Bu çalışma, doğum öncesi eğitimin nullipar kadınların doğuma hazıroluş, ağrı, korku, süre ve memnuniyete etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Yarı deneysel ve ileriye dönük bir tasarım kullanıldı. Çalışma, Aralık 2014 ile Mart 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veriler 24-32 (eğitimin başlangıcında), 28-36 gebelik haftalarında (4 hafta süren eğitimin sonunda) ve doğumdan 48-72 saat sonra toplandı. Araştırma örneklemi, araştırma için 30, kontrol grubu için 30 kişi olmak üzere toplam 60 kişiden oluşmaktadır. Çalışma grubuna 4 haftalık eğitim programı uygulanmıştır. Veriler, tanıtıcı bilgi, doğum süreci değerlendirme formu, görsel analog skala, Lederman'ın doğum öncesi ve doğum sonrası değerlendirme ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubunda toplam doğum süreleri ve hastanede yatış süreleri daha düşüktü; hastaneye ilk başvuruda servikal dilatasyon daha fazlaydı; doğum korkusu (latent, aktif, geçiş aşaması), doğum ağrısı (latent, aktif aşama), doğumdan memnuniyet ve doğuma hazır oluş puanları daha düşüktü. Doğum korkusunu ve doğum ağrısını azaltmak, doğum süresini kısaltmak, doğum deneyiminden memnuniyeti artırmak için antenatal dönemde eğitim programının kullanılması önerilmektedir.
YOKTUR
YOKTUR
This study aimed to examine the effects of antenatal education, on readiness, pain, fear, duration and satisfaction levels of nullipar women for delivery. A semi-experimental and prospective design was used. The study was made between December 2014 and March 2016. The data were collected in the 24-32nd (beginning of training), 28-36th (end of 4 weeks training) gestational weeks and 48-72 hours after deliveries. The study sample consisted of 30 participants for the study and 30 participants for the control group, 60 participants in total. The 4-week education program was applied to the study group. Data were collected using an introductory information, the birth process evaluation form, visual analogue scale, Lederman’s prenatal and postpartum self-evaluation scale. In the study group the total delivery durations and the hospitalization durations were lower; their cervical dilatation levels at arrival were more; and their birth fear (latent, active, transition phase), birth pain (latent, active phase), satisfaction with the delivery and being ready for the delivery points were lower. The use of antenatal education program in the antenatal period is recommended to decrease the birth fear and the delivery pain, shorten the delivery duration, increase the satisfaction with the delivery point.
YOKTUR
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOKTUR |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1 |