Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Geleneksel Kayseri Düğünlerine Dair

Yıl 2022, Cilt: 2022 Sayı: 1, 76 - 95, 20.01.2022

Öz

Evlilik, toplumların yaşantıları boyunca uyguladıkları, sosyal donatılarla zenginleştirilmiş bir olgudur. Toplumun temel taşı ailedir ve aile kurumunun tesisi evlilikle başlamaktadır. Gelenek ve göreneklerimiz içerisinde düğünler önemli bir yer kaplamaktadır. Düğün, Türk kültürünün en temel unsurlarından biridir ve aile kurumunun önemine işaret eden bir gelenektir. Evlenen çiftler için düğün yapılması insanlık tarihi kadar eskidir. Milletlere ve yörelere göre farklılıklar arzetsede, hepsinin temelinde eğlence ve kutlamalar vardır. Toplumdan topluma farklılıklar gösterse de Kayseri’de evlilik öncesi birtakım hazırlıkların, seremonilerin sırasıyla yapılması gerekmektedir. Kayseri’de, evlenme ile ilgili gelenek ve göreneklerin çoğu günümüze kadar süregelmiş olup, geçmişte uygulanan bazı seremoniler, çağın getirdiği yenilikler doğrultusunda birtakım değişimler geçirmiştir. Bu çalışmada, Kayseri’de oldukça önemli bir yer teşkil eden düğün gelenekleri üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • 1928 Doğumlu Ayten Sırcan ile Yapılan Söyleşi.
  • 1939 Doğumlu Ayşe Bozkurt ile Yapılan Söyleşi.
  • 1946 Doğumlu Hatun Ulusoy ile Yapılan Söyleşi.
  • 1950 Doğumlu Zehra Baydoğan ile Yapılan Söyleşi.
  • Berber, O. (2009). Türk Kültüründe Eğlence ve Birlik Unsuru Olarak Düğünler. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (10): 1-11.
  • Çetin, C. (2008). Türk Düğün Gelenekleri ve Kutsal Evlilik Ritüelleri.Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi. (48): 111-126.
  • Demir, B. K Topbaşoğlu. (2016). Türk ve Rus Halklarında Eskimeyen Gelenek: Düğün. Ağrı İbrahim Çeçen Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.C 1, (2); 1-18.
  • Kartal,A. (2017). Türk Kültürü İçinde Bozkır (Konya) Düğün Geleneğinin Değerlendirilmesi. Karadeniz. (36);43-55.
  • Kayseri 1973 İl Yıllığı. (1973). Ankara: Kayseri Valiliği Yayınları.
  • Konakçı, M. Kayseri Örf, Adet, Gelenek, Görenekleri. Evlilik Extra Dergisi. Kayseri: Omega Yayıncılık.
  • Mürüvet Baydoğan. 90 Yaşında, “Mirat–ı Kayseriyye” Yazarı Ahmet Nazif Efendinin Yiğeni, Yemen Cephesi’nde İsmet Paşa’nın Silah Arkadaşı Kahveci Hakkı Ağa (Hakkı Baydoğan)’ın Kızı ile Yapılan Söyleşi.
  • Orucov,A. (2018).Evlenme Gelenekleri: Palu ve Nahçivan Yöresi Üzerine Bir Araştırma. Fırat Üniversitesi Harput Uygulama ve Araştırma Merkezi Uluslararası Palu Sempozyumu Bildiriler Kitabı. S.179-184.
  • Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. (1994). Düğün. (10):15-16.
  • Uğurol B. (1963). Kayseri Düğünleri Üzerine Bir Araştırma Denemesi, İstanbul: Yurttaş Kitabevi Folklor Yayınları.
  • Yakıcı, A. (2010). Düğün Kelimesi ve Kültürünüzdeki Yeri Üzerine. Milli Folklor. (22)87: 32-36.
  • Yeğenoğlu, Mehmet C. (2011). Kayseri’de Yaşam Kültürü. Kayseri İli Yardım Derneği. İstanbul: İstanbul Şubesi Kültür Yayınları.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Aile ve Hanehalkı Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neslihan Altuncuoğlu 0000-0002-3244-5077

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2022 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altuncuoğlu, N. (2022). Geleneksel Kayseri Düğünlerine Dair. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2022(1), 76-95.

TELİF HAKKI VE YAZAR ETİK SÖZLEŞMESİ FORMU - Copyright and Author Ethical 

Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.

This Copyright Agreement Form must be signed by all authors and uploaded to the Journal system (It can be scanned and sent as an image, jpg, etc.).