Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Anadolu Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Eskişehir’in Kültürel Miraslarına Farkındalık Düzeyleri

Yıl 2022, , 112 - 125, 29.06.2022
https://doi.org/10.46442/intjcss.1088277

Öz

Eskişehir, İç Anadolu’nun kuzeybatı kesiminde tarihi değerleri ve kültürel zenginliği ile öne çıkan bir şehirdir. Çeşitli medeniyetlere, kültürlere ev sahipliği yapan şehir miras turizmi potansiyeline sahiptir. 9500 yıl öncesine dayanan bölgedeki ilk yerleşim yerlerinden biridir. Eskişehir, barış ve yaratıcılığın kanıtı olması nedeniyle birçok Türk şair ve yazarın çıktığı önemli tarihi ve kültürel bir merkez olarak kabul edilmektir. UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Başkenti seçilmiş ve daha önce 2013 yılında Dünya Kültür Başkenti olmuştur. Şehir aynı zamanda “Öğrenci Şehri” olarak da adlandırılır. Şehir üniversitelerindeki yaşam maliyeti ve eğitim kalitesi gibi faktörler, dünyanın her yerinden uluslararası öğrencilerin gelmesine katkıda bulunmaktadır. Şehrin üniversitelerindeki uluslararası öğrenci sayısı yıldan yıla artmaktadır. Araştırmada, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER)’de eğitim gören uluslararası öğrencilerin, Eskişehir’in kültürel mirasları hakkında farkındalık ve ilgileri araştırılmaktadır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. 25-30 dakika arasında süren ankette, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında TÖMER merkezinden 71 öğrencinin görüşleri alınmıştır. Toplanan veriler, SPSS 25.0 programı ile “Frekans”, “Yüzde”, “Aritmetik Ortalama”, “ANOVA” ve “T-test” gibi temel düzeyde betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlar ışığında uluslararası öğrencilerin daha iyi bilinçlendirilmesine yardımcı olacak birtakım öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Hakyemez, D. (2016). Changing city identity: the case of Eskişehir (Master’s thesis) Middle East Technical University.
  • Halaç, H. H., Mokrane, H., & Turan, S. (2019). TÖMER Öğrencilerinin Kültürel Miras ve Koruma Farkındalığı; Eskişehir Anadolu Üniversitesi Örneklemi. Journal of Awareness, 4(2), 185-204.
  • ICOMOS, (2002). International Cultural Tourism Charter. Principles And Guidelines For Managing Tourism At Places Of Cultural And Heritage Significance. ICOMOS International Cultural Tourism Committee.
  • Kozak, M. A. (2013). Türk Kültür Başkenti Olmasının Ardindan Eskişehir. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(36), 419-428.
  • Tören, E., Konak, N., & Demiral, G. N. (2012). Eskişehir’in Kültürel Miras Varlıklarının Korunmasında Kamu Kurumlarının Rolü. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 69-88.
  • UNESCO, (2021). World Heritage. https://whc.unesco.org/en/about/ (Erişim Tarihi: 5.01.2022)

Anadolu University International Students’ Awareness Levels of Eskişehir’s Cultural Heritage

Yıl 2022, , 112 - 125, 29.06.2022
https://doi.org/10.46442/intjcss.1088277

Öz

Eskişehir is a city that stands out with its historical values and cultural richness in the northwest part of Central Anatolia. The city, which hosts various civilizations and cultures, has a potential for heritage tourism. It is one of the first settlements in the region dating back 9500 years. Eskişehir is recognized as an important historical and cultural center from which many Turkish poets and writers came out, as it is proof of peace and creativity. It has been named the “UNESCO Capital of Intangible Cultural Heritage” and was previously Eskişehir 2013 Turkic World Capital of Culture Agency. The city is also called the “Student City”. Factors such as cost of living and quality of education at city universities contribute to the influx of international students. The number of international students at the city's universities is increasing from year to year. In the research, the awareness and interest of international students studying at Eskişehir Anadolu University Turkish Teaching Application and Research Center (TÖMER) about the cultural heritage of Eskişehir are investigated. In this study, in which the quantitative research method was used, data were collected using the survey technique. In the survey, which lasted between 25-30 minutes, the opinions of 71 students from TÖMER center were taken in the 2019-2020 academic year. The collected data were analyzed with basic level descriptive analysis techniques such as “Frequency”, “Percentage”, “Arithmetic Mean”, “ANOVA” and “T-test” with SPSS 25.0 program. In the light of the results obtained at the end of the research, some suggestions are presented that will help international students to be more aware of the cultural heritage of Eskişehir.

Kaynakça

  • Hakyemez, D. (2016). Changing city identity: the case of Eskişehir (Master’s thesis) Middle East Technical University.
  • Halaç, H. H., Mokrane, H., & Turan, S. (2019). TÖMER Öğrencilerinin Kültürel Miras ve Koruma Farkındalığı; Eskişehir Anadolu Üniversitesi Örneklemi. Journal of Awareness, 4(2), 185-204.
  • ICOMOS, (2002). International Cultural Tourism Charter. Principles And Guidelines For Managing Tourism At Places Of Cultural And Heritage Significance. ICOMOS International Cultural Tourism Committee.
  • Kozak, M. A. (2013). Türk Kültür Başkenti Olmasının Ardindan Eskişehir. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(36), 419-428.
  • Tören, E., Konak, N., & Demiral, G. N. (2012). Eskişehir’in Kültürel Miras Varlıklarının Korunmasında Kamu Kurumlarının Rolü. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 69-88.
  • UNESCO, (2021). World Heritage. https://whc.unesco.org/en/about/ (Erişim Tarihi: 5.01.2022)
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Arkeoloji
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Hanane Mokrane 0000-0002-9405-5955

Hicran Hanım Halaç 0000-0001-8046-9914

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2022
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Mokrane, H., & Halaç, H. H. (2022). Anadolu Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerinin Eskişehir’in Kültürel Miraslarına Farkındalık Düzeyleri. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 112-125. https://doi.org/10.46442/intjcss.1088277

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi