Araştırmanın amacı futbol hakemlerinin değer yönelimlerini ve değerler eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma nitel araştırma deseni ile değerlendirilmiş ve görüşme yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma grubu 17 futbol hakeminden oluşmaktadır. Araştırma grubu olasılık dışı örnekleme stratejilerinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi tekniği ile belirlenmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış olup analizde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre futbol hakemlerinin dua etme, uğur getirdiğine inanılan formaları giyme, sahaya sağ ayakla çıkma, hediye edilen düdüğün uğur getirdiğine inanma, müzik dinleme, düşünerek motive olma, öz eleştiri yapma, adalet duygusu ve milli duygu gibi özelliklerin rehberliğinde olduğu, sporun disiplinli olma, sakin olma, bedensel ve ruhsal olarak dinamik olma, özgüvenli olma, empati kurabilme, sorumluluk bilincine sahip olma, grup üzerinde hakimiyet kurma, hırslı olma, sabırlı olma, sosyal ilişkileri güçlendirme, iletişim becerisi, spor kültürü kazanma, centilmenlik ve paylaşımcılık gibi değerleri geliştirdiği, hakem eğitimlerinde evrensel ve milli değerlere yer verilmesinin ve değer eğitimine yönelik psikolojik testlerin uygulanmasının önemli olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |