Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hologram Teknolojilerinin Yapay Zekâ İle Desteklenmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 25 - 34

Öz

Teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte, eğitim alanında da önemli değişimler yaşanmaktadır. Bu değişimlerden biri de hologram teknolojisinin eğitim süreçlerine entegrasyonudur. Yapay zeka ile hologram teknolojisinin birleştirilmesi, eğitimde daha etkili ve kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sunar. . Bu araştırmada, hologram teknolojisinin yapay zeka ile entegrasyonuna yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji ile desenlenmiştir. Katılımcılar, farklı eğitim seviyelerinde, branşlarda ve okullarda görev yapan ve İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde yüksek lisans eğitimine devam eden öğretmenler arasından seçilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla öğretmenlerin hologram teknolojisinin yapay zeka ile entegrasyonu hakkındaki görüşleri tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Güncel teknolojilerden olan hologram teknolojisinin yapay zeka ile entegrasyonu konusunda yapılmış araştırmalar sınırlıdır. Bu araştırmanın gelecekte adından sıkça söz edilecek hologram teknolojilerinin eğitimde kullanımında öncü niteliğinde olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • [1] A. Kirkwood ve L. Price, "Technology-Enhanced Learning and Teaching in Higher Education: What Is ‘Enhanced’ and How Do We Know? A Critical Literature Review," Learning, Media and Technology, vol. 39, no. 1, pp. 6-36, 2014.
  • [2] Y. Tang, L. Yin, ve X. Yang, "Design and Implementation of Holographic Projections in Education," Journal of Educational Technology Development and Exchange, vol. 13, no. 1, pp. 67-81, 2020.
  • [3] S. Saçan, K. T. Yaralı, ve S. Z. Kavruk, "Çocukların ‘yapay zekâ’ kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi," Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 64, pp. 274-296, 2022, doi: 10.21764/maeuefd.1074024.
  • [4] G. Meço ve F. Coştu, "Eğitimde yapay zekânın kullanılması: Betimsel içerik analizi çalışması," Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 12, no. 23, pp. 171-193, 2022.
  • [5] R. Williams, H. W. Park, L. Oh, ve C. Breazeal, "Popbots: Designing an artificial intelligence curriculum for early childhood education," Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, 2019, doi: 10.1609/aaai.v33i01.33019729.
  • [6] S. Wang, F. Wang, Z. Zhu, J. Wang, T. Tran, ve Z. Du, "Artificial intelligence in education: A systematic literature review," Expert Systems with Applications, vol. 252, 2024, doi: 10.1016/j.eswa.2024.124167.
  • [7] K. Alhumaid, "Four Ways Technology Has Negatively Changed Education," Journal of Educational and Social Research, vol. 9, no. 4, pp. 10-20, 2019.
  • [8] W. Holmes, M. Bialik, ve C. Fadel, Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning, Center for Curriculum Redesign, 2019.
  • [9] M. Chassignol, A. Khoroshavin, A. Klimova, ve A. Bilyatdinova, "Artificial intelligence trends in education: A narrative overview," Procedia Computer Science, vol. 136, pp. 16-24, 2018, doi: 10.1016/j.procs.2018.08.233.
  • [10] A. M. Turing, "Computing Machinery and Intelligence," Mind, vol. 59, no. 236, pp. 433-460, 1950.
  • [11] E. Alpaydın, Yapay Öğrenme, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2013.
  • [12] J. Mccarthy, "From here to human-level AI," Artificial Intelligence, vol. 171, no. 18, pp. 1174-1182, 2007.
  • [13] N. Nilsson, The Mathematical Foundations of Learning Machines, San Mateo: Morgan Kaufmann, 1990.
  • [14] J. Aggarwal ve S. Kumar, "A survey on artificial intelligence," International Journal of Research in Engineering, Science and Management, vol. 1, no. 12, pp. 244-245, 2018, doi: 10.31224/osf.io/47a85.
  • [15] B. Çukurbaşı, "Yapay zekâ," in Senaryolarla Desteklenmiş Fen ve Teknoloji Uygulamaları, G. Yıldırım ve A. N. Önder, Eds. Ankara: Anı Yayıncılık, 2020.
  • [16] V. Nabiyev ve A. K. Erümit, "Eğitimde Yapay Zekâ Kuramdan Uygulamaya," in Yapay Zekânın Temelleri, 3rd ed., V. Nabiyev ve A. K. Erümit, Eds. Ankara: Pegem Akademi, 2022.
  • [17] B. Karaca ve G. Telli, "Yapay zekânın çeşitli süreçlerdeki rolü ve tahminleme fonksiyonu," in Yapay Zekâ ve Gelecek, G. Telli, Ed. İstanbul: Doğu Kitapevi, pp. 172-185, 2019.
  • [18] A. Ratan ve R. Gatiyala, "Holography-Working Principle and Applications," 2015, doi: 10.13140/RG.2.1.2688.4649.
  • [19] A. Elmorshidy, "Holographic Projection Technology: The World is Changing," Journal of Telecommunications, vol. 2, no. 2, 2023.
  • [20] R. A. Walker, "Holograms as Teaching Agents," Journal of Physics: Conference Series, vol. 415, no. 012076, pp. 4-5, 2013, doi: 10.1088/1742-6596/415/1/012076.
  • [21] E. E. I. Barcellos ve G. B. Junior, "The interactive holography as metaphor and innovation in optical representation in design," Procedia Manufacturing, vol. 3, pp. 754-761, 2015.
  • [22] A. Yıldırım ve H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
  • [23] J. W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, M. Bütün ve Ş. B. Demir, Çev., Ankara: Siyasal Kitabevi, 2013.
  • [24] M. Q. Patton, Qualitative Research, New York: John Wiley and Sons, Ltd, 2005.
  • [25] S. B. Merriam, Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber, S. Turan, Çev. Ed., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
  • [26] H. J. Streubert ve D. R. Carpenter, Qualitative Research in Nursing, 5th ed., Philadelphia: Lippincott Williams ve Wilkins, 2011.
  • [27] M. Mason, "Sample size and saturation in PhD studies using qualitative interviews," Qualitative Social Research, vol. 11, no. 1, pp. 1-12, 2010.
  • [28] V. Braun ve V. Clarke, "Using thematic analysis in psychology," Qualitative Research in Psychology, vol. 3, no. 2, pp. 77-101, 2006, doi: 10.1191/1478088706qp063oa.
  • [29] İ. Aydoğan, "Kuantum fiziğinin eğitim bilimlerine etkisi: Hologram ve morfik alanlar," Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 31, pp. 189-198, 2011.
  • [30] L. Orcos, N. Arís, C. E. Fernández ve Á. A. Magreñán, "Holographic tools for science learning," in Learning Technology for Education Challenges, L. Uden, D. Liberona ve Y. Liu, Eds. Springer, 2017, pp. 36-45, doi: 10.1007/978-3-319-62743-4_4.
  • [31] S. Adıgüzel, "Dijital hologram kullanımının 4. sınıf fen öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi," Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya, 2022.
  • [32] M. Rehman, M. Shahbaz, R. Amir, H. Raza, ve K. Ayesha, "Stakeholders’ perceptions regarding the use of hologram for educational purposes in District Toba Tek Singh, Pakistan," Journal of Social Sciences Advancement, vol. 2, no. 3, pp. 92-96, 2021, doi: 10.52223/JSSA21-020304-20.
  • [33] G. Elmarash, M. Adrah, ve E. Eljadi, "3D hologram technology in Libyan educational institutions in future: Review," Journal of Pure and Applied Sciences, vol. 20, no. 3, pp. 6-10, 2021, doi: 10.51984/jopas.v20i3.1000.
  • [34] P. Kalansooriya, A. Marasinghe, ve K. M. D. N. Bandara, "Assessing the applicability of 3D holographic technology as an enhanced technology for distance learning," The IAFOR Journal of Education, vol. 1, no. 16, pp. 43-57, 2015.
  • [35] A. Sabuncuoğlu, "Designing one year curriculum to teach artificial intelligence for middle school," in Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, pp. 96-102, 2020.
  • [36] S. G. Paredes ve N. R. Vazquez, "Is holographic teaching an educational innovation?," International Journal on Interactive Design and Manufacturing (IJIDeM), vol. 14, no. 4, pp. 1321-1336, 2020, doi: 10.1007/s12008-020-00700-w.
  • [37] R. Aslan ve S. Erdoğan, "21. yüzyılda hekimlik eğitimi: Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, hologram," Kocatepe Veteriner Dergisi, vol. 3, no. 10, pp. 204-212, 2017, doi: 10.5578/kvj.57308.
  • [38] M. Ramlie, A. Ali, ve A. Rokeman, "Design approach of hologram tutor: A conceptual framework," International Journal of Information and Education Technology, vol. 10, no. 1, pp. 37-41, 2020, doi: 10.18178/ijiet.2020.10.1.1336

INVESTIGATION OF TEACHERS' OPINIONS ON THE INTEGRATION OF HOLOGRAM TECHNOLOGIES WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 25 - 34

Öz

With the rapid advancement of technology, significant changes are also taking place in the field of education. One of these changes is the integration of hologram technology into educational processes. Combining artificial intelligence and hologram technology provides a more effective and personalized learning experience in education. . This research aims to examine teachers' opinions regarding the integration of hologram technology with artificial intelligence. The research was designed with phenomenology, one of the qualitative research methods. Participants were selected among teachers working at different education levels, branches and schools and continuing their master's degree at Istanbul University Cerrahpaşa Computer and Instructional Technologies Education (CEIT) department. Teachers' opinions about the integration of hologram technology with artificial intelligence were analyzed using the thematic analysis method through semi-structured interview questions. Research on the integration of hologram technology, one of the current technologies, with artificial intelligence is limited. It is expected that this research will be a pioneer in these technologies, which will be frequently mentioned in education in the future.

Etik Beyan

Bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması gerektiği belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Etik kurul izin bilgileri Etik değerlendirmeyi yapan kurul adı: İstanbul Arel Üniversitesi Etik Kurulu Etik değerlendirme kararının tarihi: 29.08.2024 Etik değerlendirme belgesi sayı numarası: E-52857131-050.04-710278

Teşekkür

Araştırmama yönelik teşvik ve katkılarından dolayı değerli hocam Doç Dr. İrfan ŞİMŞEK’e teşekkürlerimi sunarım.

Kaynakça

  • [1] A. Kirkwood ve L. Price, "Technology-Enhanced Learning and Teaching in Higher Education: What Is ‘Enhanced’ and How Do We Know? A Critical Literature Review," Learning, Media and Technology, vol. 39, no. 1, pp. 6-36, 2014.
  • [2] Y. Tang, L. Yin, ve X. Yang, "Design and Implementation of Holographic Projections in Education," Journal of Educational Technology Development and Exchange, vol. 13, no. 1, pp. 67-81, 2020.
  • [3] S. Saçan, K. T. Yaralı, ve S. Z. Kavruk, "Çocukların ‘yapay zekâ’ kavramına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi," Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 64, pp. 274-296, 2022, doi: 10.21764/maeuefd.1074024.
  • [4] G. Meço ve F. Coştu, "Eğitimde yapay zekânın kullanılması: Betimsel içerik analizi çalışması," Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 12, no. 23, pp. 171-193, 2022.
  • [5] R. Williams, H. W. Park, L. Oh, ve C. Breazeal, "Popbots: Designing an artificial intelligence curriculum for early childhood education," Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence, 2019, doi: 10.1609/aaai.v33i01.33019729.
  • [6] S. Wang, F. Wang, Z. Zhu, J. Wang, T. Tran, ve Z. Du, "Artificial intelligence in education: A systematic literature review," Expert Systems with Applications, vol. 252, 2024, doi: 10.1016/j.eswa.2024.124167.
  • [7] K. Alhumaid, "Four Ways Technology Has Negatively Changed Education," Journal of Educational and Social Research, vol. 9, no. 4, pp. 10-20, 2019.
  • [8] W. Holmes, M. Bialik, ve C. Fadel, Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning, Center for Curriculum Redesign, 2019.
  • [9] M. Chassignol, A. Khoroshavin, A. Klimova, ve A. Bilyatdinova, "Artificial intelligence trends in education: A narrative overview," Procedia Computer Science, vol. 136, pp. 16-24, 2018, doi: 10.1016/j.procs.2018.08.233.
  • [10] A. M. Turing, "Computing Machinery and Intelligence," Mind, vol. 59, no. 236, pp. 433-460, 1950.
  • [11] E. Alpaydın, Yapay Öğrenme, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2013.
  • [12] J. Mccarthy, "From here to human-level AI," Artificial Intelligence, vol. 171, no. 18, pp. 1174-1182, 2007.
  • [13] N. Nilsson, The Mathematical Foundations of Learning Machines, San Mateo: Morgan Kaufmann, 1990.
  • [14] J. Aggarwal ve S. Kumar, "A survey on artificial intelligence," International Journal of Research in Engineering, Science and Management, vol. 1, no. 12, pp. 244-245, 2018, doi: 10.31224/osf.io/47a85.
  • [15] B. Çukurbaşı, "Yapay zekâ," in Senaryolarla Desteklenmiş Fen ve Teknoloji Uygulamaları, G. Yıldırım ve A. N. Önder, Eds. Ankara: Anı Yayıncılık, 2020.
  • [16] V. Nabiyev ve A. K. Erümit, "Eğitimde Yapay Zekâ Kuramdan Uygulamaya," in Yapay Zekânın Temelleri, 3rd ed., V. Nabiyev ve A. K. Erümit, Eds. Ankara: Pegem Akademi, 2022.
  • [17] B. Karaca ve G. Telli, "Yapay zekânın çeşitli süreçlerdeki rolü ve tahminleme fonksiyonu," in Yapay Zekâ ve Gelecek, G. Telli, Ed. İstanbul: Doğu Kitapevi, pp. 172-185, 2019.
  • [18] A. Ratan ve R. Gatiyala, "Holography-Working Principle and Applications," 2015, doi: 10.13140/RG.2.1.2688.4649.
  • [19] A. Elmorshidy, "Holographic Projection Technology: The World is Changing," Journal of Telecommunications, vol. 2, no. 2, 2023.
  • [20] R. A. Walker, "Holograms as Teaching Agents," Journal of Physics: Conference Series, vol. 415, no. 012076, pp. 4-5, 2013, doi: 10.1088/1742-6596/415/1/012076.
  • [21] E. E. I. Barcellos ve G. B. Junior, "The interactive holography as metaphor and innovation in optical representation in design," Procedia Manufacturing, vol. 3, pp. 754-761, 2015.
  • [22] A. Yıldırım ve H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
  • [23] J. W. Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, M. Bütün ve Ş. B. Demir, Çev., Ankara: Siyasal Kitabevi, 2013.
  • [24] M. Q. Patton, Qualitative Research, New York: John Wiley and Sons, Ltd, 2005.
  • [25] S. B. Merriam, Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber, S. Turan, Çev. Ed., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
  • [26] H. J. Streubert ve D. R. Carpenter, Qualitative Research in Nursing, 5th ed., Philadelphia: Lippincott Williams ve Wilkins, 2011.
  • [27] M. Mason, "Sample size and saturation in PhD studies using qualitative interviews," Qualitative Social Research, vol. 11, no. 1, pp. 1-12, 2010.
  • [28] V. Braun ve V. Clarke, "Using thematic analysis in psychology," Qualitative Research in Psychology, vol. 3, no. 2, pp. 77-101, 2006, doi: 10.1191/1478088706qp063oa.
  • [29] İ. Aydoğan, "Kuantum fiziğinin eğitim bilimlerine etkisi: Hologram ve morfik alanlar," Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 31, pp. 189-198, 2011.
  • [30] L. Orcos, N. Arís, C. E. Fernández ve Á. A. Magreñán, "Holographic tools for science learning," in Learning Technology for Education Challenges, L. Uden, D. Liberona ve Y. Liu, Eds. Springer, 2017, pp. 36-45, doi: 10.1007/978-3-319-62743-4_4.
  • [31] S. Adıgüzel, "Dijital hologram kullanımının 4. sınıf fen öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi," Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya, 2022.
  • [32] M. Rehman, M. Shahbaz, R. Amir, H. Raza, ve K. Ayesha, "Stakeholders’ perceptions regarding the use of hologram for educational purposes in District Toba Tek Singh, Pakistan," Journal of Social Sciences Advancement, vol. 2, no. 3, pp. 92-96, 2021, doi: 10.52223/JSSA21-020304-20.
  • [33] G. Elmarash, M. Adrah, ve E. Eljadi, "3D hologram technology in Libyan educational institutions in future: Review," Journal of Pure and Applied Sciences, vol. 20, no. 3, pp. 6-10, 2021, doi: 10.51984/jopas.v20i3.1000.
  • [34] P. Kalansooriya, A. Marasinghe, ve K. M. D. N. Bandara, "Assessing the applicability of 3D holographic technology as an enhanced technology for distance learning," The IAFOR Journal of Education, vol. 1, no. 16, pp. 43-57, 2015.
  • [35] A. Sabuncuoğlu, "Designing one year curriculum to teach artificial intelligence for middle school," in Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, pp. 96-102, 2020.
  • [36] S. G. Paredes ve N. R. Vazquez, "Is holographic teaching an educational innovation?," International Journal on Interactive Design and Manufacturing (IJIDeM), vol. 14, no. 4, pp. 1321-1336, 2020, doi: 10.1007/s12008-020-00700-w.
  • [37] R. Aslan ve S. Erdoğan, "21. yüzyılda hekimlik eğitimi: Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, hologram," Kocatepe Veteriner Dergisi, vol. 3, no. 10, pp. 204-212, 2017, doi: 10.5578/kvj.57308.
  • [38] M. Ramlie, A. Ali, ve A. Rokeman, "Design approach of hologram tutor: A conceptual framework," International Journal of Information and Education Technology, vol. 10, no. 1, pp. 37-41, 2020, doi: 10.18178/ijiet.2020.10.1.1336
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yapay Zeka (Diğer)
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Aslıhan Karataş 0000-0002-4567-7088

Erken Görünüm Tarihi 22 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2024
Kabul Tarihi 10 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, A. (2024). Hologram Teknolojilerinin Yapay Zekâ İle Desteklenmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Inspiring Technologies and Innovations, 3(2), 25-34.

Dergimiz 2024 Yılı Ocak ayı itibariyle artık İngilizce ve Türkçe yayınları kabul etmeye başlamıştır. Türkçe yayınlar İngilizce Özet içerecek şekilde kabul edilecektir. Yazım Kuralları menüsünden Tam Metin yazım şablonunu indirebilirsiniz.