Bu çalışma John Ford’un 1962 yılında yaptığı “The Man Who Shot Liberty Valance” adlı filmin senaryo, görüntü kurgusu ve post prodüksiyon kurgusu bağlamlarında Robert McKee, Edward Dmytryk ve Aleksey G. Sokolov’un ilgili alanlardaki teorileri çerçevesinde analizinden oluşmaktadır.Çalışmanın amacı bahsi geçen kuramcıların yaklaşımlarının The Man Who Shot Liberty Valance filmi özelinde ne şekilde kullanıldığını ortaya koymak ve özellikle sinema öğrencilerinin bu yaklaşımların örneğini görmelerini sağlamaktır. Bu çalışma filmin senaryo sürecinden başlayarak görüntü kurgusuna ve post prodüksiyon kurgusuna kadar geçen süreci kapsamaktadır. Filmin tümünü kapsayacak biçimde ilgili teorisyenlerin fikirleri değerlendirildikten sonra filmin önemli sahnelerinden biri olan “delege seçimi” sahnesi daha ayrıntılı biçimde aynı teorik yaklaşımlarla incelenmiştir. Bu süreçte çoğunlukla görsel içerik analizi yöntemi kullanılmış ve ulaşılan sonuçlar değerlendirilmiştir. İlgili teorisyenlerin çalışmalarından örnek film üzerinde en çok etkisi olduğu düşünülen teoriler ayrıntılı biçimde aktarılmış, çalışmanın bağlamından uzaklaşmaması için adı geçen teorisyenlerin bütün yaklaşımları irdelenmemiştir.
The Man Who Shot Liberty Valance Kurgu Sinema Senaryo McKee Sokolov Dmytryk John Ford Cinema Editing Script
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |