The works of J. S.
Bach are autographs or copies and some of them are lost. In this sense it is
much more difficult for performers to know what the composer exactly wants.
There are four manuscripts of J.S. Bach Cello Suites that has survived. The
only source that has been reached to the present day is the autograph of the
5th suite’s lute transcription. Due to the missing autographs of these suites,
when and for how long they were written is based on estimates. Limited and
mysterious knowledge of these works cause uncertainty about the interpretation,
but on the other hand, it offered a substantial sense of interpretation. In
this sense, the aim of this study is to examine the literature about the role
of the J. S. Bach cello suites in the Baroque period and in the present.
J. S. Bach’ın
eserleri el yazması veya kopya durumunda olup bu eserlerin bir kısmı kaybolmuştur.
Bu durum, bestecinin ne istediğinin tam olarak bilinememesine neden olmakta ve
eserlerinin yorumlanmasını daha da zorlaştırmaktadır. J. S. Bach’ın Çello Süitlerinin
günümüze kadar ulaşan dört kopya el yazması bulunmaktadır. Bu eserlere ilişkin
günümüze kadar ulaşmış otograf olan tek kaynak ise 5. süitin lavta
transkripsiyonudur. Bu süitlerin otograflarının kayıp olması nedeniyle, ne
zaman ve ne sürede yazıldıkları ancak tahminlere dayanmaktadır. Hakkında sahip
olunan bilgilerin kısıtlı olması bir taraftan eserlerin yorumlanması konusunda
belirsizliklere yol açsa da diğer taraftan zengin bir yorumlama anlayışı fırsatı
sunmuştur. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı barok dönem içerisinde ve günümüzde
J. S. Bach’ın çello süitlerinin yerini irdeleyerek bu eserlere ilişkin literatürü
incelemektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 20 |