Bu araştırmanın amacı Ebe/Hemşire öğrencilerin kanıta dayalı ebelik ve hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesidir. Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan bu araştırmanın örneklemini; Doğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde ebe/hemşirelik bölümünde okuyan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 626 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, “Öğrencilerin Tanıtım Formu” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği (KDHYTÖ)” kullanılarak toplanılmıştır. Öğrencilerin KDHYTÖ toplam puan ortalaması 55.46±9.92, “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik İnanç ve Beklentiler” alt boyut puan ortalaması 27.24±5.87, “Kanıta Dayalı Uygulama Niyeti” alt boyut puan ortalaması 13.83±3.00, “Kanıta Dayalı Hemşirelikle İlgili Duygular” alt boyut puan ortalaması ise 14.38±4.01olarak saptanmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, sınıf, mesleği sevme, araştırma yapma, internet kullanım süresi ve tıbbi bilgi edinme süresi ile KDHYTÖ toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Bu araştırma sonucunda; öğrencilerin kanıta dayalı uygulamalara yönelik tutumlarının iyi düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin kanıta dayalı uygulama konusunda tutumlarının belirlenmesi ve eğitim ile kanıta dayalı ebe/hemşirelik uygulamalarının arttırılması ile ilgili stratejilerin geliştirilmesine yardımcı olacaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |