İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Liberal Otonomi” ve “Gelenek” Arasında Modern Üniversite Eğitimi

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 8, 197 - 206, 01.12.2014

Öz

Çağdaş liberalizmin boğuşageldiği temel problematiklerden birisi toplumsal farklılıkların, farklı kimlik taleplerinin, kültürel ve dinî aidiyetlerin liberal devlet tarafından nereye kadar tolere edilebileceğidir. Devletin toplumdaki tartışmalı ‘iyi hayat’ tasavvurları karşısında tarafsız olmasını öngören nötr liberalizm geleneği (Dworkin, 1985; Larmore, 1987, 1996; Wall & Klosko, 2003, s. 1-13) ve devletin liberal değerleri yaymasını savunan mükemmeliyetçi liberalizm (Wall & Klosko, 2003, s. 17-21) geleneği bu konuda farklı cevaplar vermektedir.

Kaynakça

  • Dworkin, R. (1985). A matter of principle. Boston: Harvard University Press.
  • Galston, W. A. (April, 1995). Two concepts of liberalism. Ethics, 105, 516-534.
  • Galston, W. A. (2002). Liberal pluralism: The implications of value pluralism for political theory and practice. New York: Cambridge University Press.
  • Larmore, C. E. (1987). Patterns of moral complexity. New York: Cambridge University Press.
  • Larmore, C. (1996). The morals of modernity. New York: Cambridge University Press.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Siyaset Bilimi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Ömer Taşgetiren

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Taşgetiren, Ö. (2014). “Liberal Otonomi” ve “Gelenek” Arasında Modern Üniversite Eğitimi. İnsan Ve Toplum, 4(8), 197-206.