Bu çalışmada, uluslararası veri tabanı olan “Scopus”da yayınlanan, son yıllarda eğlence ve spor iş birliğinden ortaya çıkan e-Spor kavramıyla ilgili literatürde yer alan çalışmaların belirli parametreler kapsamındaincelenmesi ve bibliyometrik analize tabi tutulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda 17 Mayıs 2020 tarihinde “e-sport” OR “e-Sports” OR “electronic sport” şeklinde “başlık” sekmesinden üç farklı anahtar kelime seçilerek araştırma gerçekleştirilmiş ve arama sonuçlarında 83 akademik yayına erişilmiştir. Bibliyometrik analizi gerçekleştirmek ve verileri görselleştirmek amacıyla “VOSviewer” yazılımından yararlanılmıştır. E-Spor kavramına özgü yapılmış araştırmalar; yazarlar, yayın yılları, ülkeler, diller, anahtar kelimeler, atıflar ve kaynaklarçerçevesinde incelenmiştir. Araştırmada “e-Spor” konulu çalışmalarda öne çıkan dokümanların, yazarların, kaynakların ve ülkelerin bir atıf analiz tekniği olan “Co-authorship, Co-occurence ve Citation” teknikleri yardımıyla ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda, e-Spor kavramına yönelik araştırmaların 2016 yılından itibaren artış gösterdiği, en çok yayın yapan ülkelerin; Çin, İtalya ve Amerika Birleşik Devletleri olduğu, yapılan çalışmalarda en fazla İngilizce ve İtalyanca dillerinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen verilerin, e-Spor kavramına yönelik araştırmaların mevcut durumunun belirlenmesini sağlayarak gelecekte yapılacak çalışma alanları için öneriler sunarak bir kılavuz niteliğinde olması hedeflenmiştir.
Yok
Yok
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi