Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Humiliation of the Word and the Photographic Image in the Digital Age

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 17, 192 - 211, 31.12.2022
https://doi.org/10.56133/intermedia.1109495

Öz

Today, the modern subject is surrounded by the products of visual culture in the flow of daily life as it never had before. Expression has already evolved from the axis of mythical narratives and written language to another resource. After photography, television, and cinema, with the new media, the view of the world and the modern subject is literally intertwined with images. This study is the experience of analyzing "the decline of word" with the excessive dominance of image in today's world, which is also described as the digital age, especially in the context of Paul Virilio's concept of "accelerated reality" and his thoughts on modern time. As a visual medium which exemplifies the loss of the individual's relationship with words, Instagram is a concrete example of Virilio's idea that words disappear in the face of images. The focus of Instagram users is the effort to reveal more beautiful, smoother, and more liked photographic images on a plane far from words. In this context, the most basic purpose of the use of Instagram is to draw in views by separating images from their reality as much as possible with some filters. In this study, in terms of sampling the analysis, a critical and inquiring perspective has been adopted in the context of Instagram as an effective and popular photo sharing medium that represents visual culture. The aim of the study is to reveal that the photographic image, which is a part of visual culture, leads to a decrease in the interest in verbal-written products and the ability of abstraction, and its destructive effect on aesthetic perception and deep thinking in a theoretical framework. The fact that Instagram is a visually oriented platform plays an effective role in keeping words and thoughts behind the photographic image and devaluing them.

Kaynakça

  • Affleck, C. (2013). The Rewired Generation (Stepping into the Gap that is the Digital Divide) http://youthfocus. co.za/TheRewiredGeneration_CarolAffleck_YouthFocus.pdf. (Erişim Tarihi: 11.08.2022).
  • Anyira, Isaac E. & Udem, Obiora K. (2020). Effect of Social Media Addiction on Reading Culture: A Study of Nige- rian Students. Library Philosophy and Practice, 4170, 1-18.
  • Alver, F. (2006). Paul Virilio’nun Dromoloji Kuramına Eleştirel Yaklaşım. S. Erarslan Yayınoğlu vd. içinde (Ed.). İletişim yansımaları. ( 11-38). İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Baudrillard, J. (2010). Sanat Komplosu. E. Gen. (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2006). Kusursuz Cinayet. N. Şenel, (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2016). Kötülüğün Şeffaflığı. I. Ergüden. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bakırcı, Ç.M. (2019): Bir anı fotoğraflamak, o anıya dair hafızanızı zayıflatıyor! https://evrimagaci.org/bir-ni-fotog- raflamak-o-aniya-dair-hafizanizi-zayiflatiyor-7676 (Erişim Tarihi: 19.03.2022)
  • Benjamin, W. (2012). Son Bakışta Aşk. N. Gürbilek . (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bora, T. (2001). Entellektüel Kıstırılmışlık ve Sözün Sınırları. https://birikimdergisi.com/dergiler/birikim/1/sayi-144-nisan-2001/2335/entellektuel kistirilmislik-ve-sozun-sinirlari/5490. Erişim tarihi: 15.03. 2022
  • Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür? G. Pusar. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Carr, N. G. (2011). The shallows: what the Internet is doing to our brains. Norton pbk. [ed.] New York: W.W. Norton.
  • Cevahir Altun, G. (2015). Bir Modernite Olgusu Olarak Hızın Sanatta Gösterimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çağlak, U. (2020). Teşhir Toplumu ve Yeni Medya: Teşhir Toplumunun Oluşmasında Önemli Bir Araç̧ Olan Yeni Medya Üzerine Bir Değerlendirme. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 02, 12-20.
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Ellul, J. (2004). Sözün Düşüşü. H. Arslan. (çev.). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Emir, F. (2019). Sosyal Medya Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Etkileri: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/Ulu- salTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=dxDMszSBW6vPmuqcpy1Hsg&no=NFti9yxFxHKSMNDaDpi2Ww (Erişim Tarihi: 07.08.2022).
  • Ertemel, A. V. & Eroğlu Pektaş, G. Ö. (2018). Dijitalleşen Dünyada Tüketici Davranışları Açısından Mobil Teknoloji Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 18-34.
  • Gerçek Gündem, (2021). Sosyal medya platformlarının kullanıcı sayısı 4,8 milyon daha arttı https://www.gercek- gundem.com/bilim-teknoloji/300561/sosyal-medya-platformlarinin-kullanici-sayisi-48-milyon-daha-artti (Erişim Tarihi: 10. 03.2022).
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. B. Cezar. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Karamel, (2022). https://www.instagram.com/p/CZpJ-v9tYXY/ (Erişim Tarihi: 20.03.2022) Kılınç, Ü. (2022, Şubat 17). 'Alev Atma' devri kapanıyor: Instagram'a hikâye beğenme özelliği geldi https://www. webtekno.com/instagram-hikaye-begenme-yayinladi (Erişim Tarihi: 27.02.2022)
  • Kovač, M., & van der Weel, A. (2018). Reading in a Post-Textual Era. First Monday, 23(10).
  • Köse, H. (2005). Virilio ve Hızlandırılmış Hakikat (Gerçekliğin Yok Oluş Estetiğine İlişkin Bir Deneme). Yeni Düşünceler, 1(1), 229-238.
  • Lauristin, M. & Vihalemm, P. (2014) Reading in Changing Society. Studies in Reading and Book Culture 2.(Eds). Tartu: University of Tartu press.
  • Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. İ.Türkmen. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Lester, S.M. (2000). Visual Communication: Images with Messages. Wadsworth.
  • Loan, F.A. (2009). Impact of New Technology on Reading Habits: A Glimpse on World Literature. In: Role of school libraries in quality education. Proceeding of national seminar held at India, New Delhi: National Council of Educa- tion Research and Training, 212-217.
  • McLuhan, E. (2009). Literacy in a new key. Proceeding of the Media Ecology Association. 10, 9-18. https://www.media-ecology.org/resources/Documents/Proceedings/v10/v10-03-McLuhan.pdf Erişim tarihi: 02.03.2022
  • McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanının Oluşumu. G. Çağalı Güven. (çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Mırçık, A. M. & Elaltuntaş Ö.F. (2022). Sosyal Medyanın Algı Yönetimi: Dikkat Ekonomisi. Dijital Communication Journal, 5(6), 55-80.
  • Mitchell, W.J.T. (1994). Picture Theory. Chicago and London: The University of Chicago Press.
  • Noelle-Neuman, E. (1998). Kamuoyu Suskunluk Sarmalının Keşfi. M. Özkök. (çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Obaidullah, M. & Rahman M.A. (2018). The Impact of Internet and Social Media on the Habit of Reading Books: A Case Study in the Southern Region of Bangladesh. Studies in English Language and Education, 5(1), 25-39.
  • Ong, Walter J. (2014). Sözlü ve Yazılı Kültür. S. Postacıoğlu Banon. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Pettman, D. (2017). Sonsuz Dikkat Dağınıklığı: Gündelik Yaşamda Sosyal Medyaya Odaklanmak. (Çev. Y. Çetiner). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Postman, N. (2010). Televizyon: Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem. O. Akınhay. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sanders, B. (2006). Öküzün A’sı Elektronik Çağda Yazılı Kültürün Çöküşü ve Şiddetin Yükselişi. Ş. Tahir. (çev.). İstanbul : Ayrıntı Yayınları.
  • Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine. O. Akınhay. (çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Statista, (2021). Number of monthly active Instagram users from January 2013 to December 2021 https://www. statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/ (Erişim Tarihi: 29.03.2022)
  • Tokgöz, C. (2017). Kimlik ve Bellek Ekseninde Sosyal Medya Anlatıları. 255-268. Intermedia International e-Journal. 4.7, 255-268.
  • Tutal, N. & Ertem, Y. (2020). Dikkat Ekonomisi Aracılığıyla Sosyal Medyayı Yeniden Düşünmek. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, İleti-ş-im Özel Sayı: 5, 94-122 .
  • Türkyılmaz, M. (2015). Facebook Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçeleştirilmesi ve Facebook Bağımlılığının Okuma Becerisine Etkisi. International Journal of Social Science, 36, 265-280.
  • Utkucu, S. (2022, Temmuz 4). 15 saniyelik Instagram hikayeleri devrinde kitap okumak ne kadar mümkün? 'Odak- lanma sorunu...' https://haberglobal.com.tr/saglik/kitaplari-15-saniye-hikayelere-mi-kurban-ediyoruz-182158 (Erişim Tarihi 05.08.2022).
  • Ümer, E. (2017). Görsel Kültür ve Resim Sanatında İmge. İdil Dergisi, 6(33), 1535-1553.
  • Ürkmez, S., & Eskicumalı, A. (2021). Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi Çerçevesinde COVID-19 Pandemi Sürecinde Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları: Instagram Örneği. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 111-129.
  • Wilson, L. (1994). Cyberwar, God and Television: Interview with Paul Virilio. https://journals.uvic.ca/index.php/ctheory/article/view/14355/5131 Erişim tarihi: 15.02.2022
  • Virilio, S. (1991). The Aesthetics of Disapperance. http://criticaltheoryindex.org/assets/TheAestheticsofDisappearance---Virilio-Paul.pdf Erişim tarihi: 15.02.2022
  • Virilio, S. (2006). Speed & Politics: An essay on Dromology. New York, NY: Semiotext(e).
  • Virilio, S. (2003). Enformasyon Bombası. K. Şahin. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Yanaç, A. (2022). https://www.instagram.com/p/CaCRoG7NqU1/ Erişim tarihi: 13.03.2022
  • Zulli, D. (2018) Capitalizing on the Look: Insights into the Glance, Attention Economy, and Instagram. Critical Studies in Media Communication, 35:2, 137-150.

Dijital Çağda Fotoğrafik İmge ve Sözün Düşüşü

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 17, 192 - 211, 31.12.2022
https://doi.org/10.56133/intermedia.1109495

Öz

Günümüzde modern özne, gündelik hayatın akışı içerisinde hiç olmadığı kadar görsel kültürün ürünleriyle kuşatılmış haldedir. İfade, mitsel anlatımların ve yazılı dilin ekseninden başka bir kaynağa doğru çoktan evrilmiş bir konumdadır. Fotoğrafın, televizyon ve sinemanın ardından yeni medyayla birlikte, dünyanın ve modern öznenin bakışı tam anlamıyla imgelerle iç içe geçmiştir. Bu çalışma, dijital çağ olarak da nitelendirilen günümüz dünyasında görüntünün aşırı hâkim oluşuyla birlikte sözün düşüşünü özellikle Paul Virilio’nun “hızlandırılmış hakikat” kavramı ve modern zamana ilişkin düşünceleri bağlamında çözümleme deneyimidir. Görsel bir mecra olarak bireyin sözle olan ilişkisinin kaybını örnekleyen bir mecra olarak Instagram, Virilio’nun görüntünün karşısında sözün ortadan kalkıyor oluşuna dair dile getirdiği düşüncenin somut bir örneğidir. Instagram kullanıcılarının odak noktası, sözden oldukça uzak bir düzlemde, daha güzel, daha pürüzsüz ve daha çok like alan fotoğrafik imgeyi ortaya koyma çabasıdır. Bu bağlamda Instagram kullanımının en temelinde amaç, imgenin birtakım filtrelerle gerçekliğinden olabildiğince koparılarak, bakışın ayartılmasıdır. Çalışmanın amacı, görsel kültürün bir parçası olan fotoğrafik imgenin, sözlü-yazılı ürünlere olan ilgiyi ve soyutlama yeteneğinin azalmasına yol açmasını, estetik algılama ve derin düşünme üzerindeki yıkıcı etkisini kuramsal bir çerçevede ortaya koymaktır. Bu çalışmada çözümlemeyi örnekleme açısından, görsel kültürü temsil eden, etkili ve popüler bir fotoğraf paylaşım mecrası olarak Instagram özelinde eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış benimsenmiştir.

Kaynakça

  • Affleck, C. (2013). The Rewired Generation (Stepping into the Gap that is the Digital Divide) http://youthfocus. co.za/TheRewiredGeneration_CarolAffleck_YouthFocus.pdf. (Erişim Tarihi: 11.08.2022).
  • Anyira, Isaac E. & Udem, Obiora K. (2020). Effect of Social Media Addiction on Reading Culture: A Study of Nige- rian Students. Library Philosophy and Practice, 4170, 1-18.
  • Alver, F. (2006). Paul Virilio’nun Dromoloji Kuramına Eleştirel Yaklaşım. S. Erarslan Yayınoğlu vd. içinde (Ed.). İletişim yansımaları. ( 11-38). İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Baudrillard, J. (2010). Sanat Komplosu. E. Gen. (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2006). Kusursuz Cinayet. N. Şenel, (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2016). Kötülüğün Şeffaflığı. I. Ergüden. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bakırcı, Ç.M. (2019): Bir anı fotoğraflamak, o anıya dair hafızanızı zayıflatıyor! https://evrimagaci.org/bir-ni-fotog- raflamak-o-aniya-dair-hafizanizi-zayiflatiyor-7676 (Erişim Tarihi: 19.03.2022)
  • Benjamin, W. (2012). Son Bakışta Aşk. N. Gürbilek . (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bora, T. (2001). Entellektüel Kıstırılmışlık ve Sözün Sınırları. https://birikimdergisi.com/dergiler/birikim/1/sayi-144-nisan-2001/2335/entellektuel kistirilmislik-ve-sozun-sinirlari/5490. Erişim tarihi: 15.03. 2022
  • Burnett, R. (2012). İmgeler Nasıl Düşünür? G. Pusar. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Carr, N. G. (2011). The shallows: what the Internet is doing to our brains. Norton pbk. [ed.] New York: W.W. Norton.
  • Cevahir Altun, G. (2015). Bir Modernite Olgusu Olarak Hızın Sanatta Gösterimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çağlak, U. (2020). Teşhir Toplumu ve Yeni Medya: Teşhir Toplumunun Oluşmasında Önemli Bir Araç̧ Olan Yeni Medya Üzerine Bir Değerlendirme. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 02, 12-20.
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Ellul, J. (2004). Sözün Düşüşü. H. Arslan. (çev.). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Emir, F. (2019). Sosyal Medya Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Etkileri: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği. (Yüksek Lisans Tezi), Erzurum: Atatürk Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/Ulu- salTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=dxDMszSBW6vPmuqcpy1Hsg&no=NFti9yxFxHKSMNDaDpi2Ww (Erişim Tarihi: 07.08.2022).
  • Ertemel, A. V. & Eroğlu Pektaş, G. Ö. (2018). Dijitalleşen Dünyada Tüketici Davranışları Açısından Mobil Teknoloji Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 18-34.
  • Gerçek Gündem, (2021). Sosyal medya platformlarının kullanıcı sayısı 4,8 milyon daha arttı https://www.gercek- gundem.com/bilim-teknoloji/300561/sosyal-medya-platformlarinin-kullanici-sayisi-48-milyon-daha-artti (Erişim Tarihi: 10. 03.2022).
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. B. Cezar. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Karamel, (2022). https://www.instagram.com/p/CZpJ-v9tYXY/ (Erişim Tarihi: 20.03.2022) Kılınç, Ü. (2022, Şubat 17). 'Alev Atma' devri kapanıyor: Instagram'a hikâye beğenme özelliği geldi https://www. webtekno.com/instagram-hikaye-begenme-yayinladi (Erişim Tarihi: 27.02.2022)
  • Kovač, M., & van der Weel, A. (2018). Reading in a Post-Textual Era. First Monday, 23(10).
  • Köse, H. (2005). Virilio ve Hızlandırılmış Hakikat (Gerçekliğin Yok Oluş Estetiğine İlişkin Bir Deneme). Yeni Düşünceler, 1(1), 229-238.
  • Lauristin, M. & Vihalemm, P. (2014) Reading in Changing Society. Studies in Reading and Book Culture 2.(Eds). Tartu: University of Tartu press.
  • Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. İ.Türkmen. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Lester, S.M. (2000). Visual Communication: Images with Messages. Wadsworth.
  • Loan, F.A. (2009). Impact of New Technology on Reading Habits: A Glimpse on World Literature. In: Role of school libraries in quality education. Proceeding of national seminar held at India, New Delhi: National Council of Educa- tion Research and Training, 212-217.
  • McLuhan, E. (2009). Literacy in a new key. Proceeding of the Media Ecology Association. 10, 9-18. https://www.media-ecology.org/resources/Documents/Proceedings/v10/v10-03-McLuhan.pdf Erişim tarihi: 02.03.2022
  • McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanının Oluşumu. G. Çağalı Güven. (çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Mırçık, A. M. & Elaltuntaş Ö.F. (2022). Sosyal Medyanın Algı Yönetimi: Dikkat Ekonomisi. Dijital Communication Journal, 5(6), 55-80.
  • Mitchell, W.J.T. (1994). Picture Theory. Chicago and London: The University of Chicago Press.
  • Noelle-Neuman, E. (1998). Kamuoyu Suskunluk Sarmalının Keşfi. M. Özkök. (çev.). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Obaidullah, M. & Rahman M.A. (2018). The Impact of Internet and Social Media on the Habit of Reading Books: A Case Study in the Southern Region of Bangladesh. Studies in English Language and Education, 5(1), 25-39.
  • Ong, Walter J. (2014). Sözlü ve Yazılı Kültür. S. Postacıoğlu Banon. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Pettman, D. (2017). Sonsuz Dikkat Dağınıklığı: Gündelik Yaşamda Sosyal Medyaya Odaklanmak. (Çev. Y. Çetiner). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Postman, N. (2010). Televizyon: Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem. O. Akınhay. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sanders, B. (2006). Öküzün A’sı Elektronik Çağda Yazılı Kültürün Çöküşü ve Şiddetin Yükselişi. Ş. Tahir. (çev.). İstanbul : Ayrıntı Yayınları.
  • Sontag, S. (2008). Fotoğraf Üzerine. O. Akınhay. (çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Statista, (2021). Number of monthly active Instagram users from January 2013 to December 2021 https://www. statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/ (Erişim Tarihi: 29.03.2022)
  • Tokgöz, C. (2017). Kimlik ve Bellek Ekseninde Sosyal Medya Anlatıları. 255-268. Intermedia International e-Journal. 4.7, 255-268.
  • Tutal, N. & Ertem, Y. (2020). Dikkat Ekonomisi Aracılığıyla Sosyal Medyayı Yeniden Düşünmek. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, İleti-ş-im Özel Sayı: 5, 94-122 .
  • Türkyılmaz, M. (2015). Facebook Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçeleştirilmesi ve Facebook Bağımlılığının Okuma Becerisine Etkisi. International Journal of Social Science, 36, 265-280.
  • Utkucu, S. (2022, Temmuz 4). 15 saniyelik Instagram hikayeleri devrinde kitap okumak ne kadar mümkün? 'Odak- lanma sorunu...' https://haberglobal.com.tr/saglik/kitaplari-15-saniye-hikayelere-mi-kurban-ediyoruz-182158 (Erişim Tarihi 05.08.2022).
  • Ümer, E. (2017). Görsel Kültür ve Resim Sanatında İmge. İdil Dergisi, 6(33), 1535-1553.
  • Ürkmez, S., & Eskicumalı, A. (2021). Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi Çerçevesinde COVID-19 Pandemi Sürecinde Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları: Instagram Örneği. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 111-129.
  • Wilson, L. (1994). Cyberwar, God and Television: Interview with Paul Virilio. https://journals.uvic.ca/index.php/ctheory/article/view/14355/5131 Erişim tarihi: 15.02.2022
  • Virilio, S. (1991). The Aesthetics of Disapperance. http://criticaltheoryindex.org/assets/TheAestheticsofDisappearance---Virilio-Paul.pdf Erişim tarihi: 15.02.2022
  • Virilio, S. (2006). Speed & Politics: An essay on Dromology. New York, NY: Semiotext(e).
  • Virilio, S. (2003). Enformasyon Bombası. K. Şahin. (çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Yanaç, A. (2022). https://www.instagram.com/p/CaCRoG7NqU1/ Erişim tarihi: 13.03.2022
  • Zulli, D. (2018) Capitalizing on the Look: Insights into the Glance, Attention Economy, and Instagram. Critical Studies in Media Communication, 35:2, 137-150.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Derleme Çalışmalar
Yazarlar

Ayşe Aldemir 0000-0003-3045-6917

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Aldemir, A. (2022). Dijital Çağda Fotoğrafik İmge ve Sözün Düşüşü. Intermedia International E-Journal, 9(17), 192-211. https://doi.org/10.56133/intermedia.1109495

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.