Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENTEGRE EĞİTİM ALAN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 763 - 775, 20.06.2022
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1010689

Öz

Bu çalışma, entegre eğitim alan hemşirelik bölümü öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri (YBÖE)’ni belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir ilde bulunan devlet üniversitesinde entegre müfredat programı ile eğitim gören 716 hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” (YBÖEÖ) kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin YBÖEÖ toplam puan ortalamasının 126.65±18.89 (yüksek düzeyde) olduğu belirlenmiştir. Kadın, ikinci ve üçüncü sınıfta öğrenim gören, düzenli kitap okuma alışkanlığına sahip, yabancı dil seviyesi iyi olan ve kişisel gelişim faaliyetlerine katılan öğrencilerin YBÖEÖ toplam puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Entegre eğitim müfredatı ile eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin YBÖE’lerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme davranışlarını geliştirmek için kültürel öğrenme, sosyal öğrenme vb. konu başlıklarının müfredata entegre edilmesi ve/veya ek seçmeli derslere yer verilmesi önerilebilir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Çalışmaya katılan öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Arslan, Y. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuzey Kıbrıs.
  • Atchoarena, D. (2021). Universities as lifelong learning ınstitutions: A new frontier for higher education? In: van't Land H., Corcoran A., Iancu DC. (Ed.). The Promise of Higher Education içinde (s. 311-319). Springer.
  • Berkhout, J. J., Helmich, E., Teunissen, P. W., van der Vleuten, C.P.M. ve Jaarsma, A. D. C. (2018) Context matters when striving to promote active and lifelong learning in medical education. Medical Education, 52, 34–44.
  • Denat, Y., Dikmen, Y., Filiz, N. Y. ve Başaran, H. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimleri. J Hum Rhythm, 2(1), 39–45.
  • Dereli, F., Yıldırım Sarı, H. ve Tokem Y. (2021). Comparison of student satisfaction according to three different education models in nursing education. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 61-66.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2010). Lifelong learning tendency scale: The study of validity and reliability. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 5, 2343–2350.
  • Fox, R., Booker, C. ve Turbutt, A. (2018). Framework for Lifelong Learning for Nurses and Midwives Queensland Health.
  • Güçlü, S., Bostan, N. ve Tabak, R. S. (2013). Dumlupınar üniversitesi hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme davranışlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 459–468.
  • Kaulback, M. K. (2020). Correlating self-directed learning abilities to lifelong learning orientation in baccalaureate nursing students. Nurse Educator, 45(6), 347–351.
  • Kılavuz, F. ve Karabağ Aydın, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240–248.
  • Loeng, S. (2020). Self-Directed learning: A core concept in adult education. Education Research International, 2020, 1-12. https://doi.org/10.1155/2020/3816132
  • London, M. (2021). The Oxford handbook of lifelong learning (s. 1-56). Oxford University Press.
  • Mi, M. ve Riley-Doucet, C. (2016). Health professions students’ lifelong learning orientation: Associations with information skills and self-efficacy. Evidence Based Library and Information Practice, 11(2), 121–135.
  • Mlambo, M., Silén, C. ve McGrath, C. (2021). Lifelong learning and nurses’ continuing professional development, a metasynthesis of the literature. BMC Nursing. 20(1), 1-13.
  • Moore, R. L. (2020). Developing lifelong learning with heutagogy: contexts, critiques, and challenges. Distance Education, 41(3), 381-401.
  • Novak, M. K., Palladino, C., Ange, B. ve Richardson, D. (2014). Measuring health professions students’ orientation toward lifelong learning. Journal of Allied Health, 43(3), 146–149.
  • Padilha, J. M., Ribeiro, A., Rosa, J., Marques, D. ve Machado, P. P. (2020). Clinical virtual simulation as lifelong learning strategy-Nurse's verdict. Clinical Simulation in Nursing, 47, 1-5.
  • Samancı, O. ve Ocakçı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722.
  • Şenyuva, E. (2013). Hemşirelikte yaşam boyu öğrenme: Algılar ve gerçekler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1), 69-75.
  • Şenyuva, E. (2019). Teknolojik gelişmelerin hemşirelik eğitimine yansımaları. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 27(1), 79-90.
  • Qalehsari, M. Q., Khaghanizadeh, M. ve Ebadi, A. (2017). Electronic physician (ISSN : 2008-5842). Electronic Physician, 9(10), 5541–5550. 10 Kasım 2019 tarihinde https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5633215/ adresinden erişildi.
  • Yeşilyurt, E. (2019). Kuramsal temelleri açısından öğretim stratejilerinin temel özellikleri: Bir derleme çalışması, Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(5), 57-78.
  • Uysal Toraman, A., Bayık Temel, A., Kalkım, A. ve Erkin Balyacı, Ö. (2013). Klasik ve entegre eğitim modeli ile öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik tutum ve farkındalıkları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu E Dergisi, 6(3), 132–138.
  • Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Alptekin, H. M., Erdoğan, B. ve Aydın Er, R. (2019). Hemşire adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Nitel bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55–63.
  • Yıldız Ilıman, A. (2017). Klasi̇k ve entegre eği̇ti̇m modeli̇ i̇le öğreni̇m gören hemşi̇reli̇k öğrenci̇leri̇nde problem çözme beceri̇si̇ ve yaşam boyu öğrenme eği̇li̇mi̇. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Marmara Üniversitesi, İstanbul.

Life Long Learning Tendencies of Nursing Students Who Take Integrated Education

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 763 - 775, 20.06.2022
https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1010689

Öz

This study has been conducted descriptively to determine the lifelong learning tendencies (LLT) of the nursing students who take integrated education. The sample of the study has been consisted of 716 nursing students studying with an integrated curriculum at a state university in a province. The data have been collected by face-to-face interview method using the “Personal Information Form” and the “Lifelong Learning Tendencies Scale” (LLTS). It has been determined that total mean score of the nursing students in the LLTS was 126.65±18.89 (at a high level). It has been determined that the students whose gender were female, who were in the second and third grades, who had regular reading habits, who had a good foreign language level, and who participated in personal development activities had higher mean LLTS scores. It has been found that the LLT of nursing students who receive education with the integrated education curriculum was high. Cultural learning, social learning, etc., to improve students' lifelong learning behaviors. It may be recommended to integrate the subject headings as cultural learning, social learning etc. into the curriculum and/or include additional elective courses.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Arslan, Y. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuzey Kıbrıs.
  • Atchoarena, D. (2021). Universities as lifelong learning ınstitutions: A new frontier for higher education? In: van't Land H., Corcoran A., Iancu DC. (Ed.). The Promise of Higher Education içinde (s. 311-319). Springer.
  • Berkhout, J. J., Helmich, E., Teunissen, P. W., van der Vleuten, C.P.M. ve Jaarsma, A. D. C. (2018) Context matters when striving to promote active and lifelong learning in medical education. Medical Education, 52, 34–44.
  • Denat, Y., Dikmen, Y., Filiz, N. Y. ve Başaran, H. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimleri. J Hum Rhythm, 2(1), 39–45.
  • Dereli, F., Yıldırım Sarı, H. ve Tokem Y. (2021). Comparison of student satisfaction according to three different education models in nursing education. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 61-66.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2010). Lifelong learning tendency scale: The study of validity and reliability. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 5, 2343–2350.
  • Fox, R., Booker, C. ve Turbutt, A. (2018). Framework for Lifelong Learning for Nurses and Midwives Queensland Health.
  • Güçlü, S., Bostan, N. ve Tabak, R. S. (2013). Dumlupınar üniversitesi hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme davranışlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 459–468.
  • Kaulback, M. K. (2020). Correlating self-directed learning abilities to lifelong learning orientation in baccalaureate nursing students. Nurse Educator, 45(6), 347–351.
  • Kılavuz, F. ve Karabağ Aydın, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240–248.
  • Loeng, S. (2020). Self-Directed learning: A core concept in adult education. Education Research International, 2020, 1-12. https://doi.org/10.1155/2020/3816132
  • London, M. (2021). The Oxford handbook of lifelong learning (s. 1-56). Oxford University Press.
  • Mi, M. ve Riley-Doucet, C. (2016). Health professions students’ lifelong learning orientation: Associations with information skills and self-efficacy. Evidence Based Library and Information Practice, 11(2), 121–135.
  • Mlambo, M., Silén, C. ve McGrath, C. (2021). Lifelong learning and nurses’ continuing professional development, a metasynthesis of the literature. BMC Nursing. 20(1), 1-13.
  • Moore, R. L. (2020). Developing lifelong learning with heutagogy: contexts, critiques, and challenges. Distance Education, 41(3), 381-401.
  • Novak, M. K., Palladino, C., Ange, B. ve Richardson, D. (2014). Measuring health professions students’ orientation toward lifelong learning. Journal of Allied Health, 43(3), 146–149.
  • Padilha, J. M., Ribeiro, A., Rosa, J., Marques, D. ve Machado, P. P. (2020). Clinical virtual simulation as lifelong learning strategy-Nurse's verdict. Clinical Simulation in Nursing, 47, 1-5.
  • Samancı, O. ve Ocakçı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722.
  • Şenyuva, E. (2013). Hemşirelikte yaşam boyu öğrenme: Algılar ve gerçekler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(1), 69-75.
  • Şenyuva, E. (2019). Teknolojik gelişmelerin hemşirelik eğitimine yansımaları. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 27(1), 79-90.
  • Qalehsari, M. Q., Khaghanizadeh, M. ve Ebadi, A. (2017). Electronic physician (ISSN : 2008-5842). Electronic Physician, 9(10), 5541–5550. 10 Kasım 2019 tarihinde https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5633215/ adresinden erişildi.
  • Yeşilyurt, E. (2019). Kuramsal temelleri açısından öğretim stratejilerinin temel özellikleri: Bir derleme çalışması, Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(5), 57-78.
  • Uysal Toraman, A., Bayık Temel, A., Kalkım, A. ve Erkin Balyacı, Ö. (2013). Klasik ve entegre eğitim modeli ile öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik tutum ve farkındalıkları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu E Dergisi, 6(3), 132–138.
  • Uysal Yalçın, S., Özaslan, Z., Şimşek Şahin, E., Alptekin, H. M., Erdoğan, B. ve Aydın Er, R. (2019). Hemşire adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Nitel bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(1), 55–63.
  • Yıldız Ilıman, A. (2017). Klasi̇k ve entegre eği̇ti̇m modeli̇ i̇le öğreni̇m gören hemşi̇reli̇k öğrenci̇leri̇nde problem çözme beceri̇si̇ ve yaşam boyu öğrenme eği̇li̇mi̇. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayser Döner 0000-0002-3450-7219

Özlem Ceyhan 0000-0002-1869-8713

Sultan Taşcı 0000-0002-8039-1966

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 6 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2021
Kabul Tarihi 28 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Döner, A., Ceyhan, Ö., & Taşcı, S. (2022). ENTEGRE EĞİTİM ALAN HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 10(2), 763-775. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.1010689