Öz
Bu çalışmada amaç mezun konumda olan öğrencilerin hemşirelik derneklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini derinlemesine araştırmaktır. Araştırma tanımlayıcı ve nitel araştırma yöntemlerinden “olgu bilim” deseni ile yapılmıştır. Bu araştırma, Türkiye’nin güneyinde bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde dördüncü sınıfta okuyan öğrenciler ile yapılmıştır. Araştırma 11 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri Mayıs-Haziran 2019 tarihinde “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 21,10±2.30 olup, %66,0’sı kadındır. Öğrencilerin %72,7’si hemşireliği isteyerek seçtiği, %63,6’sı bölümü severek okuduğu ve %9’u hemşirelik ile ilgili bir derneğe üye olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin mesleki örgütlere ilişkin düşünce ve deneyimleri; “hemşirelik bilimi, profesyonellik ve metafor” temaları çerçevesinde verilmiştir. Öğrencilerin mesleki örgütlenmesinin istendik düzeyde olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğrenciler derneklerin mesleğe katkısını örgütlenme, mesleki değerler ve profesyonellik şeklinde belirtmişlerdir. Meslek örgütlerine ilişkin olumlu metaforlar ürettikleri söylenebilir.