Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD-19 DÖNEMİNDE VİDEO TEMELLİ LABORATUVAR UYGULAMASI: HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BECERİ DÜZEYLERİ VE GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, , 270 - 283, 10.03.2022
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.986417

Öz

Bu araştırmanın amacı; hemşirelik öğrencilerinin, uzaktan eğitimle video temelli yürütülen Sağlığın Değerlendirilmesi dersi laboratuvar uygulamasındaki beceri düzeylerinin ve görüşlerinin değerlendirilmesidir.
Araştırma yarı deneysel tek grup son test türündedir. Araştırmanın örneklemini, Sağlığın Değerlendirilmesi dersi laboratuvar uygulamasını uzaktan eğitimle alan 26 ikinci sınıf hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler, becerilerin video kaydını yapıp yükledikten sonra eğitimciler ile birebir çevrimiçi eğitim oturumlarına katılmışlardır. Araştırmanın verileri, Şubat-Mart 2021 tarihinde “Anket Formu” ve “Beceri Değerlendirme Aracı” kullanılarak elektronik ortamda toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatiksel yöntemler kullanmıştır.
Öğrencilerin beceri puanlarının ortalaması 92.05±6.50 (min-max:76.60-100), her bir muayenenin video kaydını yapmak ve yüklemek için harcanan sürenin ortalaması 2.80±2.13(min-max:1-10) saat, uygulamadan memnuniyet ortalaması 8.50 ± 1.70 (min-max:4-10), ders sonunda öğrencilerin kazandıkları fiziksel muayene yapma becerisi ortalamasının ise 7.23±1.36 (min-max:4-10) olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin %80,8’i derste kullanılan yöntemi yeterli bulurken, %92.3’ü fizik muayene becerilerinin ve kendine güvenlerinin geliştiğini ifade etmiştir. Ayrıca, öğrencilerin; %50’si gerçek hasta üzerinde becerileri yapabileceğinden emin olmadığını, %96.2’si birebir eğitim oturumlarında geliştirmesi gereken uygulamaları fark ettiğini, en çok zorluğu muayenenin video kaydını yapma ve yükleme ile aile bireylerini/arkadaşlarını muayene etmek için ikna etmekte yaşadıklarını, %69.2 si ise bu yöntemi önerdiklerini belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğrencilerin fiziksel değerlendirme becerilerinin geliştiği ve bu yöntemle ilgili olumlu görüşlerinin olduğu ortaya koyulmuştur.

Teşekkür

Çalışmaya katılmayı kabul eden hemşirelik öğrencilerine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Agu, C.F., Stewart, J., McFarlane-Stewart, N., Rae, T.(2021). COVID-19 pandemic effects on nursing education: looking through the lens of a developing country.International Nursing Review, 68(2), 153–158.
  • Briscese, G., Lacetera, N., Macis, M., Tonin, M. (2020). Compliance with COVID-19 social-distancing measures in Italy: the role of expectations and duration. National Bureau of Economic Research, 13092, 1-25. 28 Temmuz 2021 tarihinde https://docs.iza.org/dp13092.pdf adresinden erişildi.
  • Ching C.Y, Chung M.H, Yang, J.C. (2022 ). Facilitating nursing students' skill training in distance education via online game-based learning with the watch-summarize-question approach during the COVID-19 pandemic: A quasi-experimental study. Nurse Education Today, 109, 105256.
  • Cummings, C. L., Connelly, L. K. (2016). Can nursing students' confidence levels increase with repeated simulation activities? Nurse Education Today, 36, 419-421.
  • Di Domenico, L., Pullano, G., Pullano, G., Hens, N., Colizza, V. (2020). Expected impact of school closure and telework to mitigate COVID-19 epidemic in France. EPIcx Lab, 1-8. 29 Temmuz 2021 tarihinde http://www.epicx-lab.com/covid-19.html adresinden erişildi.
  • Higgins, K., Kirkland, T., Le-Jenkins, U., Rutledge, C. (2019). Preparing students to be ready for practice: An innovative approach to teaching advanced physical assessment skills online. Journal of the American Association of Nurse Practitioners, 31(11), 640-647.
  • International Council of Nurses Policy Brief (2021). Nursing education and the emerging nursing workforce in Covid-19 pandemic. 1 Ağustos 2021 tarihinde , https://www.icn.ch/system/files/2021-07/ICN%20Policy%20Brief_Nursing%20Education.pdf adresinden erişildi.
  • Jiménez-Rodríguez, D., Arrogante, O. (2020). Simulated video consultations as a learning tool in undergraduate nursing: Students’ perceptions. In Healthcare, 8(3), 280.
  • Karaçay P, Kaya H. (2020). Effects of a simulation education program on faculty members’ and students’ outcomes, International Journal of Caring Sciences, 13(1), 555-562.
  • Keskin, M., Kaya, D.Ö. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67. 1 Ağustos 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1196338 adresinden erişildi.
  • Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B., Akbıyık, A., Tokem, Y. (2018). Hemşirelikte psikomotor becerilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-6. 30 Temmuz 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/595461 adresinden erişildi.
  • Kurnaz, E., Serçemeli, M. (2020) Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Kürtüncü M., Kurt, A.(2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77. 29 Temmuz 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1128112 adresinden erişildi.
  • Sterling-Fox, C., Smith, J. P., Gariando, O., Charles, P. (2020). Nursing skills video selfies: An Innovative teaching and learning strategy for undergraduate nursing students to master psychomotor skills. SAGE Open Nursing, 6, 1-6.
  • Şanlı D., Uyanık G., Ünsal Avdal E. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde dünyada hemşirelik eğitimi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-63 1 Ağustos 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1458218 adresinden erişildi.
  • Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99.
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., ... Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.

