outpatient and inpatient services satisfaction surveys implemented by the Turkish Ministry of Health in the quality management processes of hospitals were used. Cron-bach Alpha values to test the validity and reliability of the surveys, were calculated as 76.3% and 73.8%(>70) for outpatient and inpatient surveys respectively. The significance level was evaluated as p<0.05. For the outpatient surveys, the average satisfaction score of "hospital health services" is 17.7±3.45, “hospital cleaning services” is 4.24±0.60, "general opinion about Turkey" is 6. 06±1.52 and "total" is 28.05±4.53. For the inpatient surveys, the average satisfaction score of "room services" is 3.57±1.03, "food services" is 5.78±1.57, “hospital health services” is 14.91±4.11, “general opinion about Turkey” is 6.10±1.60 and “total” is 30.36±5.98. Statistically significant differences were calculated as 0.035 and 0.013 using “Independent Student-t” test in the "hospital health services satisfaction" and "total satisfaction" sub-dimensions of the participants according to their education levels (p <0.05). It was concluded that those with higher education levels had higher “hospital health service” and “total” satisfaction scores than those with lower education levels.
Africa Inpatient satisfaction Niger Niger-Turkish Friendship Hospital Outpatient satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |