Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK ÖRGÜTLERİNDE ÇATIŞMA: NEDENLERİ, YÖNETİMİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 31 - 43, 15.12.2017

Öz

Çatışma bireylerin davranışlarının diğerlerinin
gereksinimlerine ters düşmesi, karşılanmasını engellemesi ya da değerlerinin
birbirine uymaması sonucunda yaşanan anlaşmazlıktır. Çatışma örgütsel bir
gerçek olup tüm kamu veya özel sektör kuruluşlarda yaşanabilir.
Çatışmalar nasıl yönetildiğine bağlı olarak
örgütün, çalışanların ve hizmeti alan bireylerin yararına veya zararına
sonuçlanabilir. Sağlık hizmetleri karmaşık yapısı ve farklı disiplinlerin
beraber çalışmasını gerektirmesi nedeniyle çalışanlar arasında çatışmaların sık
yaşanabileceği bir alandır. Sağlık personeli arasındaki çatışmalar çözülemediği
taktirde ciddi sonuçlar doğuran tıbbi hatalara da yol açabilir. Yöneticiler başında
bulundukları örgütteki her türlü çatışmayı  çözmekle 
görevli olup,  çatışma
yönetimi  hizmetin ayrılmaz bir parçasıdır

Kaynakça

  • Akbolat M, Işık O, Uğurluoğlu Ö. Sağlık çalışanlarının kontrol odağı, iş doyumu, rol belirsizliği ve rol çatışmasının karşılaştırılması, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2011,29(2):23-48.
  • Brown J, Lewis L, Ellis K, Stewart M, Freeman TR, M. Kasperski MJ. Conflict on interprofessional primary health care teams–can it be resolved? J Interprof Care, 2011,25(1):4-10.
  • Çifçibaşı FT. Yönetici hemşirelerin problemli personelle başa çıkma yaklaşımları. Yüksek lisans tezi, İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelikte Yönetim Anabilim dalı, İstanbul, 2011.
  • Nair DM, Fitzpatrick JJ, McNulty R, Click ER, Glembocki MM. Frequency of nurse-physician collaborative behaviors in an acute care hospital, J Interprof Care, 2012, 26(2):115-120.
  • Sportsman S, Hamilton P. Conflict management styles in the health profession,. J Prof Nurs, 2007, 23(3):157-166.
  • Tabak N, Koprak O. Relationship between how nurses resolve their conflicts with doctors, their stress and job satisfaction, J Nurs Manag, 2007,15 (3):321-331.
  • Yürür S. Yöneticilerin çatışma yönetim tarzları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin analizine yönelik bir araştırma, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2009,10(1):23-42.
Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 31 - 43, 15.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akbolat M, Işık O, Uğurluoğlu Ö. Sağlık çalışanlarının kontrol odağı, iş doyumu, rol belirsizliği ve rol çatışmasının karşılaştırılması, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2011,29(2):23-48.
  • Brown J, Lewis L, Ellis K, Stewart M, Freeman TR, M. Kasperski MJ. Conflict on interprofessional primary health care teams–can it be resolved? J Interprof Care, 2011,25(1):4-10.
  • Çifçibaşı FT. Yönetici hemşirelerin problemli personelle başa çıkma yaklaşımları. Yüksek lisans tezi, İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelikte Yönetim Anabilim dalı, İstanbul, 2011.
  • Nair DM, Fitzpatrick JJ, McNulty R, Click ER, Glembocki MM. Frequency of nurse-physician collaborative behaviors in an acute care hospital, J Interprof Care, 2012, 26(2):115-120.
  • Sportsman S, Hamilton P. Conflict management styles in the health profession,. J Prof Nurs, 2007, 23(3):157-166.
  • Tabak N, Koprak O. Relationship between how nurses resolve their conflicts with doctors, their stress and job satisfaction, J Nurs Manag, 2007,15 (3):321-331.
  • Yürür S. Yöneticilerin çatışma yönetim tarzları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin analizine yönelik bir araştırma, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2009,10(1):23-42.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Münire Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temel, M. (2017). SAĞLIK ÖRGÜTLERİNDE ÇATIŞMA: NEDENLERİ, YÖNETİMİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 5(2), 31-43.