Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Perception of Being Bored in Leisure and Attitudes towards Sports of Faculty of Sport Sciences Students

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 402 - 416, 30.12.2022

Öz

The aim of this research is to examine the relationship between the attitudes to sports and the perception of boredom in leisure according to some variables of students studying in sports sciences. The research group consists of 180 (75 female and 105 male) volunteer students studying at the Faculty of Sports Sciences in Bartın University. Personal information form, “The Leisure Boredom Scale (LBS)” and “Sport-Oriented Attitude Scale (SOAS)” was used as the data collection tool. Frequency, percentage distribution, arithmetic mean and standard deviation, t-Test, ANOVA and Pearson correlation tests were used in the analysis of the data. In the findings of the study, no significant difference was found between LBS and its sub-dimensions, and SOAS and its sub-dimensions according to the gender variable. According to the age variable, there was no significant relationship between the sub-dimensions of LBS total score averages and "living with sports" and "active sports", while a low and positive significant relationship was found in SOAS and "interest in sports" sub-dimensions. In addition, a low and positive significant relationship was found between the leisure boredom scale and Sport-Oriented Attitude Scale. Ergo, it can be said that as the content and boredom perception of the students of the faculty of sports sciences increases, their level of sport-oriented attitudes will also increase.

Kaynakça

  • Abakay, U., Cengiz, R., Şahin, M. (2013). Investigation of university students attitudes about physical education and sports course. Journal of Education and Sociology, 4(2): 103-108. https://doi.org/10.7813/jes.2013/4-2/15
  • Akandere, M., Özyalvaç, N. T., Duman, S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi: Konya Anadolu Lisesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 1-10.
  • Akyüz, H., Türkmen, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 4(1): 340-357. https://doi.org/10.14486/IntJSCS562
  • Aydın, İ., Öncü, E., Akbulut, V., Kılıç, S. K. (2019). Öğretmen adaylarında boş zaman sıkılma algısı ve psikolojik sağlamlık ilişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(1): 39-53.
  • Ayhan, B., Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science. 8(3): 154-166.
  • Ayhan, R., Akay, B., Öçalan, M., Orhan, R. (2022). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon fayda düzeyleri ile akademik öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 258-276. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1146884
  • Başkonuş, T. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2): 365-376. https://doi.org/10.31592/aeusbed.730674
  • Biolcati, R., Passini, S., Mancini, G. (2016). I cannot stand the boredom. Binge drinking expectancies in adolescence. Addictive Behaviors Addictive Behaviors Reports, 3: 70-76. https://doi.org/10.1016/j.abrep.2016.05.001
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(4): 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri (31. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Caterino, M. C., Polak, E. D. (1999). Effects of two types of activity on the performance of secondthird-, and fourth-grade students on a test of concentration. Perceptual and Motor Skills, 89: 245–248. https://doi.org/10.2466/pms.1999.89.1.245
  • Göksel, A. G., Caz, Ç. (2016). Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-9. https://doi.org/10.22396/sbd.2016.0
  • Göksel, A. G., Caz, Ç., Yazıcı, Ö. F., İkizler, H. C. (2017). Farklı bölümlerdeki öğrencilerin spora yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Marmara Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(2): 123-134. https://doi.org/10.17155/omuspd.322783
  • Iso-Ahola, S. E., Weissinger, E. (1987). Leisure and boredom. Journal of social and clinical psychology, 5(3): 356-364. https://doi.org/10.1521/jscp.1987.5.3.356
  • Iso-Ahola, S. E., Weissinger, E. (1990). Perceptions of boredom in leisure: Conceptualization, reliability and validity of the leisure boredom scale. Journal of Leisure Research, 22(1): 1-17. https://doi.org/10.1080/00222216.1990.11969811
  • Iso-Ahola, S. E., Crowley E. D. (1991) Adolescent substance abuse and leisure boredom. Journal of Leisure Research, 23(3): 260–271. https://doi.org/10.1080/00222216.1991.11969857
  • Işık, U., Karakullukçu, Ö. F., Güngörmüş, H. A. (2020). Bilinçli Farkındalığın Psikolojik İyi Oluş Üzerindeki Etkisi: Boş Zamanda Can Sıkıntısının Aracılık Rolü. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(SI1): 49-61. https://doi.org/10.33468/sbsebd.134
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Öncü, E. (2014). Leisure Boredom Scale: The factor structure and the demographic differences. Turkish Journal of Sport and Exercise, 16(2): 28-35. https://doi.org/10.15314/TJSE.201428102
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Sarol, H. (2018). Yetişkinlerde serbest zamanda sıkılma algısı, algılanan sosyal yetkinlik ve benlik saygısı düzeyinin incelenmesi. International Journal of Sport Exercise & Training Sciences, 4(4): 113-121. https://doi.org/10.18826/useeabd.473994
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Kılıç, S. K., Öncü, E. (2018). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman sıkılma algısı, yaşam doyumu ve sosyal bağlılık düzeylerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 6(12): 342-357. https://doi.org/10.18009/jcer.466740
  • Kaya, Ö., Cicicoğlu, H. İ., Demir, G. T. (2018). The attitudes of university students towards sports: attitude and metaphorical perception. European Journal of Physical Education and Sport Science, 5(1): 115-128. https://doi.org/10.5281/zenodo.1593401
  • Keays, J. J., Allison, K. R. (1995). The effects of regular moderate to vigorous physical activity on student outcomes: a review. Canadian Journal of Public Health, 86(1): 62–65.
  • Kızılyallı, M. (2014). Ankara üniversitesi öğrencilerinin kadınların spor etkinliklerine Katılımlarına İlişkin Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korkutata, A. (2018). Leisure boredom scale: A research on university Students. Journal of Education and Training Studies, 6(12): 148-157. https://doi.org/0.11114/jets.v6i12.3648
  • Köse, E., Bayköse, N. (2019). Serbest zamanda sıkılma algısı ve egzersiz bağımlılığı arasındaki ilişki. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 2(1): 1-14.
  • Kwak, L., Kremers, S. P., Bergman, P., Ruiz, J. R., Rizzo, N. S., Sjöström, M. (2009). Associations between physical activity, fitness, and academic achievement. The Journal of Pediatrics, 155(6): 914-918. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2009.06.019
  • Leung, L. (2008). Leisure boredom, sensation seeking, self-esteem, and addiction: Symptoms and patterns of cell phone use. Mediated interpersonal communication, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, 18. 359-381.
  • Li, F. J., Chen, J. J., Baker, M. (2012). University students' attitudes toward physical education teaching. Journal of Teaching in Physical Education, 33(2): 186-212. https://doi.org/10.1123/jtpe.2012-0187
  • Martin, M., Sadlo, G., Stew, G. (2006). The phenomenon of boredom. Qualitative Research in Psychology, 3(3): 193-211. https://doi.org/10.1191/1478088706qrp066oa
  • Mert, G. (2012). İnternet üzerindeki alışverişlerde, alıcının duygu ve beklentilerinin satış üzerine etkileri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2): 81-94.
  • Oh, S., Caldwell, L. L., Oh, S. (2001). The relationship between leisure constraints and leisure boredom in creative activities and hobbies of a sample of Korean adults. World Leisure Journal. 2(43): 30-38. https://doi.org/10.1080/04419057.2001.9674228
  • Özer, M., Karabulut, Ö. (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Turkish Journal of Geriatrics, 6(2): 72-74.
  • Rasberry, C. N., Lee, S. M., Robin, L., Laris, B. A., Russell, L. A., Coyle, K. K., Nihiser, A. J. (2011). The association between school-based physical activity, including physical education, and academic performance: A Systematic Review of the Literature. Preventive Medicine, 52. 10-20. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2011.01.027
  • Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Shaw, S. M., Caldwell, L. L., Kleiber, D. A. (1996). Boredom, stress and social control in the daily activities of adolescents. Journal of Leisure Research, 28(4): 274-292. https://doi.org/10.1080/00222216.1996.11949776
  • Şentürk, H. E. (2015). Spora yönelik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2): 8-18.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tremblay, M. S., Inman J. W., Willms, J. D. (2000). The relationship between physical ctivity, self-esteem, and academic achievement in 12-year-old children. Pediatric Exercise Science, 12. 312-323. https://doi.org/10.1123/pes.12.3.312
  • Trudeau, F., Shephard, R. J. (2008). Physical education, school physical activity, school sports and academic achievement. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 5(10): 1-12. https://doi.org/10.1186/1479- 5868-5-10
  • Turhan, F. H., Uğur, İ., Aydoğmuş, M., Yalçın, İ. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2): 19-32.
  • Ünal, C. (1981). Genel tutumların veya değerlerin psikolojisi üzerine bir araştırma. Eğitim psikolojisi dizisi-1. Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Yayınları.
  • Varol, R., Varol, S., Türkmen, M. (2017). Bartın üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2): 316-329.
  • Weinberg, S. R., Gould, D. (2007). Foundation of sportand exercise psychology, Champaign: Human Kinetics Publishers.
  • Yaşartürk, F. (2016). Elit düzeydeki sporcuların rekreatif etkinlik tercihlerinde tutum, sıkılma algısı ile yaşam doyumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Karataş, İ. (2017). Rekreatif etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin serbest zamanda sıkılma algısı ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2): 239-252.
  • Yaşartürk, F., Akay, B., Ayhan, B. (2021). The relationship between leisure management and exam anxiety levels of university students. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences, 15(10): 2915-2921. https://doi.org/10.53350/pjmhs2115102915
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Karataş, İ. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının serbest zamanda sıkılma algısı ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2): 469-479.
  • Yavuz, C., Yücel, A. S. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72): 2050-2058. https://doi.org/10.17755/esosder.584081
  • Yıldıran, M. K. (2019). Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutum düzeylerinin boş zamanda sıkılma algısını belirlemedeki rolünün incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Yılmaz, A., Şentürk, U., Ramazanoğlu, F. (2015). Bedensel engellilerde spor konulu araştırmaların içerik analizi. spor yönetimi ve bilgi teknolojileri, 9 (1-2): 28-43.

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 402 - 416, 30.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı spor bilimlerinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutum ve boş zamanda sıkılma algısı düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma grubunu, 2022-2023 güz yarıyılında Bartın Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 180 (75 kadın ve 105 erkek) gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, “Boş Zamanda Sıkılma Algısı Ölçeği (BZSAÖ)” ve “Spor Yönelik Tutum Ölçeği (SYTÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistik, t-Testi, tek yönlü varyans ANOVA ve Pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında cinsiyet değişkenine göre BZSAÖ toplam puan ortalamaları ve alt boyutları ile SYTÖ toplam puan ortalamaları ve alt boyutları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Yaş değişkenine göre BZSAÖ toplam puan ortalamaları ve alt boyutları ile “sporla yaşama” ve “aktif spor yapma” arasında anlamlı ilişki tespit edilmezken, SYTÖ ve “spora ilgi duyma” alt boyutunda düşük düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca korelasyon analizi sonuçlarına göre BZSAÖ ve SYTÖ arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Dolayısıyla Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman faaliyetleri sonucunda elde edilen doyum ve sıkılma algısı düzeyi yükseldikçe spora yönelik tutumlarının artacağı söylenebilir.

Kaynakça

  • Abakay, U., Cengiz, R., Şahin, M. (2013). Investigation of university students attitudes about physical education and sports course. Journal of Education and Sociology, 4(2): 103-108. https://doi.org/10.7813/jes.2013/4-2/15
  • Akandere, M., Özyalvaç, N. T., Duman, S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi: Konya Anadolu Lisesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 1-10.
  • Akyüz, H., Türkmen, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 4(1): 340-357. https://doi.org/10.14486/IntJSCS562
  • Aydın, İ., Öncü, E., Akbulut, V., Kılıç, S. K. (2019). Öğretmen adaylarında boş zaman sıkılma algısı ve psikolojik sağlamlık ilişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(1): 39-53.
  • Ayhan, B., Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science. 8(3): 154-166.
  • Ayhan, R., Akay, B., Öçalan, M., Orhan, R. (2022). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon fayda düzeyleri ile akademik öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 258-276. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1146884
  • Başkonuş, T. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kırşehir ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2): 365-376. https://doi.org/10.31592/aeusbed.730674
  • Biolcati, R., Passini, S., Mancini, G. (2016). I cannot stand the boredom. Binge drinking expectancies in adolescence. Addictive Behaviors Addictive Behaviors Reports, 3: 70-76. https://doi.org/10.1016/j.abrep.2016.05.001
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(4): 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri (31. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Caterino, M. C., Polak, E. D. (1999). Effects of two types of activity on the performance of secondthird-, and fourth-grade students on a test of concentration. Perceptual and Motor Skills, 89: 245–248. https://doi.org/10.2466/pms.1999.89.1.245
  • Göksel, A. G., Caz, Ç. (2016). Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-9. https://doi.org/10.22396/sbd.2016.0
  • Göksel, A. G., Caz, Ç., Yazıcı, Ö. F., İkizler, H. C. (2017). Farklı bölümlerdeki öğrencilerin spora yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Marmara Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(2): 123-134. https://doi.org/10.17155/omuspd.322783
  • Iso-Ahola, S. E., Weissinger, E. (1987). Leisure and boredom. Journal of social and clinical psychology, 5(3): 356-364. https://doi.org/10.1521/jscp.1987.5.3.356
  • Iso-Ahola, S. E., Weissinger, E. (1990). Perceptions of boredom in leisure: Conceptualization, reliability and validity of the leisure boredom scale. Journal of Leisure Research, 22(1): 1-17. https://doi.org/10.1080/00222216.1990.11969811
  • Iso-Ahola, S. E., Crowley E. D. (1991) Adolescent substance abuse and leisure boredom. Journal of Leisure Research, 23(3): 260–271. https://doi.org/10.1080/00222216.1991.11969857
  • Işık, U., Karakullukçu, Ö. F., Güngörmüş, H. A. (2020). Bilinçli Farkındalığın Psikolojik İyi Oluş Üzerindeki Etkisi: Boş Zamanda Can Sıkıntısının Aracılık Rolü. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(SI1): 49-61. https://doi.org/10.33468/sbsebd.134
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Öncü, E. (2014). Leisure Boredom Scale: The factor structure and the demographic differences. Turkish Journal of Sport and Exercise, 16(2): 28-35. https://doi.org/10.15314/TJSE.201428102
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Sarol, H. (2018). Yetişkinlerde serbest zamanda sıkılma algısı, algılanan sosyal yetkinlik ve benlik saygısı düzeyinin incelenmesi. International Journal of Sport Exercise & Training Sciences, 4(4): 113-121. https://doi.org/10.18826/useeabd.473994
  • Kara, F. M., Gürbüz, B., Kılıç, S. K., Öncü, E. (2018). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman sıkılma algısı, yaşam doyumu ve sosyal bağlılık düzeylerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 6(12): 342-357. https://doi.org/10.18009/jcer.466740
