Amaç: Hasta güvenliği önemini artan bir
konudur. Hasta güvenliği için hasta güvenliği kültürünü artırmak gereklidir. Bu
çalışmadaki amaç hasta güvenliği kültürünü artırmak için etkili iletişimin
etkisini ve iç girişimciliğin aracı rolünü belirlemeye çalışmaktır.
Metot: Araştırmada daha önce geçerlilik ve
güvenirliliği yapılmış olan etkili iletişim, iç girişimcilik ve hasta güvenliği
kültürü ölçeği kullanılmıştır. İstanbul ilinde faaliyet gösteren bir özel
hastane çalışanları araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmaya 498 kişi
katılmıştır. Araştırma Eylül 2018 ila Aralık 2018 tarihleri arasında
yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılanların; %75,5’i kadın, %54,8’i evli, %87,3’ünün 40 yaş altında, %29,9’u ön lisans,
%29,5’i lisans mezunu, %50,4’si haftalık 41-50 saat arasında çalıştığını beyan
etmiş ve %48,8’inin hemşire olduğu görülmektedir. Araştırma değişkenlerinin
ilişkisi 0,196, 0,402 ve 0,452 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Etkili iletişim ve iç
girişimciliğin hasta güvenliği kültürünü etkilediği hipotezleri
desteklenmiştir. Etkili iletişimin iç girişimciliği etkilediği hipotezi
desteklenmiştir. Etkili iletişimin hasta güvenliği kültürü üzerine etkisinde iç
girişimciliğin aracı etkisi olduğuna dair hipotez desteklenmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 21 |