Video-Based Laboratory Practice during the Covid-19 Pandemic: Nursing Students' Skill Levels and Opinions

Yıl 2022, , 270 - 283, 10.03.2022
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.986417

Öz

The aim of this research is to evaluate the skill levels and opinions of nursing students in the laboratory practice of the Health Assessment course, which has been done video-based with distance education. The research is in a semi-experimental, single group post-test design. The study sample is consisted of 26 sophomore nursing students who took the Health Assessment Course laboratory practice by distance education. After students recorded and uploaded skills videos, they participated one to one online education sessions with the educators. The data of the research were collected online between February-March 2021 by using “Questionnaire Form” and “Skill Assessment Tool”. Descriptive statistical methods were used in the analysis of the data. It has been determined that, the students' average skill scores were 92.05±6.50 (min-max:76.60-100), the average time of recording and uploading examination video was 2.80±2.13 (min-max:1-10) hours, the average satisfaction with the application was 8.50±1.70 (min-max:4-10), and the average physical examination skills acquired by the students at the end of the course was 7.23±1.36 (min-max:4-10). While 80.8% of the students found the method used in the course adequate, 92.3% stated that their physical examination skills and self-confidence improved. Additionally, of the students; 50% expressed uncertainty about performing the skills on real patients, 96.2% stated that they noticed the skills that needed to be developed in one to one education sessions, they had the most difficulty in making and uploading a video recording of the examination and convincing their family members/friends for examination, and 69.2% recommended this method. As a result, it has been revealed that students' physical assessment skills improved and they had positive opinions about this method.

Kaynakça

  • Agu, C.F., Stewart, J., McFarlane-Stewart, N., Rae, T.(2021). COVID-19 pandemic effects on nursing education: looking through the lens of a developing country.International Nursing Review, 68(2), 153–158.
  • Briscese, G., Lacetera, N., Macis, M., Tonin, M. (2020). Compliance with COVID-19 social-distancing measures in Italy: the role of expectations and duration. National Bureau of Economic Research, 13092, 1-25. 28 Temmuz 2021 tarihinde https://docs.iza.org/dp13092.pdf adresinden erişildi.
  • Ching C.Y, Chung M.H, Yang, J.C. (2022 ). Facilitating nursing students' skill training in distance education via online game-based learning with the watch-summarize-question approach during the COVID-19 pandemic: A quasi-experimental study. Nurse Education Today, 109, 105256.
  • Cummings, C. L., Connelly, L. K. (2016). Can nursing students' confidence levels increase with repeated simulation activities? Nurse Education Today, 36, 419-421.
  • Di Domenico, L., Pullano, G., Pullano, G., Hens, N., Colizza, V. (2020). Expected impact of school closure and telework to mitigate COVID-19 epidemic in France. EPIcx Lab, 1-8. 29 Temmuz 2021 tarihinde http://www.epicx-lab.com/covid-19.html adresinden erişildi.
  • Higgins, K., Kirkland, T., Le-Jenkins, U., Rutledge, C. (2019). Preparing students to be ready for practice: An innovative approach to teaching advanced physical assessment skills online. Journal of the American Association of Nurse Practitioners, 31(11), 640-647.
  • International Council of Nurses Policy Brief (2021). Nursing education and the emerging nursing workforce in Covid-19 pandemic. 1 Ağustos 2021 tarihinde , https://www.icn.ch/system/files/2021-07/ICN%20Policy%20Brief_Nursing%20Education.pdf adresinden erişildi.
  • Jiménez-Rodríguez, D., Arrogante, O. (2020). Simulated video consultations as a learning tool in undergraduate nursing: Students’ perceptions. In Healthcare, 8(3), 280.
  • Karaçay P, Kaya H. (2020). Effects of a simulation education program on faculty members’ and students’ outcomes, International Journal of Caring Sciences, 13(1), 555-562.
  • Keskin, M., Kaya, D.Ö. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67. 1 Ağustos 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1196338 adresinden erişildi.
  • Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B., Akbıyık, A., Tokem, Y. (2018). Hemşirelikte psikomotor becerilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-6. 30 Temmuz 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/595461 adresinden erişildi.
  • Kurnaz, E., Serçemeli, M. (2020) Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Kürtüncü M., Kurt, A.(2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77. 29 Temmuz 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1128112 adresinden erişildi.
  • Sterling-Fox, C., Smith, J. P., Gariando, O., Charles, P. (2020). Nursing skills video selfies: An Innovative teaching and learning strategy for undergraduate nursing students to master psychomotor skills. SAGE Open Nursing, 6, 1-6.
  • Şanlı D., Uyanık G., Ünsal Avdal E. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde dünyada hemşirelik eğitimi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-63 1 Ağustos 2021 tarihinde https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1458218 adresinden erişildi.
  • Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi JAREN, 4(2), 92-99.
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., ... Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pelin Karaçay 0000-0002-5627-2836

Selvinaz Albayrak 0000-0003-2531-8341

Begüm Yalçın 0000-0002-9211-3568

Tuba Şengül 0000-0002-6253-2016

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 24 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 8 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Karaçay, P., Albayrak, S., Yalçın, B., Şengül, T. (2022). COVİD-19 DÖNEMİNDE VİDEO TEMELLİ LABORATUVAR UYGULAMASI: HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BECERİ DÜZEYLERİ VE GÖRÜŞLERİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(1), 270-283. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.986417