  • Kaya, Ö., Cicicoğlu, H. İ., Demir, G. T. (2018). The attitudes of university students towards sports: attitude and metaphorical perception. European Journal of Physical Education and Sport Science, 5(1): 115-128. https://doi.org/10.5281/zenodo.1593401
  • Keays, J. J., Allison, K. R. (1995). The effects of regular moderate to vigorous physical activity on student outcomes: a review. Canadian Journal of Public Health, 86(1): 62–65.
  • Kızılyallı, M. (2014). Ankara üniversitesi öğrencilerinin kadınların spor etkinliklerine Katılımlarına İlişkin Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korkutata, A. (2018). Leisure boredom scale: A research on university Students. Journal of Education and Training Studies, 6(12): 148-157. https://doi.org/0.11114/jets.v6i12.3648
  • Köse, E., Bayköse, N. (2019). Serbest zamanda sıkılma algısı ve egzersiz bağımlılığı arasındaki ilişki. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 2(1): 1-14.
  • Kwak, L., Kremers, S. P., Bergman, P., Ruiz, J. R., Rizzo, N. S., Sjöström, M. (2009). Associations between physical activity, fitness, and academic achievement. The Journal of Pediatrics, 155(6): 914-918. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2009.06.019
  • Leung, L. (2008). Leisure boredom, sensation seeking, self-esteem, and addiction: Symptoms and patterns of cell phone use. Mediated interpersonal communication, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, 18. 359-381.
  • Li, F. J., Chen, J. J., Baker, M. (2012). University students' attitudes toward physical education teaching. Journal of Teaching in Physical Education, 33(2): 186-212. https://doi.org/10.1123/jtpe.2012-0187
  • Martin, M., Sadlo, G., Stew, G. (2006). The phenomenon of boredom. Qualitative Research in Psychology, 3(3): 193-211. https://doi.org/10.1191/1478088706qrp066oa
  • Mert, G. (2012). İnternet üzerindeki alışverişlerde, alıcının duygu ve beklentilerinin satış üzerine etkileri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2): 81-94.
  • Oh, S., Caldwell, L. L., Oh, S. (2001). The relationship between leisure constraints and leisure boredom in creative activities and hobbies of a sample of Korean adults. World Leisure Journal. 2(43): 30-38. https://doi.org/10.1080/04419057.2001.9674228
  • Özer, M., Karabulut, Ö. (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Turkish Journal of Geriatrics, 6(2): 72-74.
  • Rasberry, C. N., Lee, S. M., Robin, L., Laris, B. A., Russell, L. A., Coyle, K. K., Nihiser, A. J. (2011). The association between school-based physical activity, including physical education, and academic performance: A Systematic Review of the Literature. Preventive Medicine, 52. 10-20. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2011.01.027
  • Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Shaw, S. M., Caldwell, L. L., Kleiber, D. A. (1996). Boredom, stress and social control in the daily activities of adolescents. Journal of Leisure Research, 28(4): 274-292. https://doi.org/10.1080/00222216.1996.11949776
  • Şentürk, H. E. (2015). Spora yönelik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2): 8-18.
  • Tezbaşaran, A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tremblay, M. S., Inman J. W., Willms, J. D. (2000). The relationship between physical ctivity, self-esteem, and academic achievement in 12-year-old children. Pediatric Exercise Science, 12. 312-323. https://doi.org/10.1123/pes.12.3.312
  • Trudeau, F., Shephard, R. J. (2008). Physical education, school physical activity, school sports and academic achievement. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 5(10): 1-12. https://doi.org/10.1186/1479- 5868-5-10
  • Turhan, F. H., Uğur, İ., Aydoğmuş, M., Yalçın, İ. (2021). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2): 19-32.
  • Ünal, C. (1981). Genel tutumların veya değerlerin psikolojisi üzerine bir araştırma. Eğitim psikolojisi dizisi-1. Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Yayınları.
  • Varol, R., Varol, S., Türkmen, M. (2017). Bartın üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2): 316-329.
  • Weinberg, S. R., Gould, D. (2007). Foundation of sportand exercise psychology, Champaign: Human Kinetics Publishers.
  • Yaşartürk, F. (2016). Elit düzeydeki sporcuların rekreatif etkinlik tercihlerinde tutum, sıkılma algısı ile yaşam doyumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Karataş, İ. (2017). Rekreatif etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin serbest zamanda sıkılma algısı ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(2): 239-252.
  • Yaşartürk, F., Akay, B., Ayhan, B. (2021). The relationship between leisure management and exam anxiety levels of university students. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences, 15(10): 2915-2921. https://doi.org/10.53350/pjmhs2115102915
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Karataş, İ. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının serbest zamanda sıkılma algısı ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2): 469-479.
  • Yavuz, C., Yücel, A. S. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72): 2050-2058. https://doi.org/10.17755/esosder.584081
  • Yıldıran, M. K. (2019). Üniversite öğrencilerinin boş zaman tutum düzeylerinin boş zamanda sıkılma algısını belirlemedeki rolünün incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Yılmaz, A., Şentürk, U., Ramazanoğlu, F. (2015). Bedensel engellilerde spor konulu araştırmaların içerik analizi. spor yönetimi ve bilgi teknolojileri, 9 (1-2): 28-43.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Fatih Yaşartürk 0000-0003-4934-101X

Ayça Genç 0000-0003-2498-7092

Harun Peker 0000-0001-7860-315X

Melisa Bakar 0000-0003-3512-4903

Mehmet Batın Bayburtlu 0000-0003-4523-2377

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yaşartürk, F., Genç, A., Peker, H., Bakar, M., vd. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 402-416.
AMA Yaşartürk F, Genç A, Peker H, Bakar M, Bayburtlu MB. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki. UGEAD - IntJCES. Aralık 2022;8(2):402-416.
Chicago Yaşartürk, Fatih, Ayça Genç, Harun Peker, Melisa Bakar, ve Mehmet Batın Bayburtlu. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı Ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, sy. 2 (Aralık 2022): 402-16.
EndNote Yaşartürk F, Genç A, Peker H, Bakar M, Bayburtlu MB (01 Aralık 2022) Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 402–416.
IEEE F. Yaşartürk, A. Genç, H. Peker, M. Bakar, ve M. B. Bayburtlu, “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki”, UGEAD - IntJCES, c. 8, sy. 2, ss. 402–416, 2022.
ISNAD Yaşartürk, Fatih vd. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı Ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (Aralık 2022), 402-416.
JAMA Yaşartürk F, Genç A, Peker H, Bakar M, Bayburtlu MB. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki. UGEAD - IntJCES. 2022;8:402–416.
MLA Yaşartürk, Fatih vd. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı Ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 2, 2022, ss. 402-16.
Vancouver Yaşartürk F, Genç A, Peker H, Bakar M, Bayburtlu MB. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zamanda Sıkılma Algısı ve Spora Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişki. UGEAD - IntJCES. 2022;8(2):402-16.