Developments in communication has changed the tools of public relations and
methods of reputation management of brands. Persuading the masses or establishing an
emotional connection with them has become an interactive task with Web 2.0 technologies,
and this has become the main duty of communication professionals. Firms can give the correct
answers to the demands of the speedily changing target group and continue their existence in
competition only in this manner. Brand communication and public relations are now receiving
the value they deserve. In this article changing nature of communication in PR and reputation
management is discussed and the case “Üsküdar Municipality - Cat House” Project as an
example of crisis communication is analyzed. It is reviewed how the municipality has managed
a crisis -stemmed from a dsipute over cat breeding between two people living in the same street
and apartment- by turning that crisis into an apparatus for increasing the reputation of the
municipality.
Social media crisis management Digital PR Reputation management.
Gelişen iletişim teknolojilerle beraber halkla ilişkiler ve itibar yönetiminde iş yapış şekillerimizde beraberinde değişliğe uğradı. Web 2.0 ile interaktif hale gelen kitleleri ikna etmek ya da duygusal bağ kurmak artık iletişimcilerin ana görevi olmuştur. İnsanlar artık özel ya da kamu kurumlarının ne söyledikleriyle değil, ne yaptıklarıyla ilgilenmektedir. Bu bağlamda 10 Ocak 2017 tarihinde Üsküdar'da bir apartmanın girişinde iki komşunun kedi yüzünden tartışmaları sosyal medya sayesinde iki saat içerisinde sosyal medyanın topik konusu ve kitle iletişim araçlarında ana haber olarak tüm Türkiye'ye duyurulmuştur.Bu krizi monitoring ile takip eden Üsküdar Belediyesi bu krizi kendisine itibar arttıran bir vakaya çevirmiştir. 2-3 saat içerisinde soruna çözüm getirerek bu jestini de tekrar sosyal medyada yaymasıyla alkışlanan bir çalışmaya imza atabilmiştir. Bu vaka çözümüyle ödül alan sosyal medya yönetimini yapan ajans yönetici ile soru-cevap vaka incelenmiştir. Röportajın krizi nasıl yönettiklerini adım adım aktarılmıştır.
Sosyal Medya Kriz Yönetimi Dijital PR Sosyal Medya da İtibar Yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |