21.yüzyılın ilk çeyreği, daha önce görülmemiş büyüklükte ve hızda gerçekleşen teknolojik değişimlerin yaşandığı bir zaman dilimi olarak değerlendirilmektedir. Bu değişim ve gelişimin ortaya çıkaracağı ekonomik etkiler konusunda nihai bir karara varılması ise daha uzun bir süreç gerektirmektedir (Ford, 2018, s. 237). MIT Sloan İşletme Okulu’nda araştırmacı bilim insanı olarak çalışan iki yazar, bu belirsizliği kabul ederek dijital çağda ekonomik başarı ve başarısızlıkların altında yatan üç önemli kavramı açıklamaya çalışmışlardır. Bunlar; dijital çağın derin öğrenme yeteneğine sahip “makineleri”, marjinal maliyetleri sıfıra yakın olan “dijital firmaları” ve büyük sosyo-ekonomik etkileri olan “kitle” kavramlarıdır. Bu çerçevede, kitabın Türkçe yayınlanmasının üç önemli fayda sağlayabileceği düşünülmektedir. Kitap, iddiasını doğrular nitelikte dijital çağda yöneticiler için uygun bir başvuru kitabı olarak değerlendirilebilir. İkinci faydası, kitabın ele alınan konular ve söz konusu örneklerle işgücü ve girişimci için faydalı bilgi ve tartışmalar içermesidir. Kitabın diğer bir faydası ise dijital çağda, işgücü piyasaları ve şirketleri başarılı kılan üretim ve pazarlama stratejileri üzerine odaklanan araştırmacılar için yeni araştırmalara ilişkin fikir verebilecek nitelikte olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Kitap Tanıtımları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 3 |