The aim of this study is to investigate the relationship between the number of participants in various fitness centers, free time satisfaction levels and the quality of service they perceive in gyms. A total of 205 people, 86 men and 119 women, participated in 3 different fitness centers in Bartın province. In this study, ”Free Time Satisfaction Scale: LSS ve and“ Free Time Satisfaction Scale: LSS di developed by Beard and Ragheb (1980) and developed by Gökçe and Orhan (2011). Service Quality Scale Hizmet was used. In the analysis of data; frequency, percentage analysis, t-Test, ANOVA and Pearson Correlation tests were used. In the research findings; There was no significant difference between the perceived service quality of the male and female participants. There was no significant relationship between educational level of participants and free time satisfaction levels. No significant relationship was found between the sport backgrounds and perceived service quality of the participants. As a result; There is no significant difference in the perceived quality of service in the sports halls where there are gender factors among male and female participants. On the other hand, it is concluded that when education level is taken into consideration, the free time satisfaction levels are positive and the service quality levels perceived by the participants are higher than the sports backgrounds.
Fitness participants Quality of service Free time satisfaction
Bu araştırmanın amacı, çeşitli fitnes merkezlerinde üye olan katılımcıların, serbest zaman doyum düzeyleri ve spor salonlarında algıladıkları hizmet kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya, Bartın ilindeki 3 farklı fitnes merkezine üye 119 kadın, 86 erkek toplam 205 kişi katılmıştır. Araştırmada, Beard ve Ragheb (1980) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Gökçe ve Orhan (2011) tarafından yapılan “Serbest Zaman Doyum Ölçeği: SZDÖ” (Leisure Satisfaction Scale: LSS) ve Uçan’ın (2007) geliştirdiği “Spor-Fitnes Merkezlerinin Algılanan Hizmet Kalitesi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzde analizleri, t-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon testleri kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularında; kadın ve erkek katılımcıların spor salonlarında algıladıkları hizmet kalitesi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların eğitim durumları ve serbest zaman doyum düzeylerine bakıldığında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Çalışma kapsamındaki katılımcıların spor geçmişleri ve algıladıkları hizmet kalitesi arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Sonuç olarak; kadın ve erkek katılımcılar arasında cinsiyet faktörü bakımından üye oldukları spor salonlarındaki algıladıkları hizmet kalitesinde anlamlı bir farklılık yoktur, diğer yandan eğitim durumu göz önüne alındığında serbest zaman doyum düzeylerinin olumlu yönde olduğunu ve katılımcıların algıladıkları hizmet kalitesi düzeylerinin spor geçmişleri göz önünde bulunduğunda yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |