Bu çalışmanın yapılmasının amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Bartın ilinde 2018-2019 eğitim - öğretim yılında mesleğini icra eden 97 beden eğitimi ve spor öğretmenliği oluştururken, örneklem grubunu ise 84 (65 erkek ve 19 kadın) beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖMYTÖ), “Serbest Zaman İlgilenim Ölçeği (SZİÖ)” ve “Rekreasyon Fayda Ölçeği (RFÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde dağılımı, bağımsız örneklem t-Testi, tek faktörlü varyans analizi ANOVA ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Varyansların eşitliği için hesaplanan anlamlılık değeri düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularında cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve serbest zaman süresi değişkenlerine göre ÖMYTÖ, SZİÖ ve RFÖ toplam puan ortalamalarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Katılımcıların ÖMYTÖ ile SZİÖ arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde ve ÖMYTÖ ile SZİÖ arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki bulunurken SZİÖ ve RFÖ arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik sergilediği tutum düzeyinin artması serbest zamanda ilgilenim ve rekreasyonel faaliyetlerden elde edilen tutum düzeyinin de arttırdığını söylenebilir.
Beden eğitimi ve spor öğretmenleri Mesleğe yönelik tutum Serbest zaman ilgilenim Rekreasyon fayda Physical education and sports teachers Attitude towards the profession Leisure time Recreation benefit
The purpose of this study is to examine the relationship between the attitudes of physical education and sports teachers towards the profession, the level of benefit for leisure time involvement and recreational activities. The population of the research consists of 97 physical education and sports teachers working in the province of Bartın in the 2018-2019 academic year, while the sample group consists of 84 (65 male and 19 female) physical education and sports teachers. Personal information form prepared by the researcher, Attitudes towards Teaching Profession Scale (TAMS), "Leisure Time Involvement Scale (SCIÖ)" and "Recreation Benefit Scale" were used as data collection tools in the study. Frequency, percentage distribution, independent sample t-Test, single factor analysis of variance ANOVA and Pearson Correlation analyzes were used in the analysis of the data. The level of significance calculated for the equality of variances was accepted as p<0.05. In the findings of the study, no significant difference was found in the total mean scores of SCIAS, SCI and RFS according to the variables of gender, age, professional seniority and leisure time. While the participants found a low and positive relationship between SCIQ and SCI, and a low and positive significant relationship between SCIAS and SCI, a moderate and positive significant relationship was found between SCIQ and RFI. As a result, it can be said that the increase in the attitude level of physical education and sports teachers towards the profession also increases the level of attitude obtained from leisure and recreational activities.
Physical education and sports teachers Attitude towards the profession Leisure time Recreation benefit
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |