Tanımlayıcı türde olan bu çalışma Mart-Nisan 2018 tarihleri arasında
Türkiye’nin kuzeydoğusunda bulunan bir ildeki üniversitenin sağlık hizmetleri
meslek yüksekokulundan 187 öğrenci katılımı ile gerçekleşmiştir. Öğrencilerin
%43.8’ i ise uygulamaları akademisyen hoca ile gerçekleştiremediklerini, %21.5
i kendi görevinin dışında kullanıldığını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %58.3’
ü çalışanların uygulama becerilerini öğrenmelerinde destek olduklarını
belirtmiştir. Öğrencilerin %54.5’ i
formalarını değiştirmek için bir oda bulmalarına rağmen ilk ve acil yardım
programı öğrencilerinin %42.6’ sı bir oda bulamadıklarını ifade etmiştir
(p<0.05). Araştırmaya katılanların %57.2’ si uygulama yerinde eşyalarını
bırakabilmek için yer bulabilmektedir. Fakat Ameliyathane
Hizmetleri öğrencilerinin %41.7’ si eşyalarını bırakabilmek için yer
bulamamaktadır (p<0.05). Öğrencilerin çoğu %49.2’ si öğle yemeklerinin
uygulama birimi tarafından karşılandığını söylemesine rağmen İlk ve Acil Yardım
programı öğrencilerinin %36.8’ i bunun tam tersini ifade etmiştir (p<0.05).
Çalışma grubunun %48.6’ sı uygulamada kişi başına yeterli uygulama becerisi
düştüğünü söylerken İlk ve Acil Yardım programı öğrencilerinin %44.1’lik kısmı
yeterli uygulama becerisi düşmediğini söylemiştir (p<0.05). Sonuç olarak
klinik uygulamalar sırasında öğrencilerin yanında, çoğunlukla servis
hemşirelerinin ve arkadaşlarının olduğu, okulda alınan teorik bilgilerin
kliniklerde uygulanabildiğini, uygulama hocalarının uygulama sorunlarını
çözebildiğini ancak uygulamaları çoğunlukla hocalarıyla
gerçekleştiremediklerini, bazılarının görevi dışında kullanıldığı ve sorunların
bölümlere göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
This was a descriptive study conducted at the University in Northeastern Turkey between March and April 2018.
A total of 187 students from Health Services Vocational School participated in the study. The students reported
that 43.8% of them were not able to perform their practices with the academicians and 21.5% of them were used
in the works other than their responsibilities. Fifty-eight students (58.3%) stated that the employees were
supportive regarding their learning about professional skills. Although 54.5% of the students founded a room to
wear their uniform, 42.6% of the students who educated first aid and emergency program reported that they were
unable to find a room to wear their uniforms (p<0.05). 57.2% of the participants were able to leave their
belongings at the practice site. But 41.7% of the students who educated operating services program could not
find a place to leave their belongings (p<0.05). Forth-nine students (49.2%) said that their lunches were paid for
by the practice unit. Thirty-six students (36.8%) who educated first aid and emergency program denied this
(p<0.05). As a result, it is determined that the clinical information is mostly applied by the nurses and friends,
the theoretical information obtained in the school can be applied in the clinics, the application teachers can solve
the application problems, but the applications cannot be realized with their teachers, some of them are used
outside of their duty and the problems are different according to the departments. In order to solve these
problems, it is advisable to provide appropriate environment for the students to share the difficulties experienced
in clinical practice with the instructors and to organize meetings for the solution of the problems of school
employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |