Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği branşından beden eğitimi ve spor öğretmenliği branşına geçiş yapan öğretmenlerin yeterliklerinin araştırılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan aşırı veya aykırı durum örneklemesi yöntemi ile belirlemiştir. Araştırma grubunu Hatay ilinde görev yapan sınıf öğretmenliği branşından beden eğitimi ve spor öğretmenliği branşına geçiş yapan 13 (12 erkek, 1 kadın) öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak alan değişikliği yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor derslerini verimli bir şekilde işleyemedikleri ve eğitime ihtiyaçları olduğu sonucuna varılmıştır.
Sınıf Öğretmenliği Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Yeterlik
The purpose of this research is to investigate the competencies of teachers who transitioned from classroom teaching to physical education and sports teaching. In the research, interview method, one of the qualitative research designs, was used. The research group was determined using extreme or anomalous case sampling, which is one of the purposeful sampling methods. The research group consists of 13 (12 male, 1 female) teachers who transferred from classroom teaching to physical education and sports teaching in Hatay province. In research, the data were evaluated using the content analysis method. As a result, it was concluded that classroom teachers who changed their fields could not teach physical education and sports lessons efficiently and needed training.
sınıf öğretmenliği beden eğitimi ve spor öğretmenliği yeterlik Classroom Teaching Physical Education and Sports Teaching Competence
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
| Bölüm | Araştırma |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |