Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği)

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 608 - 623, 30.12.2022

Öz

Bu çalışmanın yapılmasının amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutum, serbest zaman ilgilenim ve rekreasyon faaliyetlerine yönelik fayda düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, Bartın ilinde 2018-2019 eğitim - öğretim yılında mesleğini icra eden 97 beden eğitimi ve spor öğretmenliği oluştururken, örneklem grubunu ise 84 (65 erkek ve 19 kadın) beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖMYTÖ), “Serbest Zaman İlgilenim Ölçeği (SZİÖ)” ve “Rekreasyon Fayda Ölçeği (RFÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde dağılımı, bağımsız örneklem t-Testi, tek faktörlü varyans analizi ANOVA ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Varyansların eşitliği için hesaplanan anlamlılık değeri düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularında cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve serbest zaman süresi değişkenlerine göre ÖMYTÖ, SZİÖ ve RFÖ toplam puan ortalamalarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Katılımcıların ÖMYTÖ ile SZİÖ arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde ve ÖMYTÖ ile SZİÖ arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki bulunurken SZİÖ ve RFÖ arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik sergilediği tutum düzeyinin artması serbest zamanda ilgilenim ve rekreasyonel faaliyetlerden elde edilen tutum düzeyinin de arttırdığını söylenebilir.

Kaynakça

  • Acar, H., Genç, S., Tutkun, E., Genç, A. (2019). Lise öğrencilerinde beden eğitimi ve spor dersinin sportmenlik davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Muş ili örneği). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(1-A): 23-29.
  • Adıgüzel, A. (2017). The relationship between teacher candidates’ pedagogical competence perceptions and their attitudes about teaching profession. Turkish Journal of Education, 6(3): 113-128. https://doi.org/10.19128/turje.296481
  • Akgül, B. M., Ertüzün, E., Karaküçük, S. (2018). Rekreasyon Fayda Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(1): 25-34.
  • Akyüz, H., Kul, M., Yaşartürk, F. (2016). Rekreasyon açısından ormanlar ve çevre. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1): 881-890. https://doi.org/10.14486/IJSCS163
  • Aloudat, A. S. (2017). Undergraduate students’ perceptions of a tour-guiding career. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 17(4): 333-344. https://doi.org/10.1080/15022250.2017.1330847
  • Arslan, F. M., Bakır, N. O. (2010). Tüketicilerin ilgilenim düzeylerine göre alışveriş merkezlerini tercih etme nedenleri ve sadakate etkisi. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 28(1): 227-259.
  • Aydın, İ. (2016). Fitnes katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve mutluluk düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, R., Sağlam, G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2): 257-294.
  • Ayhan, B., Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3): 154-166. 10. https://doi.org/14486/IntJSCS.2020.605
  • Ayhan, C. (2022). Serbest zaman ilgilenimi, rekreasyonel akış deneyimi, rekreasyonel fayda ve serbest zaman tatmininin tekrar katılım niyeti üzerine etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Ayhan, R., Akay, B., Öçalan, M., Orhan, R. (2022). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon fayda düzeyleri ile akademik öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 258-276. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1146884
  • Barber, H., Sukhi, H., White, S. A. (1999). The influence of parent-coaches on, participant motivation and competitive anxiety in youth sport participants. Journal of Sport Behavior, 22(2): 162-180.
  • Bülbül, A., Ölçücü, B., Akyol, G. (2021). Spor elemanlarının rekreasyon fayda farkındalığı ile bedenlerini beğenme düzeyleri arasındaki ilişki. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergisi, 1(50): 110-123. https://doi.org/10.17498/kdeniz.934526
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (31. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cabı, E. (2016). Dijital teknolojiye yönelik tutum ölçeği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3): 1229-1244.
  • Chen, C. C., Cheng, C. H., Lin, S. Y. (2013). The relationship among leisure involvement, leisure benefits, and happiness of elementary school teachers in Tainan county. International Research in Education, 1(1): 29-51. https://doi.org/10.5296/ire.v1i1.3970
  • Cuenca-Amigo, M., Aristegui, I., Cuenca, M., Amigo, M. L. (2017). The importance of leisure in older adults living in Spain. Annals of Leisure Research, 20(2): 222-239. https://doi.org/10.1080/11745398.2016.1217493
  • Çağlar, Ç. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme ortamına ilişkin adalet algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (46): 50-69.
  • Çam Aktaş, B. (2016). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlik algısı ve yansıtıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59): 1186-1202. https://doi.org/10.17755/esosder.263224
  • Çeşmeci, N., Çalışkan, N., Özbey, A. (2020). Turizm rehberliği öğrencilerinin bireysel kariyer hedefleri ve mesleğe yönelik tutumları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 8(2): 852-869. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.584
  • Çetin, Ş. (2006). Öğretmenlik mesleği tutum ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve Güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 28-37.
  • Çetiner, İ. N. (2021). Futbol hakemlerinin serbest zaman ilgilenimleri ile karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Dawson, J., Havitz, M., Scott, D. (2011) Behavioral adaptation of alpine skiers to climate change: examining activity involvement and place loyalty. Journal of Travel and Tourism Marketting, 28(4): 388-404. https://doi.org/10.1080/10548408.2011.571573
  • Demir, A. H., Arabacı, İ. (2021). Sınıf öğretmenlerinin proaktif kişilik özellikleri ile mesleğe yönelik tutum ve kariyer geliştirme arzuları arasındaki ilişki. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23): 1-21.
  • Demirel, M. (2019). Leisure involvement and happiness levels of individuals having fitness center membership. Journal of Education and Learning, 8(6): 140-149. https://doi.org/10.5539/jel.v8n6p140
  • Demirhan, G., Çoşkun, H., Altay, F. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin niteliklerine ilişkin görüşler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 27(123): 35-41.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159): 96-111.
  • Erdemli, E. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutumu ile serbest zaman doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Ertüzün, E., Hadı̇, G., Fı̇dan, E. (2020). Spor merkezine üye bireylerin rekreasyon fayda düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3): 231-244. https://doi.org/10.17155/omuspd.657210
  • Eskiler, E., Karataş, G. (2017). Sakarya üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman ilgilenimleri ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkilerinin incelenmesi. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 10-24.
  • Gökçe, F., Sezer, G. O. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Uludağ Üniversitesi Örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1): 1-23.
  • Göktaş, Z. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51): 1288-1295. https://doi.org/10.17719/jisr.2017.1856
  • Gundersen, A. (2004). For the love of kids. NEA Today, 22(5): 64-71.
  • Güldür, B., Yaşartürk, F. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımındaki fayda ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 6(2): 495-506.
  • Güngörmüş, H. A., Yumuk, E. D., Bolat, C., Karakullukçu, Ö. F. (2019). Analysis of attitudes towards leisure activities and level of involvement of individuals doing racket sports with recreactional purposes. 2nd International Recreation and Sports Management Congress. Muğla.
  • Gürbüz, B., Çimen, Z., Aydın, İ. (2018). Serbest zaman ilgilenim ölçeği: Türkçe formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4): 256-265. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000408
  • Havitz, M.E., Kaczynski, A.T., Mannell R.C .(2013). Exploring relationships between physical activity, leisure ınvolvement, self-efficacy, and motivation via participant segmentation. Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal, 35(1): 45-62. https://doi.org/10.1080/01490400.2013.739890
  • Hardin, M., Greer, J. D. (2009) The influence of gender-role socialization, media use and sports participation on perceptions of gender-appropriate sports. Journal of Sport Behaviour, 32(2): 207-226.
  • Heintzman, P. (2009). The spiritual benefits of leisure. Leisure/Loisir, 33(1): 419-445. https://doi.org/10.1080/14927713.2009.9651445
  • Ho, T. K. (2008). A study of leisure attitudes and benefits for senior high school students at PingTung City and country in Taiwan. (Unpublished doctoral dissertation). United States Sports Academy, Daphne, AL.
  • Hung, H. J. (2012). A study on leisure benefits breaking through leisure activities. Journal of National Taiwan Normal University, 3(4): 77-92.
  • Huang, C. E., Tsai, C. Y., Lee, S. C. (2014). A study of the influence of college students’ exercise and leisure motivations on the leisure benefits - using leisure involvement as a moderator. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 8(8): 2427-2431.
  • Kandemir, D., Atakan S.S., Demirci, C. (2013). İlgilenim kavramı ve Türkçe ilgilenim ölçeklerinin değerlendirilmesi: Tüketici ilgilenimi, sürekli ilgilenim ve satın alma kararı ilgilenimi. İktisat İşletme ve Finans, 28(331): 57-88. https://doi.org/10.3848/iif.2013.331.3788
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin yeterlilik algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1): 70-97.
  • Karaküçük, S., Ayyıldız Durhan, T., Akgül, B. M., Aksın, K., Özdemir, A. S. (2019). Oryantiring sporcularında ekosentrik, antroposentrik, antipatik yaklaşımların rekreasyon fayda ile ilişkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3): 1263-1288. https://doi.org/10.17152/gefad.578109
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kılbaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kol, S. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 48: 147-156.
  • Korkmaz, G. ve Sadık, F. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki tutumlarının sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1): 121-138.
  • Kouthouris, C. (2009). An Examination of the relationships between motivation, involvement and intention to continuing participation among recreational skiers. International Journal of Sport Management Recreation & Tourism, 4: 1-19. https://doi.org/10.5199/ijsmart-1791-874X-4a
  • Kozikoğlu, İ., Gönülal, H. (2020). Öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3): 573-589. https://doi.org/10.17556/erziefd.633727
  • Kumar, H. (2012). A comparative study of attitude towards professionalism of government and non-government school teachers, abhinav-national monthly refereed. Journal of Research In Commerce & Management, 2(12): 105-115.
  • Kyle, G., Chick, G. (2004). Enduring leisure involvement: The importance of personal relationships. Leisure Studies, 23(3): 243-266. https://doi.org/10.1080/0261436042000251996
  • Kyle G. T., Absher J., Norman, W., Hammit, W., Jodice, L. (2007). Modified involvement scale. Leisure Studies, 26(4): 398-427. https://doi.org/10.1080/02614360600896668
  • Melton, K. K., Ellis, M. G. (2018). Measurement of time involvement in family activities: Alternative scaling procedures for the family leisure activity profile. Leisure Sciences, 41(6): 1-7. https://doi.org/10.1080/01490400.2018.1458669
  • Pekgöz, R. (2019). Ortaokulda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Siirt ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Özcan, G., Nakip, C. (2016). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3): 783-795. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282380
  • Özder, H., Konedralı, G., Zeki, C. P. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Educational Administration: Theory and Practice, 16(2): 253-275.
  • Özen, Y., Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15: 394-422.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik formasyon sertifika programı ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yöenlik tutumlarının incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2): 48-60.
  • Şahin, S., Acun, A. (2016). Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2): 563–580. http://doi.org/10.21547/jss.256711
  • Serdar, E. (2021). Serbest zaman engelleri ile ilgilenim arasındaki ilişki: fitness merkezi katılımcıları üzerine bir araştırma. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1): 49-61. http://doi.org/10.25307/jssr.889333
  • Seviç, M. (2019). Serbest zaman engelleri ve ilgilenimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Sakarya üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Smith, M. B., Wallace, J. C., Vandenberg, R. J., Mondore, S. (2018). Employee involvement climate, task and citizenship performance, and instability as a moderator. The International Journal of Human Resource Management, 29(4): 615-636. https://doi.org/10.1080/09585192.2016.1184175
  • Şimşek, A., Eroğlu, Ö. (2013). Davranış Bilimleri. Konya: Eğitim Kitapevi.
  • Tunçeli, H. İ. (2013). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Sakarya Üniversitesi örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3): 51-58.
  • Tümkaya, S. (2011). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin iletişim becerileri ile öğretmenlik tutumlarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2): 49-61.
  • Türkeli, A., Hazar, Z., Demir, G. T., Namlı, S. (2017). Beden eğitimi ve spor alanında pedagojik formasyon alan öğrencilerin öğretmen özyeterlikleri ile mesleğe yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3): 1-11.
  • Türkmen, L. (2007). The influences of elementary science teaching method courses on a Turkish teachers college elementary education major students’ attitudes towards science and science teaching. Journal of Baltic Science Education, 6(1): 66-77.
  • Tüzel İşeri, E., Kahraman, H., Karadağ, N. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19): 682-705. https://doi.org/10.26466/opus.567283
  • Üstün, Ü. D., Üstün-Aktaş, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklerin faydaları hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1): 38-48. https://doi.org/10.33468/sbsebd.128
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45: 109-127.
  • Wiley, C. G. E., Shaw, S. W., Havitz, M.E. (2000). Men’s and women’s involvement in sports: An examination of the gendered aspect of leisure involvement. Leisure Sciences, 22(1): 19-31. https://doi.org/10.1080/014904000272939
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve üniversite öğrencilerinin rekreatif eğilimlerinin belirlenmesi (Bartın İli Örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaşartürk, F. (2016). Elit düzeydeki sporcuların rekreatif etkinlik tercihlerinde tutum, sıkılma algısı ile yaşam doyumlarının incelenmesi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Yaşartürk, F., Bilgin, B. (2018). Üniversitede öğrenim gören hentbolcuların serbest zaman tatmin ve yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 4(2): 50-60.
  • Yaşartürk, F., Akay, B., Ayhan, B. (2021). The relationship between leisure management and exam anxiety levels of university students. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences, 15(10): 2915-2921. https://doi.org/10.53350/pjmhs2115102915
  • Yaşar Ekici, F. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(35): 658-665.
  • Yue, G. J. (2012). The relationship between leisure involvement of remote control plane activities and leisure benefits. Unpublished Master Thesis. University of the Great Leaf, School of Management, Nevada.
  • Zembat, R., Akşin Yavuz, E., Tunçeli, H. İ., Yılmaz, H. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik motivasyonları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, 11(4): 789-808. https://dx.doi.org/10.30831/akukeg.351404

Investigation of the Relationship between Physical Education and Sports Teachers' Attitudes towards the Profession, Leisure Time Interest and Benefit Levels for Recreation Activities (Bartın Province Example)

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 608 - 623, 30.12.2022

Öz

The purpose of this study is to examine the relationship between the attitudes of physical education and sports teachers towards the profession, the level of benefit for leisure time involvement and recreational activities. The population of the research consists of 97 physical education and sports teachers working in the province of Bartın in the 2018-2019 academic year, while the sample group consists of 84 (65 male and 19 female) physical education and sports teachers. Personal information form prepared by the researcher, Attitudes towards Teaching Profession Scale (TAMS), "Leisure Time Involvement Scale (SCIÖ)" and "Recreation Benefit Scale" were used as data collection tools in the study. Frequency, percentage distribution, independent sample t-Test, single factor analysis of variance ANOVA and Pearson Correlation analyzes were used in the analysis of the data. The level of significance calculated for the equality of variances was accepted as p<0.05. In the findings of the study, no significant difference was found in the total mean scores of SCIAS, SCI and RFS according to the variables of gender, age, professional seniority and leisure time. While the participants found a low and positive relationship between SCIQ and SCI, and a low and positive significant relationship between SCIAS and SCI, a moderate and positive significant relationship was found between SCIQ and RFI. As a result, it can be said that the increase in the attitude level of physical education and sports teachers towards the profession also increases the level of attitude obtained from leisure and recreational activities.

Kaynakça

  • Acar, H., Genç, S., Tutkun, E., Genç, A. (2019). Lise öğrencilerinde beden eğitimi ve spor dersinin sportmenlik davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Muş ili örneği). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(1-A): 23-29.
  • Adıgüzel, A. (2017). The relationship between teacher candidates’ pedagogical competence perceptions and their attitudes about teaching profession. Turkish Journal of Education, 6(3): 113-128. https://doi.org/10.19128/turje.296481
  • Akgül, B. M., Ertüzün, E., Karaküçük, S. (2018). Rekreasyon Fayda Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(1): 25-34.
  • Akyüz, H., Kul, M., Yaşartürk, F. (2016). Rekreasyon açısından ormanlar ve çevre. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1): 881-890. https://doi.org/10.14486/IJSCS163
  • Aloudat, A. S. (2017). Undergraduate students’ perceptions of a tour-guiding career. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 17(4): 333-344. https://doi.org/10.1080/15022250.2017.1330847
  • Arslan, F. M., Bakır, N. O. (2010). Tüketicilerin ilgilenim düzeylerine göre alışveriş merkezlerini tercih etme nedenleri ve sadakate etkisi. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 28(1): 227-259.
  • Aydın, İ. (2016). Fitnes katılımcılarının rekreasyonel etkinliklere yönelik ilgilenim ve mutluluk düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, R., Sağlam, G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2): 257-294.
  • Ayhan, B., Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3): 154-166. 10. https://doi.org/14486/IntJSCS.2020.605
  • Ayhan, C. (2022). Serbest zaman ilgilenimi, rekreasyonel akış deneyimi, rekreasyonel fayda ve serbest zaman tatmininin tekrar katılım niyeti üzerine etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Ayhan, R., Akay, B., Öçalan, M., Orhan, R. (2022). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon fayda düzeyleri ile akademik öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 258-276. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1146884
  • Barber, H., Sukhi, H., White, S. A. (1999). The influence of parent-coaches on, participant motivation and competitive anxiety in youth sport participants. Journal of Sport Behavior, 22(2): 162-180.
  • Bülbül, A., Ölçücü, B., Akyol, G. (2021). Spor elemanlarının rekreasyon fayda farkındalığı ile bedenlerini beğenme düzeyleri arasındaki ilişki. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergisi, 1(50): 110-123. https://doi.org/10.17498/kdeniz.934526
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (31. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cabı, E. (2016). Dijital teknolojiye yönelik tutum ölçeği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3): 1229-1244.
  • Chen, C. C., Cheng, C. H., Lin, S. Y. (2013). The relationship among leisure involvement, leisure benefits, and happiness of elementary school teachers in Tainan county. International Research in Education, 1(1): 29-51. https://doi.org/10.5296/ire.v1i1.3970
  • Cuenca-Amigo, M., Aristegui, I., Cuenca, M., Amigo, M. L. (2017). The importance of leisure in older adults living in Spain. Annals of Leisure Research, 20(2): 222-239. https://doi.org/10.1080/11745398.2016.1217493
  • Çağlar, Ç. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme ortamına ilişkin adalet algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (46): 50-69.
  • Çam Aktaş, B. (2016). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlik algısı ve yansıtıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59): 1186-1202. https://doi.org/10.17755/esosder.263224
  • Çeşmeci, N., Çalışkan, N., Özbey, A. (2020). Turizm rehberliği öğrencilerinin bireysel kariyer hedefleri ve mesleğe yönelik tutumları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 8(2): 852-869. https://doi.org/10.21325/jotags.2020.584
  • Çetin, Ş. (2006). Öğretmenlik mesleği tutum ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve Güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 28-37.
  • Çetiner, İ. N. (2021). Futbol hakemlerinin serbest zaman ilgilenimleri ile karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Dawson, J., Havitz, M., Scott, D. (2011) Behavioral adaptation of alpine skiers to climate change: examining activity involvement and place loyalty. Journal of Travel and Tourism Marketting, 28(4): 388-404. https://doi.org/10.1080/10548408.2011.571573
  • Demir, A. H., Arabacı, İ. (2021). Sınıf öğretmenlerinin proaktif kişilik özellikleri ile mesleğe yönelik tutum ve kariyer geliştirme arzuları arasındaki ilişki. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23): 1-21.
  • Demirel, M. (2019). Leisure involvement and happiness levels of individuals having fitness center membership. Journal of Education and Learning, 8(6): 140-149. https://doi.org/10.5539/jel.v8n6p140
  • Demirhan, G., Çoşkun, H., Altay, F. (2002). Beden eğitimi öğretmenlerinin niteliklerine ilişkin görüşler. Eğitim ve Bilim Dergisi, 27(123): 35-41.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159): 96-111.
  • Erdemli, E. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutumu ile serbest zaman doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Ertüzün, E., Hadı̇, G., Fı̇dan, E. (2020). Spor merkezine üye bireylerin rekreasyon fayda düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3): 231-244. https://doi.org/10.17155/omuspd.657210
  • Eskiler, E., Karataş, G. (2017). Sakarya üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman ilgilenimleri ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkilerinin incelenmesi. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3): 10-24.
  • Gökçe, F., Sezer, G. O. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Uludağ Üniversitesi Örneği). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1): 1-23.
  • Göktaş, Z. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51): 1288-1295. https://doi.org/10.17719/jisr.2017.1856
  • Gundersen, A. (2004). For the love of kids. NEA Today, 22(5): 64-71.
  • Güldür, B., Yaşartürk, F. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımındaki fayda ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 6(2): 495-506.
  • Güngörmüş, H. A., Yumuk, E. D., Bolat, C., Karakullukçu, Ö. F. (2019). Analysis of attitudes towards leisure activities and level of involvement of individuals doing racket sports with recreactional purposes. 2nd International Recreation and Sports Management Congress. Muğla.
  • Gürbüz, B., Çimen, Z., Aydın, İ. (2018). Serbest zaman ilgilenim ölçeği: Türkçe formu geçerlik ve güvenirlik çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4): 256-265. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000408
  • Havitz, M.E., Kaczynski, A.T., Mannell R.C .(2013). Exploring relationships between physical activity, leisure ınvolvement, self-efficacy, and motivation via participant segmentation. Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal, 35(1): 45-62. https://doi.org/10.1080/01490400.2013.739890
  • Hardin, M., Greer, J. D. (2009) The influence of gender-role socialization, media use and sports participation on perceptions of gender-appropriate sports. Journal of Sport Behaviour, 32(2): 207-226.
  • Heintzman, P. (2009). The spiritual benefits of leisure. Leisure/Loisir, 33(1): 419-445. https://doi.org/10.1080/14927713.2009.9651445
  • Ho, T. K. (2008). A study of leisure attitudes and benefits for senior high school students at PingTung City and country in Taiwan. (Unpublished doctoral dissertation). United States Sports Academy, Daphne, AL.
  • Hung, H. J. (2012). A study on leisure benefits breaking through leisure activities. Journal of National Taiwan Normal University, 3(4): 77-92.
  • Huang, C. E., Tsai, C. Y., Lee, S. C. (2014). A study of the influence of college students’ exercise and leisure motivations on the leisure benefits - using leisure involvement as a moderator. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 8(8): 2427-2431.
  • Kandemir, D., Atakan S.S., Demirci, C. (2013). İlgilenim kavramı ve Türkçe ilgilenim ölçeklerinin değerlendirilmesi: Tüketici ilgilenimi, sürekli ilgilenim ve satın alma kararı ilgilenimi. İktisat İşletme ve Finans, 28(331): 57-88. https://doi.org/10.3848/iif.2013.331.3788
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin yeterlilik algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1): 70-97.
  • Karaküçük, S., Ayyıldız Durhan, T., Akgül, B. M., Aksın, K., Özdemir, A. S. (2019). Oryantiring sporcularında ekosentrik, antroposentrik, antipatik yaklaşımların rekreasyon fayda ile ilişkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3): 1263-1288. https://doi.org/10.17152/gefad.578109
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kılbaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kol, S. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 48: 147-156.
  • Korkmaz, G. ve Sadık, F. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleki tutumlarının sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1): 121-138.
  • Kouthouris, C. (2009). An Examination of the relationships between motivation, involvement and intention to continuing participation among recreational skiers. International Journal of Sport Management Recreation & Tourism, 4: 1-19. https://doi.org/10.5199/ijsmart-1791-874X-4a
  • Kozikoğlu, İ., Gönülal, H. (2020). Öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3): 573-589. https://doi.org/10.17556/erziefd.633727
  • Kumar, H. (2012). A comparative study of attitude towards professionalism of government and non-government school teachers, abhinav-national monthly refereed. Journal of Research In Commerce & Management, 2(12): 105-115.
  • Kyle, G., Chick, G. (2004). Enduring leisure involvement: The importance of personal relationships. Leisure Studies, 23(3): 243-266. https://doi.org/10.1080/0261436042000251996
  • Kyle G. T., Absher J., Norman, W., Hammit, W., Jodice, L. (2007). Modified involvement scale. Leisure Studies, 26(4): 398-427. https://doi.org/10.1080/02614360600896668
  • Melton, K. K., Ellis, M. G. (2018). Measurement of time involvement in family activities: Alternative scaling procedures for the family leisure activity profile. Leisure Sciences, 41(6): 1-7. https://doi.org/10.1080/01490400.2018.1458669
  • Pekgöz, R. (2019). Ortaokulda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Siirt ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Özcan, G., Nakip, C. (2016). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3): 783-795. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282380
  • Özder, H., Konedralı, G., Zeki, C. P. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Educational Administration: Theory and Practice, 16(2): 253-275.
  • Özen, Y., Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15: 394-422.
  • Polat, S. (2013). Pedagojik formasyon sertifika programı ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yöenlik tutumlarının incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2): 48-60.
  • Şahin, S., Acun, A. (2016). Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2): 563–580. http://doi.org/10.21547/jss.256711
  • Serdar, E. (2021). Serbest zaman engelleri ile ilgilenim arasındaki ilişki: fitness merkezi katılımcıları üzerine bir araştırma. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1): 49-61. http://doi.org/10.25307/jssr.889333
  • Seviç, M. (2019). Serbest zaman engelleri ve ilgilenimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Sakarya üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Smith, M. B., Wallace, J. C., Vandenberg, R. J., Mondore, S. (2018). Employee involvement climate, task and citizenship performance, and instability as a moderator. The International Journal of Human Resource Management, 29(4): 615-636. https://doi.org/10.1080/09585192.2016.1184175
  • Şimşek, A., Eroğlu, Ö. (2013). Davranış Bilimleri. Konya: Eğitim Kitapevi.
  • Tunçeli, H. İ. (2013). Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Sakarya Üniversitesi örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3): 51-58.
  • Tümkaya, S. (2011). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin iletişim becerileri ile öğretmenlik tutumlarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2): 49-61.
  • Türkeli, A., Hazar, Z., Demir, G. T., Namlı, S. (2017). Beden eğitimi ve spor alanında pedagojik formasyon alan öğrencilerin öğretmen özyeterlikleri ile mesleğe yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3): 1-11.
  • Türkmen, L. (2007). The influences of elementary science teaching method courses on a Turkish teachers college elementary education major students’ attitudes towards science and science teaching. Journal of Baltic Science Education, 6(1): 66-77.
  • Tüzel İşeri, E., Kahraman, H., Karadağ, N. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19): 682-705. https://doi.org/10.26466/opus.567283
  • Üstün, Ü. D., Üstün-Aktaş, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklerin faydaları hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1): 38-48. https://doi.org/10.33468/sbsebd.128
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45: 109-127.
  • Wiley, C. G. E., Shaw, S. W., Havitz, M.E. (2000). Men’s and women’s involvement in sports: An examination of the gendered aspect of leisure involvement. Leisure Sciences, 22(1): 19-31. https://doi.org/10.1080/014904000272939
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve üniversite öğrencilerinin rekreatif eğilimlerinin belirlenmesi (Bartın İli Örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaşartürk, F. (2016). Elit düzeydeki sporcuların rekreatif etkinlik tercihlerinde tutum, sıkılma algısı ile yaşam doyumlarının incelenmesi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Yaşartürk, F., Bilgin, B. (2018). Üniversitede öğrenim gören hentbolcuların serbest zaman tatmin ve yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 4(2): 50-60.
  • Yaşartürk, F., Akay, B., Ayhan, B. (2021). The relationship between leisure management and exam anxiety levels of university students. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences, 15(10): 2915-2921. https://doi.org/10.53350/pjmhs2115102915
  • Yaşar Ekici, F. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(35): 658-665.
  • Yue, G. J. (2012). The relationship between leisure involvement of remote control plane activities and leisure benefits. Unpublished Master Thesis. University of the Great Leaf, School of Management, Nevada.
  • Zembat, R., Akşin Yavuz, E., Tunçeli, H. İ., Yılmaz, H. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik motivasyonları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, 11(4): 789-808. https://dx.doi.org/10.30831/akukeg.351404
Toplam 80 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Gökhan Kocaer 0000-0003-0803-1349

Fatih Yaşartürk 0000-0003-4934-101X

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kocaer, G., & Yaşartürk, F. (2022). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 608-623.
AMA Kocaer G, Yaşartürk F. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). UGEAD - IntJCES. Aralık 2022;8(2):608-623.
Chicago Kocaer, Gökhan, ve Fatih Yaşartürk. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim Ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, sy. 2 (Aralık 2022): 608-23.
EndNote Kocaer G, Yaşartürk F (01 Aralık 2022) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 608–623.
IEEE G. Kocaer ve F. Yaşartürk, “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği)”, UGEAD - IntJCES, c. 8, sy. 2, ss. 608–623, 2022.
ISNAD Kocaer, Gökhan - Yaşartürk, Fatih. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim Ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (Aralık 2022), 608-623.
JAMA Kocaer G, Yaşartürk F. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). UGEAD - IntJCES. 2022;8:608–623.
MLA Kocaer, Gökhan ve Fatih Yaşartürk. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim Ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 2, 2022, ss. 608-23.
Vancouver Kocaer G, Yaşartürk F. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Tutum, Serbest Zaman İlgilenim ve Rekreasyon Faaliyetlerine Yönelik Fayda Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Bartın İli Örneği). UGEAD - IntJCES. 2022;8(2):608-23.