Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 680 - 691, 31.12.2020

Öz

Yabancı dil öğretiminde yöntem kavramı ve en iyi yöntem bulma ile ilgili tartışmalar uzun yıllar devam etmiş, yakın geçmişte yöntem sonrası dönem olarak adlandırılan bir bakış açısıyla bu tartışmalar ivme kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı, yöntem ve yöntem sonrası dönem arasındaki diyalektik ilişkiyi sunarak yönteme alternatif olarak ortaya atılan yöntem sonrası döneme yönelik eleştirilerden de bahsederek, değişen ve gelişen dünya ve küresel salgın neticesinde yabancı dil öğretiminin gelecekte nasıl şekilleneceği hususunda ipuçları vermektir. Bu kapsamda söz konusu bu iki dönemin özellikleri ve aralarındaki etkileşim incelecektir. Bu çalışmada özellikle Covid 19 küresel salgını neticesinde bir zaruriyet olarak ortaya çıkan uzaktan eğitim modelinin yabancı dil öğretimindeki yansımalarına yer verilerek, “yeni normal” adı verilen dönemdeki yansımaları hakkında öngörülerde bulunulacaktır. Bu öngörülerin, pandemi sonrası dönemde de yabancı dil öğretiminde yer bulacağı sonucuna varmak mümkündür.

Teşekkür

Ankara Üniversitesi Yabancı Dil Öğretimi programı kapsamında "Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem Sonrası Dönem" dersimizde bu makaleyi yazmama ilham verecek okuma listeleri ve engin bilgi tecrübesiyle katkıda bulunduğu için Doç Dr. Sıla Ay hocama çok teşekkür ediyorum.

Kaynakça

  • Akbari, R. (2008). Post method discourse and practice. TESOL Quarterly, 42 (4): 641-652.
  • Allwright, R. L. (1991). The death of the method (Working Paper No. 10). Lancaster, England: The University of Lancaster, The Exploratory Practice Centre.
  • Banegas, D.L., López-Barrios, M., Porto, M., Soto, M.D. (2014). English language teaching in the post-methods era: Selected papers from the 39th FAAPI conference. Erişim: www.faapi.org.ar/downloads/FAAPI2014.pdf
  • Bell, D.M. (2003). Method and post method: Are they really so incompatible? TESOL Quarterly,37(2): 325-335.
  • Bell, D. M. (2007). Do teachers think that methods are dead? ELT Journal, 61 (2):135-143.
  • Boyadzhieva, E. (2014). Theory and practice in foreign language teaching -Past and present. Journal of Modern Education Review, 4 (10): 776–788. Brown, H. D. 2000. Principles of language learning and teaching. White Plains, N.Y.: Addison Wesley Longman.
  • Dağkıran, İ. (2015). Post method pedagogy and reflective practice: Current stance of Turkish EFL teachers. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gregg, K. (1986). Review of the input hypothesis: Issues and implications. TESOL Quarterly, 20 (1): 116-122. Islam, A.S., Shuchi, I.J. (2017). Deconstruction of method-post method dialectics in English language teaching. Journal of Language Teaching and Research,8 (3):539-547.
  • Kumaravadivelu, B. (1994). The post method condition: (E)merging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, 28, 27–47.
  • Kumaravadivelu. B. (2001). Toward a post method pedagogy. TESOL Quarterly, 35(4): 537-560.
  • Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: Macro strategies for language teaching. New Haven, CT: Yale University Press.
  • Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to post method. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Masouleh, N. S. (2012). From method to post method: A panacea! English Language Teaching, 5(4): 65.
  • Nagy, I. K. (2019). In between language teaching methods: Do we need (to know about) methods at all? Philologica,11(3):119-139.
  • Navidnia, H., Eghtesadi, R. (2009). SLA research in post method era: Neglects, misunderstanding and alternatives. Educational Research and Review,4(2):57-62.
  • Nunan, D. (1991). Language teaching methodology: A textbook for teachers (Vol. 128). United Kingdom: Prentice Hall.
  • Pennycook, A. (1989). The concept of method, interested knowledge, and the politics of language teaching. TESOL Quarterly, 23(4): 589-618.
  • Prabhu, N. S. (1990). There is no best method-why? TESOL Quarterly,24,161-176.
  • Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching (Second edition). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Soomro, A. F., Almaki, M. S. (2017). Language practitioners’ reflections on method based and post method pedagogies. English Language Teaching,10(5): 234-242.
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 680 - 691, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Akbari, R. (2008). Post method discourse and practice. TESOL Quarterly, 42 (4): 641-652.
  • Allwright, R. L. (1991). The death of the method (Working Paper No. 10). Lancaster, England: The University of Lancaster, The Exploratory Practice Centre.
  • Banegas, D.L., López-Barrios, M., Porto, M., Soto, M.D. (2014). English language teaching in the post-methods era: Selected papers from the 39th FAAPI conference. Erişim: www.faapi.org.ar/downloads/FAAPI2014.pdf
  • Bell, D.M. (2003). Method and post method: Are they really so incompatible? TESOL Quarterly,37(2): 325-335.
  • Bell, D. M. (2007). Do teachers think that methods are dead? ELT Journal, 61 (2):135-143.
  • Boyadzhieva, E. (2014). Theory and practice in foreign language teaching -Past and present. Journal of Modern Education Review, 4 (10): 776–788. Brown, H. D. 2000. Principles of language learning and teaching. White Plains, N.Y.: Addison Wesley Longman.
  • Dağkıran, İ. (2015). Post method pedagogy and reflective practice: Current stance of Turkish EFL teachers. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gregg, K. (1986). Review of the input hypothesis: Issues and implications. TESOL Quarterly, 20 (1): 116-122. Islam, A.S., Shuchi, I.J. (2017). Deconstruction of method-post method dialectics in English language teaching. Journal of Language Teaching and Research,8 (3):539-547.
  • Kumaravadivelu, B. (1994). The post method condition: (E)merging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, 28, 27–47.
  • Kumaravadivelu. B. (2001). Toward a post method pedagogy. TESOL Quarterly, 35(4): 537-560.
  • Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: Macro strategies for language teaching. New Haven, CT: Yale University Press.
  • Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to post method. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Masouleh, N. S. (2012). From method to post method: A panacea! English Language Teaching, 5(4): 65.
  • Nagy, I. K. (2019). In between language teaching methods: Do we need (to know about) methods at all? Philologica,11(3):119-139.
  • Navidnia, H., Eghtesadi, R. (2009). SLA research in post method era: Neglects, misunderstanding and alternatives. Educational Research and Review,4(2):57-62.
  • Nunan, D. (1991). Language teaching methodology: A textbook for teachers (Vol. 128). United Kingdom: Prentice Hall.
  • Pennycook, A. (1989). The concept of method, interested knowledge, and the politics of language teaching. TESOL Quarterly, 23(4): 589-618.
  • Prabhu, N. S. (1990). There is no best method-why? TESOL Quarterly,24,161-176.
  • Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching (Second edition). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Soomro, A. F., Almaki, M. S. (2017). Language practitioners’ reflections on method based and post method pedagogies. English Language Teaching,10(5): 234-242.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme
Yazarlar

Kübra Kıraç

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıraç, K. (2020). Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 680-691.
AMA Kıraç K. Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra. UGEAD - IntJCES. Aralık 2020;6(2):680-691.
Chicago Kıraç, Kübra. “Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem Ve Sonrası: 2020’den Sonra”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2020): 680-91.
EndNote Kıraç K (01 Aralık 2020) Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 2 680–691.
IEEE K. Kıraç, “Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra”, UGEAD - IntJCES, c. 6, sy. 2, ss. 680–691, 2020.
ISNAD Kıraç, Kübra. “Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem Ve Sonrası: 2020’den Sonra”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6/2 (Aralık 2020), 680-691.
JAMA Kıraç K. Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra. UGEAD - IntJCES. 2020;6:680–691.
MLA Kıraç, Kübra. “Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem Ve Sonrası: 2020’den Sonra”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 2, 2020, ss. 680-91.
Vancouver Kıraç K. Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Sonrası: 2020’den Sonra. UGEAD - IntJCES. 2020;6(2):680-91.