Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) kullanmak dil öğrenme becerilerini geliştirme açısından büyük bir etkiye sahiptir. Yabancı dil eğitiminde kullanılan son eğilimlerden birisi de WhatsApp gibi sosyal ağların kullanılmasıdır. Bu durum son yıllarda özellikle yabancı dil eğitiminde çok popüler hale gelmiştir. WhatsApp kullanımı hayatımızda önemli bir role sahiptir. Aynı zamanda eğitim alanında bize yardımcı olmaktadır. WhatsApp uygulaması çeşitli özellikleri yanı sıra işbirlikçi dil öğrenimini sunmaktadır. WhatsApp (okuma, yazma, konuşma ve dinleme ( dört dil becerisinin de kullanılabilindiği bir sosyal ağdır. Konuların ya da becerilerin WhatsApp yoluyla gruptaki tüm insanlara gönderilmesi daha kolay kavranmasını ve hızlı paylaşımı sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde Arapça öğretiminde WhatsApp kullanımının etkililiğini incelemektir. Veri toplama aracı Süleyman Demirel Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Seçmeli Ders Arapça dersini seçen 26 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilere WhatsApp uygulaması öncesinde ön test olarak vize sınavı son test olarak final sınavı uygulanmıştır. Analiz sonuçları WhatsApp kullanımının akademik başarıları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.
Information and communication technology (ICT) is having a major impact in terms of improving the use of language skills. One of the latest trends used in foreign language education is the use of social networks such as WhatsApp. The use of social networks, especially in foreign language education has become very popular in recent years. WhatsApp plays an important role in our lives nowadays. It also helps us in the field of education. WhatsApp application offers collaborative language teaching as well as various features. WhatsApp is a social network can be used in the four language skills(reading, writing, speaking and listening). WhatsApp provides to be sent ıssues or skills all the people in the group and easier understanding and faster sharing. This study aimed to evaluate the effectiveness of the use of WhatsApp Arabic teaching in university students. Data collection tool was applied to 26 Süleyman Demirel University students who choose the teaching of Arabic course Elective Course in English. Students are pre-tested before the WhatsApp application midterm exam last test was applied as a final exam. The results of the analysis showed that WhatsApp has a significant effect on students academic achievement
Diğer ID | JA64JJ68KK |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |