İslami burjuvazi, lüks markaların İslami camiaca kullanılması ve kamusal alandaki görünürlüğüyle son yirmi yıldır Türkiye’nin gündeminde. Periferide olan İslami kesimin iktidarıyla İslami burjuvazi/İslamcı kapitalistler/Anadolu Kaplanları/yeşil sermaye gibi konular, akademik araştırmalar ve tartışmalar için çekici olmuştur. İslam ve kapitalizm, çalışma ahlakı, İslam-sermaye nihayetinde İslam ve modernleşmeye varan çok katmanlı bir tartışmanın alt bileşenleridir. Ak Parti iktidarıyla güçlenen İslami burjuvazinin İslami bir seçkin olarak ortaya çıkması, diğer sermaye sahiplerine/seçkinlere bir alternatif, rakip olması, Türkiye’nin siyasi tarihi açısınrdan üzerinde durulması gereken bir durumdur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji, Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 4 |