Genellikle taşıma süreçlerinde yaşanan gecikmeler veya keyfi kararlar, özellikle gıda ve tarım
sektörlerinde sıkça karşılaşılan bir sorundur. Mevcut navigasyon sistemlerinin genellikle sadece hız veya yakıt
tasarrufu odaklı olması, kısa ömürlü ve özel ürünlerin korunmasını ihmal etmesine neden olmaktadır. Bu çalışma,
özellikle süt taşıma süreçlerinde ortaya çıkan bu sorunlara çözüm getirmeyi hedeflemektedir. Süt taşımacılığında,
verim, sıcaklık ve kütlenin kullanımı gibi belirli standartlar belirlenerek, dinamik bir yapı kullanılarak karar
alınması önerilmektedir. Çalışma, genetik algoritmalar, bulanık mantık ve hibrit yaklaşımların çoklu ajan
sistemleri ve otonom robot yol planlamasında kullanımına dair önemli perspektiflere dayanmaktadır. Literatürde,
koordinasyon davranışları, bulanık kurallı yol planlaması, dil değişkenleri ve işbirliğine dayalı öğrenme yöntemleri
gibi çeşitli alanlar incelenmektedir. Bu çalışmanın odaklandığı konu, "A* algoritması ile çoklu hedefli ajanları
kullanarak bulanık mantık" üzerine yoğunlaşarak, bu temelleri daha da geliştirmeyi ve çoklu ajanlı yol planlama
senaryoları için güçlü çözümler sunmayı amaçlamaktadır.
Mobil Yol Planlaması A* algoritması ile Yol Bulma Çok Hedefli Ajanlar Yol Planlaması Bulanık Mantık
In transportation processes, delays and arbitrary decisions are often encountered, especially in the
food and agriculture sectors. The prevailing focus of current navigation systems on speed or fuel efficiency often
neglects the preservation of perishable and specialty products. This study aims to address these issues, particularly
in milk transportation processes. It proposes decision-making through the use of specific standards such as
efficiency, temperature, and mass, employing a dynamic framework. The study draws insights from the utilization
of genetic algorithms, fuzzy logic, and hybrid approaches in multi-agent systems and autonomous robot path
planning. Various aspects are explored in the literature, including coordination behaviors, fuzzy rule-based path
planning, linguistic variables, and collaboration-based learning methods. The focus of this study lies in enhancing
these fundamentals, particularly emphasizing on utilizing the A* algorithm with multi-target agents using fuzzy
logic, aiming to provide robust solutions for multi-agent path planning scenarios.
Mobile Path Planning Pathfinding with A* algorithms Multi-Target Agents Path Planning Fuzzy Logic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Öğrenme (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergimiz 2024 Yılı Ocak ayı itibariyle artık İngilizce ve Türkçe yayınları kabul etmeye başlamıştır. Türkçe yayınlar İngilizce Özet içerecek şekilde kabul edilecektir. Yazım Kuralları menüsünden Tam Metin yazım şablonunu indirebilirsiniz.