Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 19 - 28, 28.09.2019

Öz

Kaynakça

  • Andrade, J., Ares, J., Garcı´a, R., Rodrı´guez, S., Seoane, M., & Sua´rez, S. (2008). Guidelines for the development of e-learning systems by means of proactive question. Computers & Education, 51(4), 1510–1522.
  • Bourke, P. ve Butler, L. (1998). Institutions and the map of science: Matching university departments and fields of research. Research Policy, 26, 711-718.
  • Eybe, J., ve Schmidt, H.-J. (2001). Quality criteria and exemplary papers in chemistry education research. International Journal of Science Education, 23, 209-225.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000- 2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi.12(1). 177-199.
  • Gülbahar, Y. ve Alper, A.(2009). Öğretim Teknolojileri alanında yapılan araştırmalar konusunda bir içerik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 42(2). 93-111.
  • Howard, G. S., Cole, D. A., ve Maxwell, S. E. (1987). Research productivity in psychology based on publication in the journals of the American Psychological Association. American Psychologist, 42, 975-986.
  • Lai, V. S., ve Mahapatra, R. K. (1997). Exploring the research in information technology implementation. Information & Management, 32, 187-201.
  • Latchem, C. (2006). Editorial: A content analysis of the British journal of Educational Technology. British journal of Educational Technology, 37(4), 503-511.
  • Rourke, L., ve Szabo, M. (2002). A content analysis of the “journal of distance education” 1986-2001. Journal of Distance Education, 17(1), 63-74.
  • Shih, M., Feng, J., ve Tsai, C.-C. (2008). Research and trends in the field of e-learning from 2001 to 2005: A content analysis of cognitive studies in selected journals. Computers & Education, 51, 955–967.
  • Smith, M.C., Locke, S.G., Boisse, S.J., Gallagher, P.A., Krengel, L.E., Kuczek, J.E., Mcfarland, J.E., Rapoo, B. ve Wertheim, C. (1998). Productivity of educational psychologists in educational psychology journals, 1991–1996. Contemporary Educational Psychology, 23, 173–181.
  • Tsai, C.-C., ve Wen, L. M. C. (2005). Research and trends in science education from 1998 to 2002: A content analysis of publication in selected journals. International Journal of Science Education, 27, 3-14. Gonzalez-Barbone, V. ve Anido-Rifon, L. (2008). Creating the first SCORM object. Computers & Education, 51(4), 1634–1647.
  • Wentling,T.L.,Waight,C.,Gallaher,J.,La Fleur, J., Wang, C. ve Kanfer, A. (2000). E-learning-A review of literature.

Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 19 - 28, 28.09.2019

Öz

Bu araştırma, ULAKBİM veri tabanları tarafından dizinlenen Türkiye
adresli dergilerde yayımlanmış eğitim alanındaki eylem araştırması
makalelerinin bir içerik analizidir. Bu amaçla ulaşılan 80 makale
incelenmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir form ile
toplanmıştır. Makaleler formda yer alan tema ve kod listesine göre analiz
edilmiştir. Çalışma kapsamındaki temalar: makalelerin yayımlandığı yıl, dergi
adı, dergi türü, tarandığı indeks, yayın dili, kaynağı; yazarlarının sayısı,
cinsiyeti, milliyeti,  mesleği,
araştırmadaki rolü; yapıldığı yer, konu alanı, konusu; araştırma yöntemi, eylem
araştırması türü ve döngüsü; örneklem düzeyi, büyüklüğü ve yöntemi; uygulama
süresi, veri toplama ve analiz yöntemi; geçerlik ve güvenirlik yöntemi, ve atıf
sayısıdır. Çalışmada elde edilen veriler, yüzde ve frekansa dayalı bir şekilde
yorumlanmıştır. Türkiye’de eylem araştırmasının az tercih edilen bir araştırma
türü olması, çoğunlukla akademisyenler tarafından yapılması, ve öğretmen
araştırmacıların çok az olması çalışmanın dikkat çeken sonuçlarıdır. Ayrıca,
eylem araştırması yöntemi, türleri, döngüsü, araştırmacı rolü gibi eylem
araştırmasının temel özellikleri konusunda daha çok bilgi ve tecrübe
kazanılması gerektiği araştırmanın bir 
diğer  önemli sonucu olarak
değerlendirilebilir. Son olarak, çalışmanın eylem araştırmasına yönelik ilgiyi
artırması ve araştırmacılara katkı sağlaması umulmaktadır.

Kaynakça

  • Andrade, J., Ares, J., Garcı´a, R., Rodrı´guez, S., Seoane, M., & Sua´rez, S. (2008). Guidelines for the development of e-learning systems by means of proactive question. Computers & Education, 51(4), 1510–1522.
  • Bourke, P. ve Butler, L. (1998). Institutions and the map of science: Matching university departments and fields of research. Research Policy, 26, 711-718.
  • Eybe, J., ve Schmidt, H.-J. (2001). Quality criteria and exemplary papers in chemistry education research. International Journal of Science Education, 23, 209-225.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000- 2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi.12(1). 177-199.
  • Gülbahar, Y. ve Alper, A.(2009). Öğretim Teknolojileri alanında yapılan araştırmalar konusunda bir içerik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 42(2). 93-111.
  • Howard, G. S., Cole, D. A., ve Maxwell, S. E. (1987). Research productivity in psychology based on publication in the journals of the American Psychological Association. American Psychologist, 42, 975-986.
  • Lai, V. S., ve Mahapatra, R. K. (1997). Exploring the research in information technology implementation. Information & Management, 32, 187-201.
  • Latchem, C. (2006). Editorial: A content analysis of the British journal of Educational Technology. British journal of Educational Technology, 37(4), 503-511.
  • Rourke, L., ve Szabo, M. (2002). A content analysis of the “journal of distance education” 1986-2001. Journal of Distance Education, 17(1), 63-74.
  • Shih, M., Feng, J., ve Tsai, C.-C. (2008). Research and trends in the field of e-learning from 2001 to 2005: A content analysis of cognitive studies in selected journals. Computers & Education, 51, 955–967.
  • Smith, M.C., Locke, S.G., Boisse, S.J., Gallagher, P.A., Krengel, L.E., Kuczek, J.E., Mcfarland, J.E., Rapoo, B. ve Wertheim, C. (1998). Productivity of educational psychologists in educational psychology journals, 1991–1996. Contemporary Educational Psychology, 23, 173–181.
  • Tsai, C.-C., ve Wen, L. M. C. (2005). Research and trends in science education from 1998 to 2002: A content analysis of publication in selected journals. International Journal of Science Education, 27, 3-14. Gonzalez-Barbone, V. ve Anido-Rifon, L. (2008). Creating the first SCORM object. Computers & Education, 51(4), 1634–1647.
  • Wentling,T.L.,Waight,C.,Gallaher,J.,La Fleur, J., Wang, C. ve Kanfer, A. (2000). E-learning-A review of literature.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Alaattin Parlakkılıç

Can Güldüren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Parlakkılıç, A., & Güldüren, C. (2019). Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 19-28.
AMA Parlakkılıç A, Güldüren C. Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler. UGEAD - IntJCES. Eylül 2019;5(1):19-28.
Chicago Parlakkılıç, Alaattin, ve Can Güldüren. “Türkiye’deki E-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5, sy. 1 (Eylül 2019): 19-28.
EndNote Parlakkılıç A, Güldüren C (01 Eylül 2019) Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 1 19–28.
IEEE A. Parlakkılıç ve C. Güldüren, “Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler”, UGEAD - IntJCES, c. 5, sy. 1, ss. 19–28, 2019.
ISNAD Parlakkılıç, Alaattin - Güldüren, Can. “Türkiye’deki E-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5/1 (Eylül 2019), 19-28.
JAMA Parlakkılıç A, Güldüren C. Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler. UGEAD - IntJCES. 2019;5:19–28.
MLA Parlakkılıç, Alaattin ve Can Güldüren. “Türkiye’deki E-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 1, 2019, ss. 19-28.
Vancouver Parlakkılıç A, Güldüren C. Türkiye’deki e-Öğrenme Araştırmalarında Yönelimler. UGEAD - IntJCES. 2019;5(1):19-28.