Bu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesinde öğrenim
gören beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin
tutumları ile öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin kişisel bilgiler ve konuyla
ilgili ölçekler kullanılarak belirlenmesi ve tartışılmasıdır. Bu amaçla
çalışmanın evrenini, Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrenciler,
örneklemini ise Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden
Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören ve hazır uygulanabilir
grup yoluyla seçilen 217 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Ölçeklerin örneklem
grubuna uygulanması için araştırmacı öğrencilerle görüşmek suretiyle ölçeği
uygulatmış, böylelikle birinci elden bilgilendirme de yapmıştır. Beden eğitimi
öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öz
yeterlikleri arasındaki ilişkiye ait araştırma grubunun cinsiyet değişkenine
göre frekans ve yüzde dağılımları açısından araştırma grubunu oluşturan toplam
217 katılımcının 142’si erkek, 75’i kadındır (Xyas=21.54±2.50). Yapılan bu
çalışma sonucunda araştırma grubunun öz yeterlik puan ortalamaları cinsiyet,
sınıf, çalışma durumu (iş deneyimi), aile geliri ve spor yapma durumu
değişkenleri açısından incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulunamamıştır. Elde edilen bulgulara göre araştırma grubunun yaş ve
spor yılı değişkenlerine göre öz yeterlikleri incelendiğinde istatistiksel
olarak anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Araştırma grubunun öğretmenlik
mesleğine ilişkin tutumlarının puan ortalamaları cinsiyet, sınıf, çalışma
durumu (iş deneyimi), aile geliri, spor yapma durumu değişkeni açısından
incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Elde
edilen bulgulara ışığında araştırma grubunun yaş değişkenine göre öğretmenlik
mesleğine ilişkin tutumları incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir
ilişki tespit edilmemiş iken spor yılı değişkenine göre öğretmenlik mesleğine
ilişkin tutumları incelendiğinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki
tespit edilmiştir. Bu sonuca göre araştırma grubunun spor yılı değişkeni ile öğretmenlik
mesleğine ilişkin tutumları arasında düşük düzeyde pozitif bir ilişki
bulunmaktadır. Yapılan bu çalışma sonucunda araştırma grubunun öğretmenlik
mesleğine ilişkin tutumları ile öz yeterlikleri arasındaki ilişki
incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Beden Eğitimi Öz Yeterlik Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |