Bu araştırma, ULAKBİM veri tabanları tarafından dizinlenen Türkiye
adresli dergilerde yayımlanmış eğitim alanındaki eylem araştırması
makalelerinin bir içerik analizidir. Bu amaçla ulaşılan 80 makale
incelenmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir form ile
toplanmıştır. Makaleler formda yer alan tema ve kod listesine göre analiz
edilmiştir. Çalışma kapsamındaki temalar: makalelerin yayımlandığı yıl, dergi
adı, dergi türü, tarandığı indeks, yayın dili, kaynağı; yazarlarının sayısı,
cinsiyeti, milliyeti, mesleği,
araştırmadaki rolü; yapıldığı yer, konu alanı, konusu; araştırma yöntemi, eylem
araştırması türü ve döngüsü; örneklem düzeyi, büyüklüğü ve yöntemi; uygulama
süresi, veri toplama ve analiz yöntemi; geçerlik ve güvenirlik yöntemi, ve atıf
sayısıdır. Çalışmada elde edilen veriler, yüzde ve frekansa dayalı bir şekilde
yorumlanmıştır. Türkiye’de eylem araştırmasının az tercih edilen bir araştırma
türü olması, çoğunlukla akademisyenler tarafından yapılması, ve öğretmen
araştırmacıların çok az olması çalışmanın dikkat çeken sonuçlarıdır. Ayrıca,
eylem araştırması yöntemi, türleri, döngüsü, araştırmacı rolü gibi eylem
araştırmasının temel özellikleri konusunda daha çok bilgi ve tecrübe
kazanılması gerektiği araştırmanın bir
diğer önemli sonucu olarak
değerlendirilebilir. Son olarak, çalışmanın eylem araştırmasına yönelik ilgiyi
artırması ve araştırmacılara katkı sağlaması umulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |